تاریخ : Tue 14 Jun 2022 - 05:22
کد خبر : 72303
سرویس خبری : ورزش

رضایت رقبا از تیم اسکوچیچ!

سوال هم‌گروهی‌های ایران در جام‌جهانی: چرا آنها فقط یک بازی داشتند؟

رضایت رقبا از تیم اسکوچیچ!

تیم ملی فوتبال در اولین و البته تنها دیدار تدارکاتی خود در فیفادی جاری به مصاف الجزایر رفت و درنهایت با شکست 2 بر یک برابر این حریف آفریقایی که البته تعدادی از بازیکنان اصلی و نامدارش نظیر ریاض محرز را در اختیار نداشت زمین مسابقه را ترک کرد.

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: تیم ملی فوتبال در اولین و البته تنها دیدار تدارکاتی خود در فیفادی جاری به مصاف الجزایر رفت و درنهایت با شکست 2 بر یک برابر این حریف آفریقایی که البته تعدادی از بازیکنان اصلی و نامدارش نظیر ریاض محرز را در اختیار نداشت زمین مسابقه را ترک کرد. نمایش نه‌چندان خوب شاگردان اسکوچیچ در این مسابقه و اشتباهات زیاد در نقاط مختلف زمین به‌خصوص در خط دفاعی سبب شد رقبای تیم ایران در جام‌جهانی از این عملکرد تیم ما خوشحال شده و حتی برخی طرفداران آنها از حالا خود را پیروز دیدار با ایران در مرحله گروهی جام‌جهانی بدانند. در اینکه در ترکیب تیم ایران بازیکنان شناخته‌شده و مطرحی حضور دارند که می‌توانند در شرایط حساس به کمک تیم ایران بیایند و در بزنگاه‌ها نیز بارها این کار را انجام داده‌اند، شکی نیست اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد که کادرفنی تیم ملی کمتر توانسته از آنها به‌خوبی بازی بگیرد و بیشتر موفقیت‌های اخیر تیم را مدیون استعداد و توانایی ذاتی بازیکنان هستیم تا یک کار تیمی تمرین‌شده و هماهنگ. رقبای تیم ما هم که سه تیم قدرتمند انگلیس، آمریکا و ولز هستند به‌خوبی از شرایط تیم ما و البته وضعیت نابسامان فدراسیون ایران آگاهند و در چنین شرایطی مسلما به‌خوبی از این آشفته‌بازاری که فوتبال ما در آن گرفتار شده است، بهترین استفاده را خواهند برد. واکنش‌هایی که درباره این مسابقه در فضای مجازی شکل گرفته به‌خوبی وضعیت نگران‌کننده تیم ایران در فاصله نه‌چندان زیاد باقی‌مانده تا جام‌جهانی را نشان می‌دهد.

امیدواری ولزی‌ها به جام‌جهانی
سایت الجزایری APS در گزارشی از این مسابقه نوشته است: «الجزایر در دیدار دوستانه برابر ایران که در دوحه قطر برگزار می‌شد به برتری رسید تا یکی از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی را شکست دهد. سبزها درحالی این مسابقه را بردند که حریف‌شان در 17 بازی قبلی خود تنها یک شکست را تجربه کرده بود و جمال بلماضی، سرمربی الجزایر هم از بازیکنانی نظیر آنتونی ماندرا، اکیم زداکا و عبدالقادر کادری برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی تیمش استفاده می‌کرد. با وجود اینکه حریف تقریبا اکثر نفرات اصلی خود را در اختیار داشت درنهایت این الجزایر بود که توانست این بازی را ببرد و یک مسابقه تدارکاتی خوب برای این تیم محسوب می‌شد. گل دوم این مسابقه را محمدامین آمورا به ثمر رساند که همین چند روز پیش نخستین گل ملی خود را برابر تانزانیا به ثمر رسانده بود و حالا رقیبی جدی برای اسلام سلیمانی در خط حمله محسوب می‌شود.»
ولز یکی از رقبای ما در جام‌جهانی 2022 قطر پس از برتری برابر اوکراین در پلی‌آف دو بازی در لیگ ملت‌های اروپا برگزار کرده که شکست برابر هلند و تساوی مقابل بلژیک حاصل این دو مسابقه بوده است. هواداران این تیم به آینده تیم خود بسیار خوشبین هستند، به‌خصوص که آنها یک امتیاز ارزشمند از بلژیک پرستاره گرفته‌اند. یکی از هواداران این تیم در توئیتر نوشته است: «تیم ما در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. بازیکنان در شرایط خوبی هستند و اگر بتوانیم همین فرم را تا جام‌جهانی حفظ کنیم حتی صعود به مرحله دوم این مسابقات دور از دسترس نیست. به‌خصوص که یکی از رقبای ما یعنی ایران در بازی تدارکاتی به الجزایر باخته است.»
یکی دیگر از کاربران ولزی نیز درباره شکست ایران نوشته است: «هم‌گروه ولز در جام‌جهانی در این فیفادی تنها یک بازی دوستانه انجام داد که در همان مسابقه هم شکست خورد. آنها به تیمی باختند که حتی به جام‌جهانی نیز نرسیده است و با توجه به دیدارهایی که اخیرا برگزار کرده بود بازیکنانش خسته بودند. این می‌تواند خبر خوبی برای کادرفنی تیم ما باشد که به کسب حداقل سه امتیاز در جام‌جهانی امیدوار باشند.»

