تاریخ : Mon 15 Aug 2022 - 01:35
کد خبر : 73599
سرویس خبری : ورزش

انتقاد از مهاجمان در هفته اول بی‌انصافی است

بادامکی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: حیف است امیری در پرسپولیس مدافع چپ باشد

انتقاد از مهاجمان در هفته اول بی‌انصافی است

انتقاد از مهاجمان خیلی زود و بی‌انصافی است؛ تمام بازیکنان اشتباه می‌کنند و این قانون فوتبال است .

جو ورزشگاه‌ها همیشه با حضور بانوان بهتر شده است

روزبه دلاور، خبرنگار: پرسپولیس در گام اول با دشت تک امتیازی کارش را در لیگ بیست‌ودوم آغاز کرد، آن هم درحالی که مالکیت داشت اما موفق به گلزنی نشد. بسیاری از کارشناسان و هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند نبود مهاجم گلزن نقطه ضعف این تیم است که از فصل قبل به فصل جدید سرایت کرده است. در بازی اول هم عبدی و تیمروف نتوانستد انتظارات را برآورده کنند. با این حال با جذب لوکادیا و شاید یک مهاجم ‌دیگر اوضاع برای شاگردان یحیی در خط حمله بهتر شود. البته ستاره اسبق این تیم می‌گوید برای انتقاد از مهاجمان زود است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حسین بادامکی را در ادامه بخوانید.

ارزیابی فنی شما از بازی اول پرسپولیس چیست؟
پرسپولیس در نیمه اول خوب بازی کرد. باید درنظر داشت که ذوب‌آهن بازیکنان خوب و مهم‌تر از آن کادرفنی خیلی خوب و بادانشی دارد. ضمن اینکه بازی کردن در اصفهان به دلیل شرایط آب‌وهوایی در این شهر همیشه سخت است.

ذوب‌آهن به‌خصوص در دقایقی که 10 نفره شد خیلی تدافعی بازی کرد، این سبک از بازی را می‌پسندید؟
فوتبال همین است. پرسپولیس بهترین تیم ایران است و بقیه تیم‌ها می‌آیند که مقابل پرسپولیس بازنده نباشند برای همین هم نمی‌شود برای انجام بازی دفاعی از ذوب‌آهن خرده گرفت به‌خصوص بعد از اینکه 10 نفره شدند. هر مربی فلسفه خاص خودش را دارد، مقابل پرسپولیس بازی کردن همیشه برای تیم‌های شهرستانی سخت است و نباید ایرادی به حریف گرفت. به نظر من پرسپولیس باید آنقدر شرایطش ایده‌آل باشد که بتواند هر دفاعی را باز کند و به گل برسد. کار سخت است اما پرسپولیس این توانایی را دارد که مقابل هر تیمی کارهای تاکتیکی خودش را انجام دهد.

تفاوت این تیم با پرسپولیس سال قبل را در چه چیزهایی می‌بینید؟‌
زود است امسال را با سال قبل مقایسه کنیم، در شرایط کلی فکر می‌کنم وضعیت پارسال خیلی حاد بود. حداقل تفاوت اینکه پارسال در این موقع پرسپولیس مدیر نداشت اما الان باشگاه تشکیلات و ساماندهی دارد و این آرامش خیلی مهم است. این درست است که همیشه کمبود و نقص وجود دارد اما وقتی مربی بداند با چه کسی می‌تواند صحبت کند و بتواند برنامه‌ریزی کند خودش قدم مثبت است اگر‌چه اینها جزء ‌بدیهیات یک باشگاه حرفه‌ای است اما چون گفتید مقایسه با سال قبل من جواب دادم. این خودش یک تغییر مثبت است. این آرامش اگر باشد و هواداران مثل چند سال قبل از تیم حمایت کنند این پرسپولیس توانایی خوشحال کردن هوادارانش را دارد. اگر چه تیم‌های دیگر خیلی خوب شدند و به لحاظ مالی هم وضعیت بهتری نسبت به پرسپولیس دارند و این کار را سخت می‌کند اما پرسپولیس همیشه با حمایت هوادارانش بهترین نتایج را گرفته است.

برخی پرسپولیسی‌ها می‌گویند در یکی‌ دو فصل اخیر مشکلات این تیم بیشتر از دیگر مدعیان بوده و به مسائل غیرفوتبالی مرتبطش می‌کنند!
همیشه این صحبت‌ها مطرح می‌شود، ۵ سال هم پشت سرهم پرسپولیس قهرمان شد و چنین صحبت‌هایی مطرح شد. اما بین هواداران دو تیم همیشه این صحبت‌ها وجود دارد، طبیعی است و در همه جای دنیا وجود دارد که یک وزیر یا رئیس‌جمهور طرفدار یک تیمی باشد و علنی هم اعلام می‌کنند. در ایران هم مسئولان ما در هر رده‌ای طرفدار یک تیم هستند و این نباید حساسیت‌زا باشد. نباید فضا را مسموم کرد اینکه بگوییم چون وزیر طرفدار پرسپولیس یا استقلال است تیم مقابل ضربه می‌خورد با این حال اگر یک‌سری اشتباهات سریالی هم سهوی باشد شائباتی به وجود می‌آورد. با این‌حال از نظر من طرفداری یک مسئول کشوری از یک تیم ایرادی ندارد و ‌نشان‌دهنده این است که فوتبال برایش مهم است اما آن علاقه رنگی نباید باعث شود فرقی بین دو تیم گذاشته شود چون هواداران این دو تیم برایشان مهم است و با این تیم‌ها زندگی می‌کنند. ضمن اینکه نگاه رنگی مشکلی است که در فدراسیون هم داریم، صحبت‌هایی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد بعضی‌ها طرفدار تیمی هستند اما به نظرم بهتر است در شروع کار مثبت نگاه کنیم تا دیدگاه‌ها به فوتبال بهتر شود و هواداران احساسی به یک تیم یا مسئولی بدبین نشوند چون ‌این مساله به ضرر فوتبال ماست.

