تاریخ : Thu 11 Aug 2022 - 01:30
کد خبر : 73523
سرویس خبری : ورزش

رکوردهای خوبی داشتیم، با دست پر از لهستان برمی‌گردیم

سرمربی تیم قایقرانی دانشگاه آزاد و مربی تیم‌ملی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

رکوردهای خوبی داشتیم، با دست پر از لهستان برمی‌گردیم

از آنجایی که شاکله اصلی تیم دانشگاه آزاد، ورزشکاران ملی هستندتایم‌های‌شان خوب است به امید خدا سعی می‌کنیم با دست پربرگردیم.

نسیم شیرازی، خبرنگار: مردان دانشجو در اردوی تیم‌ملی قایقرانی دانشجویان تمرینات خود را زیرنظر سرمربی و مربیان خود آغاز کرده‌اند تا نیمه دوم شهریورماه با تمام توان پاروهای‌شان را در آب‌های آرام لهستان به حرکت درآورند. در این رقابت‌ها دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به‌همراه مربی‌شان رضا رئیسی که شاکله اصلی تیم‌ملی قایقرانی مردان دانشجو را تشکیل می‌دهند، به سرمربیگری «پدرو سنا» تمرینات خود را برای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی2022 لهستان آغاز کرده‌اند. به بهانه این اردوی آماده‌سازی و آخرین مسابقه نفس‌گیر انتخابی که به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار شد با سرمربی تیم قایقرانی دانشگاه آزاد اسلامی که مربیگری تیم‌ملی قایقرانی در آب‌های آرام را هم برعهده دارد، هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با رضا رئیسی را در ادامه بخوانید.

مسابقات انتخابی دانشجویان برای حضور در رقابت‌های لهستان برگزار شد، ابتدا از این انتخابی و سطح رقابت‌ها بگویید.
مسابقات خوب و سطح تقریبا بالایی داشت؛ چراکه تقریبا بچه‌هایی که انتخاب شدند نفرات اصلی تیم‌ملی قایقرانی هم هستند. درحال حاضر صحبتی درباره اردوها نشده و جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه آزاد داریم تا بنشینیم و صحبت کنیم و بچه‌ها را جمع کنیم، ولی شاکله اصلی تیم ما بچه‌هایی هستند که در اردوی تیم‌ملی حضور دارند و با ما به سرمربیگری پدرو سنا کار می‌کنند و از این بابت نگرانی‌ای برای اردوهای دانشگاه آزاد وجود ندارد.

برای رقابت‌های لهستان اردوها و تمرینات شروع شده است، نیاز به رقابت دوستانه حس می‌شود؟
الان بچه‌ها با هم تمرین می‌کنند و همه در اردو حضور دارند و نیازی به رقابت نیست، البته شرایطش هم نیست. فقط مسابقات لیگ را داریم و اکثر ورزشکارانی که اعزام می‌شوند همین تیم دانشگاه آزاد هستند و یک محک خوب است و آنجا هم بچه‌ها را چک می‌کنیم. اولین سال است که در این مسابقات شرکت می‌کنیم و هیچ تجربه‌ای نداریم و درحال آنالیز هستیم تا ببینیم چه کاری باید انجام شود، ولی شرایط کلی تیم خوب است و از آنجایی که شاکله اصلی تیم دانشگاه آزاد، ورزشکاران ملی هستند تایم‌های‌شان خوب است و اینجا هم رکوردهای عالی در انتخابی آخری که از بچه‌ها گرفتیم زدیم و به امید خدا سعی می‌کنیم با دست پر برگردیم.

استعدادیابی برای تیم قایقرانی دانشگاه آزاد برگزار شد، آیا استعداد تازه‌ای هم کشف شد؟
این بچه‌ها قبلا کشف شده بودند و با آنها در تیم‌ملی کار کردیم. این ورزشکاران از قبل همراه‌مان بودند ولی حالا کشف خوب و بد بعدا مشخص خواهد شد.

