تاریخ : Wed 06 Jul 2022 - 01:00
کد خبر : 72814
سرویس خبری : ورزش

ترقه‌بازی زنوزی در تبریز!

دست‌های بردیف برای بهبود جایگاه تراکتور خالی است

ترقه‌بازی زنوزی در تبریز!

نماینده فوتبال آذربایجان‌شرقی با جذب میلاد کر، رضا کاخ‌ساز، محمد خانزاده و پوریا آریاکیا موجب ناراحتی و عصبانیت هواداران خود شده است.

در روزهایی که تیم‌های مدعی با خریدهای نامدار قدم‌های مهمی برای موفقیت در لیگ بیست‌ودوم برداشته‌اند، به نظر می‌رسد نماینده فوتبال آذربایجان‌شرقی به حضور قربان بردیف بسنده کرده است و با جذب میلاد کر، رضا کاخ‌ساز، محمد خانزاده و پوریا آریاکیا موجب ناراحتی و عصبانیت هواداران خود شده است. میلاد کر 18ساله یکی از بازیکنان موردعلاقه مهدی مهدوی‌کیاست و در مسابقات انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا با 264 دقیقه حضور و به ثمر‌رساندن یک گل مقابل لبنان یکی از شاگردان تاثیرگذار مهدوی‌کیا بود. او در مسابقات فوتبال زیر 23 سال آسیا نیز که در کشور ازبکستان برگزار شد با 185 دقیقه حضور نتوانست به شرایط دفاعی ایران سروسامان ببخشد. البته شرایط کر در تیم باشگاهی به‌طور کلی با تیم امید متفاوت بوده است و او حتی نتوانسته یک دقیقه برای شاگردان مهدی تارتار به میدان برود. رضا کاخ‌ساز 23 ساله نیز با حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در دیدار مقابل تاجیکستان به دلیل بیماری علیرضا رضایی فرصت بازی نصیبش شد اما در اردوهای نهایی شاگردان مهدوی‌کیا پیش از اعزام به ازبکستان اسمش بین بازیکنان دعوت شده نبود و خط خوردن اسم علیرضا رضایی و سینا سعیدی‌فر شرایط حضورش در اردوی تیم ملی امید را فراهم کرد. سنگربان اسبق قشقایی شیراز و مس شهر بابک در لیگ بیست‌و‌یکم نتوانست دستاوردی در رقابت با سنگربانان پیکان داشته باشد و در تمام رقابت‌ها ارمغانش سکونشینی و نیمکت‌نشینی بود. تبریزی‌ها برای رفع مشکلات‌شان در پست دفاع میانی به سراغ محمدرضا خانزاده رفتند که در فصول گذشته دستاورد خاصی نداشته و در بیشتر رقابت‌ها شاهد حضور بازیکنانی همچون آرمین سهرابیان، علیرضا آرتا و مسیح زاهدی در پست دفاع میانی گل‌گهر بود و بعد از برآورده نکردن توقعات از جمع سیرجانی جدا شد. همچنین تبریزی‌ها برای رفع‌مشکلات پست دفاع چپ خود به سراغ پوریا آریاکیا
32 ساله رفتند که در دو  فصل‌ اخیر  یکی از افراد مورد‌اعتماد رسول خطیبی، محمود خرمزی، علیرضا منصوریان و مهدی رحمتی بود و  نسبت به بقیه خرید بهتری به نظر می‌رسد.  با بررسی فعالیت این تیم به نظر می‌رسد تراکتوری‌ها تا این لحظه قدم بزرگی برای عدم رقم‌خوردن اتفاقات فصل گذشته برنداشته‌اند. آنها تا این لحظه موفق به تمدید قرارداد با بازیکنان تاثیرگذاری همچون پیمان بابایی، تیاگو فریرا، هادی محمدی، محمد مسلمی‌پور، سامان نریمان‌جهان، محمد قادری و محمدمهدی قنبری نشده‌اند و در خرید بازیکنان نامدار و کارآمد هم ناکام بوده‌اند و با این روند بعید است این تیم بتواند مانند سال‌های نه‌چندان دور یکی از مدعیان باشد!

* محمد سلطانی