تاریخ : Sun 12 Jun 2022 - 02:30
کد خبر : 72247
سرویس خبری : ورزش

ایران نباخت، آینده را مثبت می‌بینم

کارخانه در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: میلاد موثرترین بازیکن ماست

ایران نباخت، آینده را مثبت می‌بینم

میلاد یک بازیکن سرشناس و بزرگ است و قطعا بهترین و موثرترین بازیکن ایران است ولی این بازی به اتمام رسیده و ضعف‌هایی داشته‌ایم و امیدوارم از این 2 بازی تجربه خوبی برای دیدارهای بعدی به‌دست آورده باشیم.

برای بررسی شرایط تیم ملی والیبال ایران نظر مصطفی کارخانه را در مورد اتفاقات 2 دیدار ایران برابر چین و هلند جویا شدیم. کارخانه در مورد شرایط ایران در این 2 دیدار اعلام کرد: «به نظر من هلند در روز استثنایی‌ای که داشت با توجه به بازیکنانی که در تهران ماندند و مصدومیت 2 بازیکن خوب ایران درطول رقابت‌ها و بسته بودن دست مربی موفق شدند در یک روز کم‌اشتباه برنده شوند و در 2 فاکتور تعیین‌کننده یعنی در دفاع و حمله از ایران بهتر عمل کردند؛ بین 55 تا 60 درصد امتیاز از آن حمله است که هلندی‌ها عملکردی بهتر داشتند بخشی دیگر اشتباهات است که هلندی‌ها اشتباهات بیشتری داشتند ولی در دفاع و سرویس جبران کردند و من ایران را بازنده نمی‌دانم. ما یک تیم جوان را راهی مسابقات کردیم که این افراد سرمایه‌های والیبال ایران هستند.»
وی ادامه داد: «یک بازی را باختیم ولی 10 چیز به‌دست آورده‌ایم. آینده را خوب می‌بینم باید یک مقدار بیشتر صبر کنیم تا تیم‌مان به شرایط خوب برگردد. باید این باخت را فراموش کرده و ذهن‌مان را معطوف به دیدارهای بعدی و احساس کنیم به‌تازگی قرار است لیگ ملت‌ها آغاز شود و نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت کنیم تا بتوانیم دیدارهای بعدی را بهتر ادامه دهیم.»
سرمربی سابق تیم ملی در مورد کیفیت سرویس‌های ایران افزود: «مقابل چین بازی را با سرویس بردیم اما مقابل هلند نتوانستیم آن سرویس‌ها را تکرار کنیم. از طرفی مقابل چین بیشتر دفاع کردیم که این پارامتر در مقابل هلند کمتر بود. در اکثر فاکتورها هلندی‌ها از ما بهتر بودند و بازیکن تاثیرگذاری مثل نیمیر عبدالعزیز داشتند. اگر ما ست اول بازی را که با نتیجه 26 بر 24 به نفع هلندی‌ها شد می‌بردیم شاید قصه فرق می‌کرد.»
کارخانه درباره نقش عبادی‌پور به‌عنوان یک بازیکن باتجربه گفت: «میلاد یک بازیکن سرشناس و بزرگ است و قطعا بهترین و موثرترین بازیکن ایران است ولی این بازی به اتمام رسیده و ضعف‌هایی داشته‌ایم و امیدوارم از این 2 بازی تجربه خوبی برای دیدارهای بعدی به‌دست آورده باشیم.»
او در مورد شرایط دفاع تیم ملی والیبال افزود: «تجربه فاکتور بسیار مهمی است و این بازیکنان جوان جایگزین محمد موسوی و علی‌اصغر مجرد شده‌اند و این بازیکنان نیاز به زمان، کسب تجربه و تمرینات اختصاصی دارند. یقینا خروجی مسابقات باید برای ما آسیب‌شناسی و شناخت نقاط ضعف و قوت‌مان باشد و با تمرینات اختصاصی، کار و تلاش و برنامه‌ریزی همه موارد درست خواهد شد.»
کارخانه در مورد نقش پاسورها در ایجاد تنوع حملات اعلام کرد: «وادی آسیب‌دیده بود و مقداری نوسان داشت. آقای عطایی 3 تعویض انجام داد که هر 3 موفقیت‌آمیز بودند و اسفندیار، ملکی و رمضانی موفق شدند عالی بازی کنند. تیم ملی ایران جوان‌های شایسته‌ای دارد و این افراد چندسال دیگر ستاره می‌شوند و باید یک مقدار صبوری کنیم و حوصله خرج بدهیم تا این افراد خودشان را پیدا کنند.»