تاریخ : Wed 27 Apr 2022 - 16:30
کد خبر : 72712
سرویس خبری : اقتصاد


رشد 91 درصدی تسهیلات بانک ایران‌زمین

بررسی ها نشان می دهد در 9ماهه نخست سال 1400 مانده تسهیلات اعطایی این بانک به اشخاص غیردولتی نزدیک به 9.5 هزار میلیارد تومان بوده است.

مهدیه قاسمی: به گزارش «فرهیختگان»  استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود به منظور بر آورده ساختن نیازها و خواسته های بشری، از جمله افزایش تولید، درآمد، اشتغال، رفاه جامعه و...جزو مهمترین هدف‌های توسعه هر کشور محسوب می‌شود. برای این منظور معمولا سعی می‌شود تا با به کارگیری سیاستها ابزارهای اجرایی گوناگون در برنامه های توسعه به این هدف دست یافت. در این زمینه سیاست‌های پولی و اعتباری جایگاه ویژه ای دارد و اقتصاددانان توسعه وجود نظام پولی و اعتباری مناسب را رمز موفقیت برنامه های توسعه می دانند. استفاده از اعتبارات خواه در سرمایه‌گذاری جدید و خواه در تامین سرمایه در گردش، منجر به افزایش تولید می‌شود و از این رو می تواند در اشتغالزایی بخش تاثیر داشته باشد. بانک ایران‌زمین ازجمله بانک‌هایی است که در حوزه‌های مختلف اقدام به پرداخت تسهیلات به بخش مولد اقتصاد می کند.
بررسی ها نشان می دهد در 9ماهه نخست سال 1400 مانده تسهیلات اعطایی این بانک به اشخاص غیردولتی نزدیک به 9.5 هزار میلیارد تومان بوده است. براساس صورت مالی بانک ایران‌زمین، مانده تسهیلات این بانک در سال 1400 به 9 هزار و 802 میلیارد تومان رسیده که نسبت به رقم 5 هزار و 126 میلیارد تومانی سال 1399 رشد بیش از 91 درصدی را نشان می‌دهد. به عبارتی مانده تسهیلات پرداختی بانک ایران‌زمین طی سال گذشته 4 هزار و 676 میلیارد تومان بیش از سال قبل بوده است. همچنین گزارش تجمیعی عملکرد تسهیلات ارزی و ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی از ابتدای تاسیس تا پایان سال 1399 نشان می دهد که بانک ایران زمین واحدهای صنعتی و معدنی را تا حد توان تامین مالی کرده است. جدول توزیع بانکی مبالغ و میزان جذب قراردادهای سپرده گذاری ریالی این صندوق از این حکایت می کند که تامین مالی 12 طرح در بخش صنعت و معدن توسط بانک ایران زمین صورت گرفته است. همه این منابع به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تخصیص یافته است.