تاریخ : Mon 20 Jun 2022 - 03:00
کد خبر : 72425
سرویس خبری : دانشگاه

تدوین 10 جلد نظام موضوعات دفاع‌مقدس برای جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها

تدوین 10 جلد نظام موضوعات دفاع‌مقدس برای جهت‌دهی پایان‌نامه‌ها

بزرگداشت شهدا صرفا یک مساله معنوی نیست، بلکه مقوم‌بخش حیات اجتماعی و حفظ عزت ملی است. آن چیزی که حیات اجتماعی و هویت اسلامی و ایرانی جامعه را حفظ می‌کند، فرهنگ ایثار و شهادت است.

شانزدهمین جلسه شورای سیاستگذاری حوزه شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد و رئیس شورا دیروز برگزار شد.
جهان‌بین در این جلسه با تاکید بر زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای گرانقدر گفت: «بزرگداشت شهدا صرفا یک مساله معنوی نیست، بلکه مقوم‌بخش حیات اجتماعی و حفظ عزت ملی است. آن چیزی که حیات اجتماعی و هویت اسلامی و ایرانی جامعه را حفظ می‌کند، فرهنگ ایثار و شهادت است.»
وی به برگزاری رویداد ملی عصر امید و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: «در رویداد ملی عصر امید هزار شرکت، هزار ایده و هزار زیرساخت شرکت کرده بودند که همه بازدیدکنندگان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی متعجب شده بودند. بخشی از نمایشگاه عصر امید به صنایع خلاق اختصاص داشت که در نوع خود بی‌نظیر بود. مهم‌ترین کار به میدان آوردن استطاعت‌های فراموش‌شده است که این موضوع می‌تواند کشور را موفق کند.»
جهان‌بین با بیان اینکه دومین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 2800تیم و شرکت 11هزار نفر با موفقیت برگزار شد، افزود: «امسال 1068عضو هیات‌علمی به‌عنوان استاد مشاور درکنار تیم‌ها حضور داشتند و 340کارگاه برگزار شده است. هدف از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تقویت قوت استدلال و فرهنگ تعامل بین دانشجویان است.»
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به اجرای طرح ملی ارتقای اساتید طرح وصایا اظهار کرد: «به همین منظور در 31استان دانشگاه آزاد اسلامی، 31کارگاه آموزشی برگزار خواهیم کرد و همین کار درخصوص اساتید درس دفاع‌مقدس هم انجام خواهد شد.»
وی با اشاره به تدوین 10جلد نظام موضوعات دفاع‌مقدس برای جهت‌دهی پایان‌نامه و رساله‌ها و نیز طراحی سرفصل‌های درس دفاع‌مقدس، این قبیل کارها را مهم و ارزشمند تلقی کرد و افزود: «مهم‌ترین ابزار برای انفاذ مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه، اساتید و کلاس درس است.»
در ادامه این جلسه احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر شورا به ارائه گزارشی از اقدامات مرکز شاهد و ایثارگران درخصوص تخصیص امتیازات ایثارگران به جامعه هدف پرداخت.
در این جلسه سیدرضا موسوی‌نیا مشاور مرکز حوزه ریاست و روابط‌عمومی و امور استان‌ها، علیرضا زارع، حسن زمانی، محسن مومنی‌شریف و عظیم ابراهیم‌پور از اعضای شورا حضور داشتند.

سرای نوآوری شیشه و سرامیک در دانشگاه آزاد مشهد راه‌اندازی می‌شود
تفاهمنامه راه‌اندازی سرای نوآوری مشترک با عنوان سرای نوآوری «سنگ‌ها، کانی‌ها، شیشه و صنایع مرتبط» میان دانشگاه آزاد واحد مشهد و گروه کارخانه‌های مقصود با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد. در بازدید رئیس دانشگاه آزاد با هیات همراه از کارخانه‌های چینی مقصود مشهد، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی و گروه کارخانه ‍‌های مقصود با هدف راه‌اندازی سرای نوآوری شیشه و سرامیک، ایجاد دانشکده مهارت و کارآفرینی، اجرای طرح پویش اشتغال و تدوین نظام موضوعات صنعت سرامیک، چینی و شیشه درقالب طرح پایش با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد خراسان‌رضوی و مشهد به امضا رسید.
 دکتر طهرانچی در این بازدید عنوان کرد: «درک شرایط و تغییرات منجر به حیات صنعت می‌شود. امروز دانشگاه و صنعت سرپا نمی‌ماند مگر اینکه دانش و فناوری با هم پیوند داشته باشند.»
در این جلسه مقرر شد نظام موضوعات شیشه و سرامیک درقالب طرح پایش و طرح پویش اشتغال در دانشگاه آزاد استان خراسان‌رضوی اجرایی شود.
پیگیری راه‌اندازی سرای نوآوری با همکاری مشترک طرفین، تخصیص ظرفیت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و نیروی انسانی متخصص و شناسایی و پرورش طرح‌های خلاق و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در زمینه کانی‌ها و شیشه و فراهم‌کردن فضا و تجهیز سرای نوآوری به‌منظور راه‌اندازی شتاب‌دهنده، استقرار واحدها، فناور و فعال‌سازی صنایع تبدیلی با استفاده از توانمندی‌های طرفین و جلب مشارکت سایر کارخانه‌های مرتبط استان از سایر اهداف این تفاهمنامه است.