ابراز تعجب از برگزاری فقط یک بازی
روند آماده‌سازی تیم ایران برای حضور در جام‌جهانی بسیار نگران‌کننده است و رقبا به‌خوبی می‌دانند که شرایط در اردوی تیم اسکوچیچ اصلا مساعد نیست. لغو دیدارهای تدارکاتی با تیم‌هایی چون کانادا، نیوزیلند، سنگال، آفریقای جنوبی، اکوادور و اروگوئه شرایط را برای ملی‌پوشان بسیار سخت کرد و درحالی‌‌که بیشتر تیم‌ها برای 4 بازی در این فیفادی برنامه‌ریزی کرده بودند اما تیم ایران درنهایت با یک بازی آن هم با تیمی که بیشتر ستاره‌هایش غایب بودند پرونده این اردوی خود را در هوای گرم و شرجی قطر بست و حالا باید به فکر استفاده بهینه از فیفادی سپتامبر باشد. تیم ایران در آن زمان تقریبا دو هفته فرصت برگزاری اردو خواهد داشت و این آخرین فرصت سرمربی کروات برای آماده‌سازی تیمش پیش از شروع رقابت‌های جام‌جهانی است. در چنین شرایطی عجیب نیست که هنوز رقبای تیم ما برای آن تاریخ هنوز مشخص نشده‌اند و احتمالا حتی تا روز برگزاری بازی‌ها هم نباید از قطعی بودن آنها مطمئن بود. برای هواداران فوتبال انگلیس برگزاری تنها یک بازی دوستانه توسط ایران بسیار عجیب بود و برخی از آنها از این موضوع ابراز تعجب کردند. یکی از کاربران در کامنتی برای یکی از مطالب روزنامه دیلی‌میل نوشته است: «تیم ملی انگلیس در دیدارهای اخیر خود نتایج خیلی خوبی نگرفت، اما رقبای ما هم خیلی درخشان ظاهر نشدند. آمریکا و ولز در این مدت 4 بازی برای خود برنامه‌ریزی کردند اما ایرانی‌ها فقط یک بازی داشتند و به‌خوبی از این فرصت استفاده نکردند.»
یکی دیگر از کاربران در توئیتر نوشته است: «کسی می‌داند چرا ایران فقط یک بازی دوستانه در این تعطیلات برگزار کرد؟ آنها هم‌گروه تیم ما در جام‌جهانی هستند اما این شرایط آماده‌سازی خوبی برای حضور در چنین تورنمنتی نیست و البته این به نفع ساوت‌گیت و تیمش است.» یکی دیگر از هواداران انگلیسی که ظاهرا بازی ایران برابر الجزایر را دیده است، تحلیل جالبی از این بازی دارد: «یکی از مهم‌ترین ایرادات تیم ایران در این مسابقه مشکلاتی بود که در زمان پرس شدید حریف روی خط دفاعی خود داشتند و به‌راحتی توپ‌ها را لو می‌دادند. الجزایر دوبار از اشتباهات آنها استفاده کرد و هر دو گل آنها از این روش به ثمر رسید. ایران البته در خط حمله خود بازیکنان مستعد و خوبی دارد که می‌توانند برای تیم‌های حریف در جام‌جهانی مشکل‌ساز شوند.» البته بخش عمده‌ای از کامنت‌ها و پست‌های هواداران انگلیسی به انتقاد از تیم ملی این کشور در سه مسابقه اخیر در لیگ ملت‌ها مربوط می‌شود که با دو تساوی و یک شکست دور از انتظار برابر مجارستان شرایط خوبی در گروه خود ندارند. انگلیس در آخرین دیدار خود در این فیفادی امشب مسابقه برگشت خود برابر مجارستان را برگزار می‌کند و با اینکه ساوت‌گیت این تیم را به فینال یورو 2020 رساند؛ اما برخی هواداران انگلیس معتقدند او نتوانسته عملکرد خوبی در این چند مسابقه داشته باشد و درصورت ادامه این روند، تیم در جام‌جهانی نیز نمی‌تواند نتیجه خوبی بگیرد.