تاریخ : Thu 07 Jul 2022 - 04:40
کد خبر : 72860
سرویس خبری : ورزش

از بازی تیم‌ملی مقابل لهستان لذت بردیم

شهنازی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: یکی از درخشان‌ترین بازی‌های عبادی‌پور بود

از بازی تیم‌ملی مقابل لهستان لذت بردیم

ایران در هفته اول یک مقدار مشکلاتی داشت که در هفته دوم بهتر شد و شروع هفته سوم برای تیم‌ملی ایران بسیار عالی بود و خوشحالم از اینکه صحبت‌های چند مدت اخیر کارشناسان که انجام شد تاثیر خودش را در عملکرد بازیکنان و کادرفنی گذاشته است.

اسماعیل‌نژاد باید زودتر دعوت می‌شد، جای معروف پرشدنی نیست

دیدار مقابل لهستان فارغ از برانگیختن احساسات والیبال‌دوستان، ناصر شهنازی را نیز به تحسین وادار کرد و این مربی باتجربه درمورد مشکلات و نقاط‌قوت تیم‌ملی به نکات جالی اشاره کرد که توجه به آن ازسوی کادرفنی قطعا می‌تواند روند تیم‌ملی را بسیار بهبود ببخشد. شهنازی درمورد عملکرد ایران مقابل لهستان به «فرهیختگان» گفت: «من فکر می‌کنم بازی س‌شنبه‌شب یکی از بهترین بازی‌هایی بود که در سال‌های گذشته مقابل لهستان انجام دادیم و به تیم‌ملی بابت بازی بسیار خوب مقابل یکی از بهترین تیم‌های دنیا تبریک می‌گویم.»
وی ادامه داد: «ایران در هفته اول یک مقدار مشکلاتی داشت که در هفته دوم بهتر شد و شروع هفته سوم برای تیم‌ملی ایران بسیار عالی بود و خوشحالم از اینکه صحبت‌های چند مدت اخیر کارشناسان که انجام شد تاثیر خودش را در عملکرد بازیکنان و کادرفنی گذاشته است. درحال حاضر شرایط بهتر شده و مخصوصا سه‌شنبه‌شب در بخش سرویس بسیار خوب ظاهر شدیم و خیلی کم اتفاق افتاده است که ما بتوانیم این‌قدر سرویس تاثیرگذار بزنیم و تیمی مثل لهستان را مستاصل کنیم. همچنین دریافت‌کننده‌های ایران اسفندیار و میلاد عبادی‌پور در یک روز درخشان در حمله، دریافت و سرویس بسیار خوب ظاهر شدند و درکنار این افراد امین اسماعیل‌نژاد در ست آخر یک فوق‌ستاره بود و نباید از عملکرد خوب توخته، جلوه و حضرت‌پور درکنار مدیریت خوب وادی که توانست در شرایط حساس پاس‌های بسیار خوبی برای بازیکنان مهیا کند به این راحتی گذشت. امیدوارم این عملکرد ادامه‌دار باشد و بازیکنانان بتوانند روزبه‌روز بهتر شوند و شرایط ایده‌آلی برای تیم‌ملی فراهم کنند.»
شهنازی درمورد ضعف ایران در دریافت، توپ‌گیری و دفاع افزود: «آن چیزی که در تیم‌ملی مشهود است، وقتی تیمی سرویس‌هایی به این خوبی می‌زند درقبالش باید از لحاظ دفاعی طبق آماری که دیدیم شرایط خیلی بهتری داشته باشد، اگر روی بحث دفاع روی تور و دفاع داخل میدان شرایط را بهتر کنیم وضعیت خیلی ایده‌آل خواهد بود.»
کارشناس والیبال درمورد تفاوت میلاد عبادی‌پور در قبل و بعد از کاپیتانی اعلام کرد: «عبادی‌پور اوایل کار که به‌عنوان کاپیتان انتخاب شده بود شرایطش با دیدار مقابل لهستان بسیار متفاوت بود و روزبه‌روز در این زمینه شرایطش بهتر شد، بازیکنان به او اعتماد کردند و خودش نیز اعتمادبه‌نفس بیشتری کسب کرد، فکر می‌کنم از نظر مدیریت تیمی و بازی یکی از درخشان‌ترین بازی‌های میلاد را شاهد بودیم.»
