تاریخ : Mon 04 Jul 2022 - 01:48
کد خبر : 72763
سرویس خبری : ورزش

رونالدو بحران یونایتد را تشدید می‌کند؟

بازگشت کریس به اولدترافورد مطابق انتظارش پیش نرفت

رونالدو بحران یونایتد را تشدید می‌کند؟

با وجود اینکه رونالدو در 36 سالگی بهترین گلزن تیمش بود و عملکردی قابل‌قبول در طول فصل داشت اما تیم به لیگ قهرمانان نرسید و به این ترتیب فوق‌ستاره پرتغالی پس از سال‌ها در این تورنمنت مهم غایب خواهد بود.

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: بازگشت کریس رونالدو به اولدترافورد حتی در این سن و سال هم باعث شد تا هواداران یونایتد در ابتدای فصل قبل به آینده امیدوار شده و حتی منتظر حضور تیم‌شان در بین مدعیان قهرمانی لیگ باشند. با این حال شرایط به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد و مشکلات متعدد و حواشی بسیاری که در این تیم ایجاد شد درنهایت آنها را به رتبه ششم جدول رساند. به این ترتیب با وجود اینکه رونالدو در 36 سالگی بهترین گلزن تیمش بود و عملکردی قابل‌قبول در طول فصل داشت اما تیم به لیگ قهرمانان نرسید و به این ترتیب فوق‌ستاره پرتغالی پس از سال‌ها در این تورنمنت مهم غایب خواهد بود. این اتفاقات باعث شد تا در هفته‌های اخیر شایعاتی مبنی‌بر احتمال جدایی رونالدو از یونایتد شکل بگیرد و هر روز باشگاهی جدید به‌عنوان تیم آینده او معرفی می‌شد اما مدتی بعد اعلام شد که اریک تن‌هاگ، سرمربی جدید یونایتد اعلام کرده که به او برای فصل جدید نیاز دارد و به این ترتیب فروش او منتفی است. با این حال با خبری که نشریه تایمز منتشر کرد دوباره احتمال جدایی او قوت گرفت؛ چراکه گفته می‌شود او از باشگاه خواسته تا در صورتی که پیشنهاد خوبی برایش برسد، به او اجازه جدایی داده شود.

تلاش یونایتد برای حفظ ستاره پرتغالی
بازی در لیگ قهرمانان و بهتر کردن رکوردهایش در این تورنمنت یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث شده رونالدو به دنبال ترک اولدترافورد باشد. او در 37 سالگی فرصت زیادی برای درخشش بیشتر در این تورنمنت مهم باشگاهی ندارد و به همین دلیل دوست ندارد این فرصت‌های پایانی را به راحتی از دست بدهد. از سوی دیگر با آمدن تن‌هاگ به‌عنوان سرمربی جدید تیم، رونالدو امیدوار بود به سرعت شاهد تغییرات گسترده در تیم باشد اما این تیم هنوز خرید مهمی انجام نداده و این باعث نگرانی مرد پرتغالی شده است. یونایتد البته در تلاش است تا در روزها و هفته‌های آتی با خریدهای خود رونالدو را برای ماندن متقاعد کند و البته اینکه او هنوز یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد باعث شده تا خورخه مندس، مدیربرنامه‌های او به دنبال راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای جدایی باشد. مندس در این هفته‌ها با باشگاه‌هایی چون بایرن مونیخ و چلسی برای حضور رونالدو رایزنی‌هایی انجام داده است و البته گفته می‌شود او هنوز هم مشغول بررسی شرایط تیم‌هایی چون رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن و حتی رم ایتالیاست تا شاید کریس در فصل آینده پیراهن یکی از این تیم‌ها را به تن کند.
رونالدو در ابتدای فصل پیش با قراردادی 2 ساله از یوونتوس راهی یونایتد شد و با به ثمر رساندن 24 گل برای تیمش نمایش خوبی با پیراهن شیاطین سرخ داشت. او درحالی یک فصل دیگر قرارداد دارد که آپشن تمدید آن برای سال سوم نیز وجود دارد. اگر چه او در 37 سالگی از روزهای اوجش کمی فاصله گرفته اما هنوز هم در شرایط خوبی قرار دارد و در همین سن و سال هم تیم‌های زیادی به دنبال خرید او هستند. مهم‌ترین مشکل در این میان دستمزد بالای این بازیکن است که باعث شده تا برخی مشتریان دراین‌باره تردید داشته باشند. رونالدو در اولدترافورد هفته‌ای 466 هزار دلار حقوق می‌گیرد که حدودا سالی 24 میلیون دلار می‌شود که پرداخت چنین مبلغی برای بسیاری از باشگاه‌ها کار راحتی نیست. البته نباید فراموش کرد که محبوبیت او در دنیای فوتبال و هواداران زیادی که دارد باعث می‌شود تا باشگاه‌ها بتوانند بخش عمده‌ای از این مبلغ را از طریق تبلیغات و فروش لوازم جانبی ازجمله پیراهن او تامین کنند.
از سوی دیگر یونایتد برای اینکه او را برای ماندن متقاعد کند کار سختی دارد؛ چراکه هنوز نتوانسته خرید قابل‌توجهی در بازار نقل‌وانتقالات داشته باشد و حتی به نظر می‌رسد انتقال فرانکی دی‌یونگ هم تا حد زیادی منتفی شده است. درحال حاضر تنها خرید تایرل مالاسیا، مدافع چپ فاینورد تا حدی نهایی شده است و این بازیکن روز گذشته برای تست‌های پزشکی راهی منچستر شده است. خرید او حدود 15 میلیون یورو برای باشگاه هزینه به دنبال دارد و البته خرید این بازیکن جوان نمی‌تواند در تغییر نظر رونالدو تاثیرگذار باشد. لیساندرو مارتینز هم یکی دیگر از نفراتی است که مدنظر یونایتد قرار دارد و این تیم پیشنهادی 41 میلیون یورویی برای خرید او به آژاکس ارائه کرده است. در این میان شاید خرید دی‌یونگ بتواند رونالدو را به ماندن ترغیب کند اما اگرچه گفته می‌شد توافقات اولیه برای خرید او از بارسا انجام شده است. مصاحبه روز شنبه خوان لاپورتا، رئیس باشگاه اسپانیایی مبنی‌بر اینکه این باشگاه تمایلی به فروش دی‌یونگ ندارد شرایط را پیچیده کرد. البته لاپورتا همچنین گفت از این بازیکن خواسته شده تا دستمزدش را کم کند که شاید همین موضوع باعث شود تا او تیمش را ترک کند.

