تاریخ : Mon 13 Jun 2022 - 03:07
کد خبر : 72275
سرویس خبری : ورزش

ایراندوست: تیم را رها نکردم، کنار گذاشته شدم

شوک به تیم ملی فوتبال بانوان در آستانه رقابت‌های کافا

ایراندوست: تیم را رها نکردم، کنار گذاشته شدم

درحالی‌که بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان ایران خود را برای حضور در اردوی تیم ملی که بنا بود 24 خردادماه آغاز شود، آماده می‌کردند، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان خبر عجیبی را در فضای مجازی‌اش منتشر کرد. او در آستانه رقابت‌های کافا از جدایی خبر داد و این درحالی بود که لیست خود را برای حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی هم بسته و قرار بود ملی‌پوشان 24 تا 28 خرداد در کمپ تیم‌های ملی حضور پیدا کنند.

کاپیتان تیم ملی: شوکه شدیم، تیم ما تازه جان گرفته بود

نسیم شیرازی، خبرنگار: درحالی‌که بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان ایران خود را برای حضور در اردوی تیم ملی که بنا بود 24 خردادماه آغاز شود، آماده می‌کردند، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان خبر عجیبی را در فضای مجازی‌اش منتشر کرد. او در آستانه رقابت‌های کافا از جدایی خبر داد و این درحالی بود که لیست خود را برای حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی هم بسته و قرار بود ملی‌پوشان 24 تا 28 خرداد در کمپ تیم‌های ملی حضور پیدا کنند. «مریم ایراندوست» درحال حاضر نمی‌خواهد دراین‌باره چیزی بگوید و خیلی کوتاه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی‌بر اینکه چرا بچه‌ها را در این مقطع تنها می‌گذارد گفت: «من تیم و بچه‌ها را تنها نگذاشتم بلکه نخواستند من کنار تیم باشم.»
او که نزدیک به یک سال است که از حضورش در تیم ملی به‌عنوان سرمربی می‌گذرد، درباره دلیل منع حضورش در تیم ملی نخواست اظهارنظری کند و تاکید کرد که فعلا نمی‌خواهد دراین‌باره صحبت کند.
«مریم ایراندوست» بار دیگر در برابر سوال «فرهیختگان» درباره اینکه تیم را به خاطر این تصمیم رها می‌کند یا نه یادآور شد: «این را یادتان نرود که من تیم را رها نکردم، کنار گذاشته شدم!»
این درحالی است که یک منبع آگاه در فدراسیون در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از«حسن کامرانی‌فر» دبیرکل فدراسیون فوتبال بر این موضوع تاکید کرده، درحالی‌که قرارداد جدید برای سرمربی تیم‌ملی ایران درحال آماده شدن بود از جایی دستور رسیده تا مریم ایراندوست دیگر سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان نباشد!
دراین‌باره با ملی‌پوشان فوتبال بانوان هم تماس گرفتیم که دختران فوتبالی هم فعلا نمی‌خواستند دراین‌باره صحبت کنند. آنها هم گویا از این موضوع هنوز شوکه‌اند ولی می‌خواهند این اوضاع سروسامان بگیرد و بتوانند در اردوهای تیم ملی شرکت کنند تا در ادامه راه فوتبالی‌شان هم برای ماندن‌شان در رنکینگ تلاش کنند. این تنها چیزی است که بازیکنان بر آن مصمم هستند و درباره سرمربی‌شان صحبتی نمی‌کنند.
بهناز طاهرخانی، کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان ایران دراین‌باره به «فرهیختگان» گفت: «این خبر قطعا شوک بزرگی به فوتبال بانوان بود و از آنجایی که تیم ملی تازه جان گرفته بود و نزدیک مسابقات کافا هستیم برای همه اهالی فوتبال این خبر شوکه‌کننده‌ای بود.»
وی افزود: «کاری به سرمربی بعدی تیم ملی ندارم، هر فردی که باشد برای ما قابل احترام است اما ‌ای کاش به نوعی برنامه‌ریزی شود که شاهد پیشرفت فوتبال‌مان باشیم، همان‌طور که تا الان شاهد اتفاقات خوبی بودیم و اگر ادامه داشت به‌طور حتم اتفاقات بهتری هم برای تیم ملی‌مان در پیش بود.
او که یکی از بازیکنان موثر تیم ملی ایران در بازی‌های ملی و باشگاهی است ادامه داد: «از خانم ایراندوست و کادر خوب‌شان صمیمانه ممنونم که برای این یک سال کامل صدای ما بچه‌ها بودند و همه جوره پشت تیم ملی و ما بازیکنان ایستادند.»
«سمانه چهکندی» بازیکن تاثیرگذار تیم ملی که امسال در لیگ برتر هم درخشان ظاهر و با تیم خاتون بم قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان شد درباره رفتن ایراندوست از تیم ملی گفت: «از زحمات خانم ایراندوست تشکر می‌کنم و امیدوارم در ادامه زندگی فوتبالی و شخصی‌اش موفق باشد. وظیفه ما بازیکنان این است که سرباز تیم ملی باشیم و هر مربی که بیاید ما در اختیار تیم ملی کشورمان هستیم و برای ارتقای سطح فوتبال ایران تلاش می‌کنیم و امیدواریم حمایت از فوتبال بانوان وجود داشته باشد.»
یادمان نرود که تیم ملی ایران ماه‌هاست که بدون داشتن سرمربی رسمی روزهایش را می‌گذراند و باتوجه به برقراری لیگ برتر فوتبال این موضوع چندان مورد توجه قرار نگرفته بود درحالی‌که قرارداد مریم ایراندوست با فدراسیون فوتبال در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده بود و این مربی باتوجه به مشکلات این فدراسیون بدون عقد قرارداد هدایت تیم ملی فوتبال زنان را برعهده داشت. تیم ملی فوتبال بانوان ایران مدت‌هاست که بدون بازی تدارکاتی و اردوی آماده‌سازی به کار خود ادامه می‌دهد و حتی احتمال حذف دوباره آن از رنکینگ وجود دارد. البته که ایراندوست طی مدتی که قرارداد هم نداشت بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران را از نزدیک تماشا می‌کرد تا بتواند برای این اردو برنامه‌ریزی‌اش را داشته باشد و تیم را برای جام کافا آماده سازد ولی دستوری که معلوم نیست از کجا رسیده فوتبال بانوان را تا معرفی سرمربی جدید به شوک برد تا در آینده وضعیت فوتبال بانوان ایران مشخص شود. گفته می‌شود یکی از گزینه‌های جانشینی ایراندوست، مریم دیگر فوتبال بانوان ایران «مریم آزمون» است که او سرمربیگری تیم ملی زیر 18 سال ایران را عهده‌دار بود. حال باید دید در ادامه مسیر دختران فوتبال ایران چه کسی برای صندلی سرمربیگری تیم ملی خواهد نشست و باید دید دلیلی که برای برکناری مریم ایراندوست یکباره بر تیم ملی امر شده چه بوده است؟!
درحالی که فروردین ماهی که گذشت رنکینگ فوتبال ایران اعلام شد و تیم ملی بانوان کشورمان در این رده‌بندی با ۱۳۶۱. ۱۶ امتیاز بدون تغییر در جایگاه هفتادم و در آسیا در رده چهاردهم قرار گرفت حالا اردوی تیم ملی فوتبال دختران ایران در آستانه جام کافا هم لغو شد تا ببینیم این تیم می‌تواند در این جام شرکت کند یا باید منتظر پایین آمدن یا حتی حذف رنکینگ فوتبال ایران در فیفا باشیم.