تاریخ : Wed 13 Jul 2022 - 04:05
کد خبر : 72942
سرویس خبری : ورزش

صحبت از برانکو نشد، کی‌روش را تلویحی رد کردیم

قاسمپور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: درباره هیچ گزینه‌ای برای جانشینی اسکوچیچ صحبت نشد

صحبت از برانکو نشد، کی‌روش را تلویحی رد کردیم

ما درباره برکناری اسکوچیچ به جمع‌بندی رسیدیم و دلایل‌مان را هم ارائه دادیم و هر وقت لازم باشد هم این دلایل را رسانه‌ای می‌کنیم.

کمیته فنی فدراسیون فوتبال بعد از جلسه روز دوشنبه اعلام کرد جمع‌بندی صحبت‌ها برکناری اسکوچیچ و انتخاب یک مربی جدید برای تیم ملی است. ابراهیم قاسم‌پور، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره اینکه چرا این نظر قبلا اعلام نشده است، گفت: «قبلا هم گفته بودم که اسکوچیچ به درد تیم ملی ایران نمی‌خورد و حالا هم نظر مشورتی خود را ارائه کردیم.»
قاسمپور درباره اینکه شایعه شده دستور از بالا روی نظر کمیته فنی تاثیرگذار شده است، تاکید کرد: «اصلا توصیه و دستوری نبود و به خدای بالای سرم قسم می‌خورم کسی به ما توصیه‌ای نکرده است. اتفاقا اخلاق من طوری است که اگر کسی چیزی به من توصیه کند، برعکس آن عمل می‌کنم!»
وی افزود: «ما درباره برکناری اسکوچیچ به جمع‌بندی رسیدیم و دلایل‌مان را هم ارائه دادیم و هر وقت لازم باشد هم این دلایل را رسانه‌ای می‌کنیم، که اگر دروغ بود همه از جزئیات آن مطلع شوند. به نظر ما این مربی در جام‌جهانی کارایی لازم را نداشته و نمی‌تواند با تیم ملی موفق باشد.»
قاسمپور درباره اینکه آیا پرداخت غرامت به اسکوچیچ، سرمربی برکنارشده تیم ملی مانند گذشته داستان نخواهد شد، گفت: «عدد و رقم به ما ارتباطی ندارد. ما اصلا قرارداد کسی را بررسی نکردیم که به مبلغ رقم قرارداد این مربی ورود کنیم. ما فقط نظر فنی خود را دادیم و حالا اینکه باید غرامت بدهیم یا خیر یا ارقام چطور است و چقدر باید پرداخت شود، به ما ارتباطی ندارد. ما کمیته فنی فدراسیون هستیم نه امور مالی. بررسی قرارداد اسکوچیچ یا هر فرد دیگری به ما ارتباطی ندارد و ما فقط نظر فنی خود را اعلام کردیم. درنهایت هم گزارشی را برای فدراسیون فوتبال نوشتیم تا به دست اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال برسد. این‌که پول اسکوچیچ چقدر است و چقدر باید بدهیم، مربوط به ما نیست.»
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره اینکه شنیده می‌شود برخی گزینه‌های جایگزین ایرانی اسکوچیچ به فدراسیون معرفی شده‌اند، گفت: «اصلا چنین چیزی صحت ندارد. ما درباره هیچ گزینه‌ای صحبت نکردیم. وقتی نمی‌دانیم هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال نظر کمیته فنی را تایید می‌کند یا خیر، و هنوز نمی‌دانیم اسکوچیچ می‌رود یا خیر، چه گزینه‌ای را معرفی کنیم. این درحالی است که معمولا گزینه‌ها را به ما پیشنهاد می‌دهند و آنها را بررسی می‌کنیم و این‌طور نیست که گزینه پیشنهاد بدهیم.»
وی درباره انتقادی که به رزومه اعضای کمیته فنی می‌شود، گفت: «رزومه من که برای همه مشخص است اما آنهایی که رزومه ما را به هر نیتی درآورده‌اند، خودشان چه کسانی هستند که درباره ما اظهارنظر می‌کنند و رزومه خود این افراد چیست؟ به‌شخصه به این مسائل خیلی اهمیت نمی‌دهم و برایم مهم نیست.»
قاسمپور درباره اینکه شنیده می‌شود برخلاف اخبار منتشرشده، پرونده بازگشت کی‌روش بسته نشده، تصریح کرد: «ما درباره هیچ گزینه‌ای به فدراسیون فوتبال نظری ندادیم اما وقتی به‌صورت شفاهی درباره گزینه‌ها صحبت کردیم همان‌جا کی‌روش را به‌صورت تلویحی رد کردیم. شاید درباره کی‌روش صحبت‌هایی مطرح شده باشد اما درخصوص اینکه این چهره سرمربی بشود با توافق اعلام کردیم روی وی نظری نداریم. حالا هم اگر پولش را دارند، او را بیاورند. ضمن اینکه درباره برانکو هم هیچ صحبت خاصی در جلسه مطرح نشد.»