گزینه‌های پیش رو
جدایی رونالدو که فصل پیش 14 گل بیشتر از دومین گلزن برتر این تیم به ثمر رسانده است می‌تواند شرایط یونایتد را بدتر کند اما مسلما خود باشگاه هم در این میان مقصر است. آنها نتوانستند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کنند و رونالدو که از سال 2003 هر فصل در این تورنمنت حضور داشته و تاکنون 5 بار آن را فتح کرده است دوست ندارد فصل بعد در لیگ اروپا به میدان برود.
بایرن مونیخ که یکی از مدعیان فتح لیگ قهرمانان در این سال‌ها بوده می‌تواند گزینه مناسبی برای رونالدو باشد اما این تیم به تازگی سادیو مانه را به خدمت گرفته است و البته اگر قرار باشد روبرت لواندوفسکی را به بارسا بفروشد، رونالدو می‌تواند جانشین مناسبی برای این مهاجم لهستانی باشد.
اگر این ستاره پرتغالی بخواهد در لیگ برتر انگلیس بماند رفتن به چلسی می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ چراکه هم بودجه لازم برای خرید و پرداخت دستمزد او را دارند و هم فصل بعد در لیگ قهرمانان حضور خواهند داشت اما مشکل اصلی اینجاست که او درصورت رفتن به این تیم لندنی تا حدی محبوبیت خود را میان هواداران یونایتد از دست خواهد داد.
مندس حتی احتمال بازگشت او به برنابئو را نیز بررسی کرده است و به نوشته رسانه‌های اسپانیایی، برخی هواداران رئال از فلورنتینو پرس خواسته‌اند تا این بازیکن را دوباره به خدمت بگیرد. با این حال رئال مادرید که به تازگی قهرمانی دیگری را در اروپا تجربه کرده و تیمی یکدست و با ثبات را در اختیار دارد شاید با برگرداندن رونالدو دچار حاشیه شود و این اتفاق می‌تواند باعث شود که کارلو آنچلوتی با دقت بیشتری این انتقال را بررسی کند.
حضور دوباره در فوتبال ایتالیا یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی رونالدو است که شناخت خوبی هم از فوتبال این کشور دارد. ناپولی و رم دو تیمی هستند که به‌عنوان مقاصد احتمالی او از آنها نام برده می‌شود و البته در این میان رم شانس بیشتری دارد؛ چراکه با حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت این تیم، رونالدو می‌تواند دوباره با این مربی نامدار کار کند اما مشکل اصلی اینجاست که رم هم مثل یونایتد سهمیه لیگ قهرمانان را کسب نکرده و اگر این اصلی‌ترین دلیل جدایی او از تیمش باشد رم نمی‌تواند انتخاب خوبی برایش محسوب شود.
پاری‌سن‌ژرمن هم یکی دیگر از تیم‌هایی است که گفته می‌شود ممکن است این مهاجم 37 ساله را به خدمت بگیرد اما درصورت انجام این انتقال آنها باید از میان نیمار یا مسی یکی را به فروش برسانند تا جا برای رونالدو در خط حمله این تیم باز شود. شایعاتی از احتمال جدایی نیمار از این تیم به‌گوش می‌رسد اما همبازی شدن مسی و رونالدو اتفاقی است که اگرچه هواداران فوتبال از آن استقبال خواهند کرد اما بعید است این دو ستاره سال‌های اخیر فوتبال تمایلی به رخ دادن آن داشته باشند. در چنین شرایطی بعید است او را فصل بعد در لیگ فرانسه ببینیم. یکی دیگر از تیم‌هایی که گفته می‌شود شاید مقصد او برای فصل بعد باشد اسپورتینگ لیسبون است که در همین تیم پرتغالی خود را به‌عنوان بازیکنی آینده‌دار مطرح کرده بود. البته در کنار همه اینها فعلا منچستریونایتد به‌شدت مخالف جدایی او است و شاید درنهایت بتوانند او را برای ادامه حضور در این تیم متقاعد کنند.