تاریخ : Mon 04 Jul 2022 - 02:25
کد خبر : 72769
سرویس خبری : سیاست

طرح صیانت در دستورکار مجلس قرار ندارد

محمد رشیدی، عضو هیات‌رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

طرح صیانت در دستورکار مجلس قرار ندارد

ما الان طرحی به‌عنوان طرح صیانت در دستورکار مجلس نداریم. حدودا دوماه پیش با نامه‌ای که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نوشت طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده شد.

نرگس چهرقانی، خبرنگار گروه سیاست: زمانی که طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی منتقل شد یعنی حدود دوماه پیش، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این اقدام مجلس عاقلانه و بازگرداندن طرح صیانت به بستر اصلی بررسی و پیگیری قوانین فضای مجازی است. با این حال، اما در هفته‌های اخیر خبرهای ضدونقیضی شنیده می‌شود؛ از چندنسخه‌ای بودن طرح صیانت تا در دستورکار مجلس قرار داشتنش. برای بررسی این اخبار با یکی از اعضای هیات‌رئیسه مجلس یعنی محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس به گفت‌وگو پرداختیم.
درباره خبرهای ضدونقیض هفته اخیر پیرامون طرح صیانت صحبت کردیم و پرسیدیم که آیا الان طرح صیانت از دستورکار شورای عالی فضای مجازی خارج شده و در دستورکار مجلس قرار دارد؟
او در پاسخ گفت: «ما الان طرحی به‌عنوان طرح صیانت در دستورکار مجلس نداریم. حدودا دوماه پیش با نامه‌ای که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نوشت طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده شد.»
پرسش دیگری که از این عضو هیات‌رئیسه داشتیم این بود که طرح صیانت فقط یک نسخه دارد و آیا مجلس نسخه‌های دیگر طرح صیانت را مجزا از شورای عالی فضای مجازی پیش می‌برد؟
رشیدی دراین‌باره توضیح داد: «ما طرح مشابه زیاد داریم، ممکن است 10نفر یک طرح را بنویسند و برای خودشان ارسال کرده باشند، ممکن است طرح‌هایی با عناوین مختلف صیانت نوشته باشند اما الان چیزی در دستورکار قرار ندارد.»
در ادامه مطرح کردیم اگر طرح مشابه صیانت در مجلس در دست پیگیری باشد، موازی‌کاری با شورای عالی فضای مجازی در طرح صیانت نمی‌شود؟
او در پاسخ تاکید کرد: «خیر، ما طرح‌های مشابه را در دستورکار نمی‌آوریم، خود طراح هم متوجه می‌شود و صرفا اگر نسخه‌های جدید پیشنهادهای جدیدی نیز داشته باشند، این پیشنهادها روی طرح قبلی بارگذاری می‌شود.»

در این رابطه بیشتر بخوانید:

بازگشت صیانت به مجلس با کمیسیون جدید؟ (لینک)

مجلس کمیسیون جدیدی برای بررسی طرح صیانت تشکیل می‌دهد (لینک)

کمیسیون مشترک طرح صیانت منحل نشده است (لینک)