وی درمورد تاثیر بازیکنان نیمکت‌نشین تاکید کرد: «در زمان انتخاب بازیکنان بحث زیاد کردیم. در این زمینه تیم‌ملی یک مقدار مشکل دارد و فکر می‌کنم این موضوع به گوش کادرفنی نیز رسید و می‌دانند در اوایل لیگ ملت‌ها یک‌سری اشتباهات اتفاق افتاد که فکر می‌کنم به‌مرور از عملکردی که کادرفنی دیده این موضوع را قبول کرده است و امیدوارم که در تورنمنت‌های بعدی این اتفاق نیفتد و این اشتباهات تکرار نشود و ما در انتخاب بازیکنان بهتر عمل کنیم و بتوانیم از تمام پتانسیل و موجودیت والیبال‌مان نهایت استفاده را ببریم.»
شهنازی در ادامه گفت‌وگویش با «فرهیختگان» درمورد عملکرد امین اسماعیل‌نژاد گفت: «امین بازیکنی است که باید خیلی زودتر به تیم‌ملی «الف» دعوت می‌شد. من در سال95 برای اولین‌بار ایشان را به‌عنوان بازیکن به تیم‌ملی «ب» دعوت کردم و خیلی افراد به من خرده گرفتند. او از نظر فیزیکی و روند روبه‌رشد پتانسیل بالایی دارد و من آن زمان نیز این مطلب را به کولاکوویچ و بقیه دوستان گفتم ولی متاسفانه دعوتش نکردند. می‌دانستیم این بازیکن پتانسیل بسیار بالایی دارد و فقط باید در میادین مختلف کسب تجربه می‌کرد که الان دارد این تجربه را کسب می‌کند و روزبه‌روز شرایط بهتری پیدا می‌کند.»
این کارشناس درمورد توانایی وادی برای جایگزینی معروف خاطرنشان کرد: «پر کردن جای معروف به این راحتی نیست. سعید بازیکن بسیار بزرگی بود که در شرایط حساس تصمیمات بسیار خوبی می‌گرفت و مدیریت خیلی قوی در بازی داشت و پر از تجربه و آگاهی بود. معروف یک اسطوره در والیبال است و خیلی با وادی تفاوت دارد. وادی باید خیلی زودتر توسط بقیه مربیان به‌کار گرفته می‌شد، او می‌توانست درکنار معروف تجربیات بسیار گرانبهایی به‌دست آورد ولی به‌نظرم از شروع لیگ ملت‌ها تا دیدار مقابل لهستان رشد بسیار خوب و بالایی داشت و توانست ثابت کند که می‌توان به او اعتماد کرد و فکر می‌کنم اوج هنرش در بازی مقابل لهستان بود که بسیار خوب بازی کرد و به‌نظر بنده روزبه‌روز بهتر می‌شود و شرایط ایده‌آلی پیدا می‌کند. جای سعید معروف پرشدنی نیست با این حال بازیکنانی مثل وادی و جواد کریمی می‌توانند در آینده به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند.»
شهنازی در پایان گفت: «برای ملی‌پوشان آرزوی موفقیت می‌کنم همان‌طور که قبلا ما از نوع بازی تیم و خیلی مسائلی که اتفاق می‌افتاد، انتقاد می‌کردیم و واقع‌بینانه به مسائل نگاه می‌کردیم. الان نیز در زمانی که تیم‌ملی خوب بازی می‌کند وظیفه‌مان است که از تیم‌ملی حمایت کنیم و واقعیت‌ها را بگویم. من فکر می‌کنم تیم‌ملی ایران سه‌شنبه‌شب عملکردش قابل دفاع بود و از نوع بازی آنها لذت بردیم و امیدوارم روزبه‌روز بهتر شوند، ولی دوباره می‌گویم در جاهایی که اشتباهاتی رخ می‌دهد و نیاز است انتقادی انجام شود مسلما حتما انجام خواهیم داد. تیم‌ملی هنوز برای رسیدن به ایده‌آل‌هایش مسیری بسیار طولانی دارد ولی شاگردان عطایی نشان دادند که روزبه‌روز بهتر می‌شوند و اگر همین روند را ادامه دهند مطمئنا مورد حمایت جامعه والیبال و کارشناسان قرار خواهند گرفت.»