شتاب‌دهنده تخصصی مواد شوینده تاسیس می‌شود
تفاهمنامه همکاری و تاسیس شتاب‌دهنده تخصصی مشترک در حوزه مواد شوینده و بهداشتی بین پارک علم‌وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت پاکسان با حضور محمدجواد صدری‌مهر رئیس پارک علم‌وفناوری، امیرعلی نعمت‌اللهی مدیر صنعت شوینده و مهدی صولی مدیرعامل شرکت پاکسان به امضا رسید.
ماموریت این شتاب‌دهنده جمع‌آوری ایده‌های فناورانه و نوآورانه در حوزه تخصصی مطروح از سراسر کشور و کمک به رشد طرح‌های تجاری و استارتاپ‌ها با استفاده از ظرفیت‌های علمی‌وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی، تجاری‌سازی و تبدیل ایده‌ها به محصول، کمک به فرآیند چرخه تولید و توسعه سهم بازار داخلی مطابق با اهداف شعار سال است.
از مهم‌ترین محورهای این تفاهمنامه مواردی چون ایجاد شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه مواد شوینده و بهداشتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنعت، برگزاری رویدادهای مشترک در زمینه پژوهش و فناوری، هدایت پایان‌نامه‌ دانشجویان به‌سوی مسائل صنعت و تقویت انگیزه خانواده دانشگاهی خصوصا اعضای هیات‌علمی است.
در ادامه محمدجواد صدری‌مهر در رابطه با انعقاد این تفاهمنامه اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای دانشگاهی و استارتاپ‌های فعال فراوان در حوزه مواد شوینده و بهداشتی در سطح کشور دارد که قرارگیری آنها درکنار صنعت به شکل واقعی و اطمینان از وجود یک شبکه بازار گسترده به تجاری‌سازی محصولات آنها کمک شایانی می‌کند.»
وی افزود: «ظرفیت‌های بالقوه فراوان در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که تولید مواد بهداشتی از جلبک در واحدهای جنوب کشور، محصولات گیاهان دارویی در مناطق گوناگون و همچنین وجود دو پلتفرم در شبکه توزیع محصولات ازجمله آنها است.»
به گزارش ایسکانیوز، رئیس پارک علم‌وفناوری در پایان تاکید کرد: «امیدواریم بتوانیم با همکاری مجموعه صنعتی پاکسان سالانه حداقل ۵محصول جدید فناور را در حوزه محصولات بهداشتی تولید کنیم.»

ثبت‌نام داوطلبان مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری‌تخصصی استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد تمدید شد
مهلت ثبت‌نام داوطلبان به‌منظور شرکت در مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری‌تخصصی ویژه استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی تا روز شنبه چهارم تیرماه تمدید شد.
داوطلبان راه‌یافته به مرحله مصاحبه علمی دوره دکتری‌تخصصی ویژه استعدادهای درخشان می‌توانند تا روز شنبه چهارم تیرماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی به آدرس www.azmoon.org  نسبت به ثبت‌نام خود به‌منظور شرکت در مصاحبه اقدام کنند.
مصاحبه علمی کلیه داوطلبان در سال جاری به‌صورت حضوری و متمرکز در تهران برگزار خواهد شد و زمان و نحوه دریافت برگه ورود به جلسه مصاحبه حضوری پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام طی اطلاعیه جداگانه‌ای منتشر خواهد شد.

* محیا خادم آرانی