تاریخ : Tue 16 Aug 2022 - 01:58
کد خبر : 73639
سرویس خبری : دانشگاه

73 رشته جدید  به دانشگاه آزاد استان کرمان اضافه شد

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

73 رشته جدید به دانشگاه آزاد استان کرمان اضافه شد

دانشگاه آزاداستان کرمان دارای فضای فیزیکی و ورزشی و تفریحی بسیارمناسب بعلاوه کلاس‌های مجهز به امکانات فناورانه، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ ها و استادان مجرب است.

راضیه فلاح، خبرنگار:تغییر مسیر دانشگاه آزاد اسلامی در آغاز 40سالگی به‌سمت مهارت‌آموزی دانشجویان یکی از اقدامات مثبت طی این سال‌ها بوده است. سیاست‌های مثبت و جامع این نهاد دانشگاهی براساس احصای نیازهای امروز دانشجویان شرایط بهتر و مناسب‌تری را برای فعالیت و تحصیل افراد ایجاد کرده است. اجرای طرح‌های مختلف مانند پویش، پایش و... باعث شده همه واحدهای این دانشگاه برای رسیدن به نسل چهارم و دانشگاه کارآفرین اهدافی را دنبال کرده و این طرح‌ها را به‌صورت کاملا دقیق اجرایی کنند. تشکیل مجدد کلاس‌های درسی در سال تحصیلی پیش‌رو فرصت مناسبی را برای اجرای بهتر طرح‌های این دانشگاه در اختیار هر واحد قرار داده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، یکی از واحدهای فعال این دانشگاه بوده که درتلاش است به‌عنوان جامع‌ترین دانشگاه استان، اولویت‌های مطرح‌شده را با توجه به شعار سال اجرایی‌ و دانشجویان بیشتری را برای تحصیل جذب کند.
به گفته او دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی کارآمد، بسترساز تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است.
علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد استان کرمان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص اقداماتی که برای شروع سال جدید تحصیلی انجام می‌‍‌شود، گفت: «با توجه به شعار سال که دانشگاه آزاد را بسترساز اشتغال دانش‌بنیان معرفی کرده؛ رویکرد مسئولان دانشگاه نیز نسبت به پذیرش دانشجو و تامین مقدمات تغییر کرده است. از سوی دیگر سند تحول توسعه و آمایش منطقه‌ای در دانشگاه آزاد مسیر را برای همه روسای واحدها به‌وضوح مشخص کرده است. براساس این، باید برای شرایط بهتر مهارت‌آموزی دانشجویان برنامه‌ریزی انجام شود.»
او افزود: «امید است با امکانات وسیع و تغییر رویکرد جدید دانشگاه آزاد به‌سمت مهارت‌آموزی، استقبال بیشتری از سوی داوطلبان برای پذیرش در این نهاد دانشگاهی صورت بگیرد. بدین‌‌منظور همه کارکنان و استادان دانشگاه نیز برای این امر آمادگی لازم را داشته‌اند. همچنین، برگزاری دوباره کلاس‌های حضوری بعد از دو سال شیوع ویروس کرونا فرصت مناسبی را برای استفاده از همه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در مسیر سند تحول و توسعه و آمایش دانشگاه ایجاد می‌کند. امید است با این اقدامات فارغ‌التحصیلان پس از اتمام تحصیلات مهارت لازم برای اشتغال را کسب کنند.»
منظری‌توکلی درباره اقداماتی که این استان برای انتخاب‌رشته انجام داده، اظهار کرد: «با توجه به اینکه انتخاب‌رشته‌ به‌صورت مجازی انجام می‌شود، اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق فضای مجازی و تبلیغات محیطی در شهرهای مختلف استان انجام شده است. کارکنان و کارمندان دانشگاه نیز در واحدها حاضر شده و درصورت نیاز به مراجعان حضوری راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهند کرد. همچنین، اطلاعات موردنیاز رشته‌های پرمخاطب نیز از طریق همین کارمندان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان درخصوص اقداماتی که برای جذب دانشجو در این استان انجام شده، گفت: «وجود شرایط مناسب مانند استادان مجرب و فضای تحصیلی خوب، باعث ترغیب جوانان به ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد می‌شود. از سوی دیگر تلاش عوامل دانشگاه بر اطلاع‌رسانی مناسب در فضای مجازی و حقیقی بوده تا از بین دیگر گزینه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی را با توجه به امکاناتی که دارد برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.»
او با بیان اینکه 73 رشته به رشته‌های این واحد دانشگاهی اضافه شده است، عنوان کرد: «امسال رشته‌های بسیار زیادی در حوزه فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی به این دانشگاه افزوده شده است. این امکان در کنار امکانات وسیع کارگاهی، آزمایشگاهی و استادان مجرب دانشگاه آزاد این استان باعث جذب بیشتر دانشجو به این نهاد دانشگاهی می‌شود. این رشته‌ها بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت مانند آرایشگری، تراشکاری، مهندسی جوش، متالورژی، مکانیک خودرو، تعمیر ماشین‌آلات صنعتی، تولید آلومینیوم، تعمیر آسانسور و پله‌برقی، امداد سوانح، زیبایی پوست‌ومو و... هستند.»
منظری‌توکلی درخصوص ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در واحد کرمان برای جذب بیشتر دانشجویان، اظهار کرد: «یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دانشگاه آزاد در سطح استان داشتن فضای فیزیکی و ورزشی و تفریحی بسیار مناسب در کنار امکانات آموزشی و پژوهشی خوب مانند کلاس‌های مجهز به امکانات فناورانه، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و استادان مجرب است. همین امر وجه تمایز بسیار مهم این نهاد دانشگاهی با دیگر دانشگاه‌های کشور است.»