تاریخ : Mon 20 Jun 2022 - 04:55
کد خبر : 72435
سرویس خبری : ورزش

تیم یحیی درحال تکمیل

پرسپولیس با صادقی و مهاجم خارجی بسته می‌شود؟

تیم یحیی درحال تکمیل

قرمزهای پایتخت بعد از 5 فصل قهرمانی متوالی نتوانستند جام ششم را کسب کنند و با وجود نایب‌قهرمانی تحت انتقادهای زیادی قرار گرفتند و بازیکنان و مربیانی که بهترین‌ها بودند تبدیل به ناکارآمد شدند.

قرمزهای پایتخت بعد از 5 فصل قهرمانی متوالی نتوانستند جام ششم را کسب کنند و با وجود نایب‌قهرمانی تحت انتقادهای زیادی قرار گرفتند و بازیکنان و مربیانی که بهترین‌ها بودند تبدیل به ناکارآمد شدند. درحالی‌که برخی گمان می‌کردند پرسپولیس با تغییر سرمربی مواجه شود اما یحیی در رأس کار ماند و کادرش تغییر کرد. با این حال تغییرات گسترده‌ای نیز در ترکیب بازیکنانش انجام داد و روند مذاکره برای جذب بازیکنان جدید هم ادامه دارد.
یحیی که به خوبی از عملکرد ضعیف گلرهایش در فصل جاری و تاثیر آن در از دست رفتن قهرمانی آگاه بود در اولین گام به سراغ جذب یک گلر مطمئن رفت و علیرضا بیرانوند را به جمع قرمزها برگرداند تا دوباره شماره یک این تیم را به تن کند. پرسپولیس فصل گذشته در فاز دفاعی نسبت به فصل‌های قبل‌تر عملکرد ضعیفی داشت و عجیب نبود که گل‌محمدی سراغ مدافعان جدیدی برود. او ابتدا مرتضی پورعلی‌گنجی که در سال‌های اخیر همواره یکی از ملی‌پوشان اصلی و البته جزء لژیونرها بود را جذب کرد و دیروز هم گولسیانی، مدافع خارجی سپاهان به این تیم پیوست بازیکنی که البته توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را هم دارد و می‌تواند نقش آچارفرانسه را برای یحیی ایفا کند. گل‌محمدی با وجود اینکه می‌توانست از رامین رضاییان در سمت راست استفاده کند دوباره سراغ بازیکن موردعلاقه‌اش یعنی دانیال اسماعیلی‌فر رفت و این‌بار توانست او را به چنگ بیاورد و هرچند در سمت چپ خط دفاعی به دنبال جذب امید نورافکن یا میلاد زکی‌پور بود اما شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که هرکدام به دلیلی نتوانستند لباس قرمز به تن کنند و سرمربی جوان قرمزها هم سراغ محمدمهدی احمدی، بازیکن سابق تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان و ملی‌پوش امید رفت. به این ترتیب و تا این لحظه می‌توان گفت که در فصل جدید خبری از حامد لک، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان و سعید آقایی نخواهد بود و از بین فرجی، ابراهیمی و نعمتی هم احتمالا یکی جمع قرمزها را ترک خواهد کرد.
می‌توان گفت کار یحیی در خط دفاعی به اتمام رسیده و او حالا درحال ترمیم تیمش در وسط زمین و البته فاز تهاجمی است. او قصد داشت با جذب خدابنده‌لو خیالش را از وسط زمین راحت کند اما این انتقال انجام نشد و فعلا هم گزینه مناسبی برای این پست وجود ندارد و شاید به همین دلیل اصرار به تمدید قرارداد با سرلک داشت. البته گفته می‌شود یحیی سراغ جذب مهدی حسینی هافبک میانی مس رفسنجان که توانایی بازی در هافبک دفاعی را دارد هم رفته است. احسان پهلوان هم در مسیر فولاد است و ظاهرا جانشینش سعید صادقی خواهد بود. البته اگر مانند خیلی از بازیکنان در دقیقه 90 تغییر عقیده ندهد و با یک پیشنهاد بهتر راهی تیمی دیگر نشود. با وجود بازیکنانی مثل ترابی، امیری و احتمالا نعمتی و عالیشاه بعید است یحیی به دنبال بازیکن دیگری در این پست باشد. پرسپولیس به مهاجم جدید هم نیاز دارد و کاسیانوی برزیلی جدی‌ترین گزینه قرمزها به‌شمار می‌رود که اگرچه 32 ساله است اما شاید یک فصل بتواند مشکل تمام‌کنندگی تیم یحیی را برطرف کند. عبدی و پاکدل هم ماندنی هستند و فعلا تکلیف بازیکنانی مثل آل‌کثیر، مهدی‌خانی و تمیروف مشخص نیست ضمن اینکه مجید علیاری مهاجم مس رفسنجان هم یکی از گزینه‌های گل‌محمدی به‌شمار می‌رود.
به این ترتیب تا حدی می‌توان ترکیب اصلی پرسپولیس برای فصل جدید را پیش‌بینی کرد. در خط دروازه بی‌تردید بیرانوند گزینه اصلی است. پورعلی‌گنجی و گولسیانی احتمالا شانس بیشتری نسبت به فرجی، نعمتی و ابراهیمی(در صورت ماندن) دارند و در سمت راست نیز اسماعیلی‌فر انتخاب اول یحیی خواهد بود و احتمالا سیامک نعمتی به‌عنوان یک بازیکن دو پسته در مواقع لازم جانشینش خواهد شد. در سمت چپ احتمالا امیری گزینه اول خواهد بود اما از آنجا که فعلا مصدوم است شاید احمدی جوان تبدیل به سورپرایز یحیی شود. سرلک و کامیابی‌نیا احتمالا دو هافبک میانی اصلی برای شروع فصل خواهند بود هرچند شاید یحیی تصمیم بگیرد از گولسیانی هم در این پست استفاده کند و علی نعمتی را در خط دفاعی به کار بگیرد. صادقی(درصورت جذب) و ترابی گزینه‌های فوق‌العاده‌ای برای خط میانی هستند و زوج عبدی و مهاجم خارجی هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.