از نقاط ضعف و قوت پرسپولیس در فصل جاری بگویید.
پرسپولیس نفرات خوبی دارد و با جذب مهاجم خارجی این وضعیت بهتر هم شده منتها امیدوارم که مصدومین زودتر برگردند. با بازگشت مصدوم‌ها پرسپولیس در هرپست دو بازیکن خوب خواهد داشت و این رقابت به رشد تیم کمک می‌کند.

از نظر شما بازیکنان جدید جذب‌شده شرایط خوبی دارند؟
بله، اما آنها نیاز به زمان دارند تا با تفکرات کادرفنی آشنا شوند. درست است که همه باتجربه هستند و بیشتر آنها چند سال پیش در پرسپولیس هم بازی کردند و حالا برگشتند اما زمان می‌برد تا بهترین کیفیت خود را نشان دهند.

یحیی اعتقاد دارد تیمش نیاز به مهاجم جدید دارد، نظر شما چیست؟
بازی‌های زیادی باقی‌ مانده است و هرچقدر تیم بازبکنان باکیفیت بیشتری داشته باشد در مقاطع حساس فصل بیشتر کمک می‌کنند آقای گل‌محمدی شرایط تیمش را می‌داند و برای همین اعلام کرده مهاجم لازم دارد.

در سمت چپ دفاع پرسپولیس هم ابهاماتی وجود دارد، آیا نعمتی تا بازگشت امیری می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟
نعمتی را کاملا می‌شناسم و فکر می‌کنم می‌تواند در آنجا به خوبی کار کند. علی بازیکن خوبی است اما به نظر من حیف است امیری بخواهد در دفاع چپ بازی کند چون ظرفیت و پتانسیل او در خط هافبک بیشتر است.

بعضی از هواداران پرسپولیس در همین ابتدای فصل از بازی تمیروف و عبدی انتقاد کرده‌اند.
خیلی زود و بی‌انصافی است. تمام بازیکنان اشتباه می‌کنند و این قانون فوتبال است اما هواداران باید به بازیکنان اعتمادبه‌نفس بدهند. آنها ثابت کردند که کیفیتش را دارند که عضو تیم هستند، هم عبدی و هم تمیروف. تمیروف کم گل زده اما دوندگی بی‌امانی دارد و در فوتبال ما بازیکنان اینچنینی کم داریم. باید به این دو نفر زمان داد و شک نکنید با روحیه دادن به آنها وضعیت‌شان بهتر خواهد شد.

بازی هفته بعد مقابل فولاد را چطور می‌بینید؟
بازی سختی است، فولاد کادر مربیان و بازیکنان خوبی دارد و یکی از مدعیان این فصل محسوب می‌شوند، بازی نزدیکی خواهد بود و امیدوارم پرسپولیس از موقعیت‌هایش خوب استفاده کند.

مدعیان قهرمانی در این فصل از نظر شما چه تیم‌هایی هستند؟
بازی استقلال و سپاهان را دیدم. واقعا سپاهان تیم خوبی دارد! مورایس نشان دارد مربی خوب و باکیفیتی است. استقلال هم بازیکنان خوبی دارد و فکر می‌کنم امسال رقابت خوبی باشد. بین این تیم‌ها پرسپولیس، فولاد، تراکتور، گل‌گهر و حتی مس رفسنجان می‌توانند مدعیان قهرمانی باشند. نسبت به سال گذشته لیگ بهتری خواهیم داشت.

البته غیبت هواداران هم در ورزشگاه‌ها خیلی توی ذوق می‌زند، هرچند می‌گویند ماجرا به حضور بانوان مربوط است.
فوتبال بی‌هوادار بی‌نمک است، ‌انگیزه را هواداران به تیم‌ها می‌دهند. بازی با تماشگر زیبا خواهد شد. تجربه من می‌گوید هروقت در استادیوم‌ها خانم‌ها بودند جو بهتری بود. یک استادیوم در ورزشگاه مشهد افتتاح شد بانوان هم آمدند بازی را نگاه کردند و هیچ اتفاقی رخ نداد. تا کی قرار است صورت‌مساله را پاک کنیم؟ بدون تماشاگر که نمی‌شود لیگ را برگزار کرد. مردم ما آن فرهنگ و درک را دارند که حضور خانم‌ها را درک و رعایت کنند. همان‌طور که خیلی از برنامه‌ها را در استادیوم‌ها گذاشتند و مرد و زن کنارهم بودند و اتفاقی هم نیفتاد‌.

سوال آخر؛ جای فوتبال مشهد در لیگ برتر خالی است. نظر شما چیست؟
واقعا متاسفم. ۱۱ یا ۱۲ ساله که بودم تمام ‌انگیزه‌ام این بود روزی به ابومسلم برسم. بچه‌های با سن کم که نمی‌توانند برای فوتبال از استان خارج شوند و این ‌انگیزه را از آنها می‌گیرد. ایراد از ما و دوستان تصمیم‌گیرنده در استان است که هیچ‌کاری برای ورزش و به‌خصوص فوتبال نکردند. الان هم وضعیت شهرخودرو معلوم نیست و هیچ‌کسی سراغ‌شان را نمی‌گیرد، تیم‌هایی مثل پیام و ابومسلم حیف شدند.