تاریخ : Thu 16 Jun 2022 - 07:23
کد خبر : 72368
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

قرارگاه اربعین سامراء و بلد ، به استقبال باشکوه ترین پیاده روی اربعین در تاریخ رفت!

عصر دیروز چهارشنبه برگزار شد؛

قرارگاه اربعین سامراء و بلد ، به استقبال باشکوه ترین پیاده روی اربعین در تاریخ رفت!

جلسه هم اندیشی کمیته ها و مواکب اربعین به همت قرارگاه اربعین سامرا و بلد و میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.

هم اندیشی کمیته ها و مواکب اربعین به همت قرارگاه اربعین سامرا و بلد و میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، چهار شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ برگزار گردید . در این نشست که با حضور کمیته های این قرارگاه ، اعم از حمل و نقل ، امور زائرین ، رسانه ، بهداشت و درمان ، مخابرات ، امنیت ، اسکان ، تغذیه و فرهنگی برگزار گردید ، سردار امین شریعتی ; فرمانده ی قرارگاه اربعین سامراء و بلد ، حجت الاسلام دکتر خاموشی ;ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، محمدتقی باقری ; دبیر ستاد اربعین کشور ، سردار شوشتری از ستاد عتبات عالیات ، دکتر محمدحسین کشکولی ; مدیر جدید شبکه قرآن و حجت الاسلام عادل ; معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ، جهت ارائه توصیه ها و نکاتی برای دست‌اندرکاران برپایی مواکب اربعین در شهر سامراء و بلد حضور به هم رسانیدند .
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و رسانه ی قرارگاه اربعین سامراء و بلد ، این نشست به منظور هماهنگی هرچه بیشتر موکب داران با دست اندرکاران قرارگاه اربعین سامراء و بلد و همچنین ارائه ی راهکارها ، پیشنهاد و تعاملات لازم جهت استقبال و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی صورت گرفته است.
در ابتدای این نشست ، سردار امین شریعتی با پیش‌بینی حضور میلیونی زائرین اربعین در شهر سامرا و بلد ، به بیان هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولین کشور عراق و ارائه ی کلیات برنامه های کمیته های قرارگاه اربعین سامراء و بلد پرداخت و پس از آن خادمین و مسئولین برپایی موکب ها به ارائه نظرات، پیشنهادات و طرح چالش‌ها و معضلات سالهای گذشته جهت تسهیل و رفع آنان برای اربعین ۱۴۰۱ پرداختند و پس از آن ، مسئولین کمیته ها برنامه های خود جهت استقبال هرچه بهتر از زائران اربعین در شهر سامرا و بلد را ارائه نمودند .
در خلال این نشست ، ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ; حجت الاسلام دکتر خاموشی ، ضمن تقدیر از فعالیت‌های قرارگاه اربعین سامراء و بلد ، به بیان اقدامات فرهنگی و زیرساختی که ذیل معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در ایام اربعین در شهر سامرا و بلد رخ خواهد داد پرداخته و تمامی دست‌اندرکاران و موکب داران شهر سامرا و بلد را به آمادگی کامل جهت پذیرایی از زائران میلیونی اربعین ۱۴۰۱ فراخواندند .
 همچنین محمدعلی باقری با حضور در این نشست ، آخرین تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین کشور جهت برپایی باشکوه اربعین حسینی در شهریور ۱۴۰۱ را به سمع و نظر موکب داران رسانید.
همچنین مقرر گردید با توجه به برچیده شدن محدودیت های سال های قبل در ایام اربعین  و پیش‌بینی حضور میلیونی زائران ایرانی در کشور عراق ، موکب داران و مسئولین قرارگاه اربعین در شهر سامرا و بلد ، از روزهای ابتدایی ماه صفر ، خود را آماده ی استقبال و پذیرایی از زائران حرم امامین  عسگریین نمایند.