امسال بچه‌های دانشگاه برای رفتن روی سکوی قهرمانی آماده‌اند؟
تیم دانشگاه آزاد امسال خوب و برای قهرمانی بسته شده است. سال اول من همراه تیم دانشگاه آزاد نبودم ولی سال گذشته که به دانشگاه آزاد آمدم نایب‌قهرمان شدیم و ان‌شاءالله امسال اول خواهیم شد؛ برای اولی تیم را بستیم.

حمایت از تیم چطور است و به چه چیزهایی برای نتیجه بهتر نیاز است؟
دکتر لشگری علاقه خاصی به قایقرانی و رشته ما دارند و حمایت خیلی خوبی برای کایاک و کانو انجام دادند که همین حمایت برای ما بسیار کافی است و ممنونم.

 سهرابیان: ورزشکاران دانشجوی امروز مربیان باتجربه و باسواد آینده‌اند
رئیس فدراسیون قایقرانی هم در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی گفت: «همان‌طور که دیدید اعضای دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان میزبان، مسابقات قهرمانی کشور را در رشته‌های کایاک و کانو برگزار کردند و امیدوارم دختران و پسران دانشجوی قایقران بتوانند در رقابت‌های جهانی لهستان نماینده‌های شایسته‌ای باشند و با دست پر برگردند و ما پیشاپیش منتظر گرفتن مدال در این رقابت‌ها برای اولین‌بار هستیم.»
سهرابیان بیان کرد: «همراهی دانشگاه‌ها با بخش تجربی که فدراسیون‌ها هستند و همکاری ادامه‌دار می‌تواند علم و تجربه را کنار هم نگه دارد تا پشتوانه‌سازی خوبی انجام شود. اینکه ورزشکاران این‌گونه به رقابت می‌پردازند یعنی ورزشکاران دانشگاه و فدراسیون با هم متحد شده‌اند و آینده خوبی را برای این رشته پیش‌بینی می‌کنیم. این اتحاد باعث می‌شود از لحاظ تحصیلاتی هم ورزشکاران ما درجه بالاتری داشته باشند و هرچه تحصیلات قهرمان‌های‌مان بالاتر برود آینده بهتری را برای مربیان آینده خودمان پیش‌بینی می‌کنیم.»
وی اظهار کرد: «خوشبختانه دانشگاه آزاد با توجه به داشتن پتانسیل بالا برای حمایت از فدراسیون‌های مختلف شناخته شده و در اینجا از فدراسیون قایقرانی حمایت ویژه خودش را نشان داده است، دانشگاه آزاد با تیمداری حرفه‌ای در لیگ‌های مختلف دختران و پسران خانواده قایقرانی را همراهی و سکوهای خوبی را هم به‌نام خودش ثبت کرد و این‌بار هم ورود کرد تا تیم‌ملی دانشجویان را هم به‌نام خودش حمایت کند و این اتفاق برای اولین‌بار افتاده و برای اولین‌بار در رشته‌های کایاک و کانوی کانادایی که رشته‌های المپیکی ما هستند این اتفاق افتاده است، یعنی همدوش فدراسیون در تولید زیربنای مناسب کاری پیش می‌رود که این نشان‌دهنده آینده بسیار درخشان در این زمینه است.»
وی یادآور شد: «مطمئن باشید رشته پرمدال قایقرانی که جزء مدال‌آورترین رشته‌های ورزشی‌مان در کشور است و در المپیک هم 120مدال به خودش اختصاص می‌دهد با کمکی که دانشگاه آزاد در این زمینه خواهد داشت می‌توانیم به‌دنبال این باشیم که ورزشکاران تحصیلکرده زیادی را به سیستم تزریق کنیم و اینها مربیان آینده‌داری خواهند شد.»
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشبرد اهداف سازنده قایقرانی نیز خاطرنشان کرد: «همه درمورد رسانه به‌عنوان شمشیر دولبه صحبت می‌کنند که هم می‌تواند سازنده باشد و هم منتقد، ولی رسانه‌ها در قایقرانی همیشه به‌عنوان منتقد درست و سازنده ورود کردند و من هم روز خبرنگار را از همین‌جا به تمام اصحاب رسانه تبریک می‌گویم و ممنونم که به قایقرانی کمک کردند و امیدوارم با کمک اصحاب رسانه بتوانیم نتایج مثبت‌تری بگیریم.»