تاریخ : Wed 08 Jun 2022 - 03:27
کد خبر : 72154
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

ازخون جوانان وطن

فیلم سینمایی «هناس»، قصه شهادت داریوش رضایی‌نژاد نخبه علمی ایران در همدستی جاسوس‌های آژانس بین‌المللی اتمی و صهیونیست‌ها این روزها دیدنی است

ازخون جوانان وطن

یکی از چیزهای مهمی که الان وجود دارد این است که تا جایی خط‌قرمز است که مردم را ناامید کنیم. برای من ناامید کردن مردم، خط‌قرمز است. به‌شدت الان به این امید نیاز داریم. حتی اگر نقد می‌کنیم باید مردم را امیدوار کرد. من در این شرایط با خیلی چیزها مشکل دارم، ولی عجیب به آینده امیدوارم و می‌دانم روزهای طلایی داریم.

عاطفه جعفری، خبرنگارگروه فرهنگ: «یکی از چیزهای مهمی که الان وجود دارد این است که تا جایی خط‌قرمز است که مردم را ناامید کنیم. برای من ناامید کردن مردم، خط‌قرمز است. به‌شدت الان به این امید نیاز داریم. حتی اگر نقد می‌کنیم باید مردم را امیدوار کرد. من در این شرایط با خیلی چیزها مشکل دارم، ولی عجیب به آینده امیدوارم و می‌دانم روزهای طلایی داریم.» «خیلی دوست دارم فیلم در فضای آرام پس از جشنواره به‌خصوص نسخه‌ای که الان در اختیار است و تفاوت‌هایی با نسخه جشنواره کرده، دیده شود و کسانی که نسخه جشنواره را دیده‌اند، دوست دارم فیلم را مجدد در آرامش اکران و با تغییراتی که اتفاق افتاده ببینند. به نظر می‌رسد فیلم می‌تواند تاثیر خود را بگذارد.» این صحبت‌های عوامل فیلم هناس است؛ فیلمی که قرار است از امروز در سینماها اکران شود، این فیلم روایت‌کننده زندگی یک قهرمان ملی است و مطمئنا تماشایش برای این روزهایمان لازم و ضروری است. هناس با موضوع مهمی که داشت، یعنی ترور دانشمند شهید رضایی‌نژاد درمقابل چشمان دختر پنج‌ساله‌اش، پیش از شروع جشنواره فجر کنجکاوی‌های زیادی را برانگیخته بود. حالا فیلم در اکران عمومی است و مطمئنا قابلیت‌های زیادی برای انتخاب مخاطبان دارد. مخصوصا که به گفته تهیه‌کننده نسخه‌ای که در سینماها اکران می‌شود، نسبت به نسخه جشنواره 10 دقیقه کوتاه‌تر شده است و ریتم تندتری نسبت به نسخه جشنواره دارد. برای گزارش امروز به سراغ محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده و احسان ثقفی، نویسنده این فیلم سینمایی رفتیم تا روایت‌شان را از ساخت این فیلم و دغدغه‌هایی که برای ساخت زندگی این قهرمان ملی داشتند، بشنویم.

متن گفت‌وگوها را در لینک بخوانید:

مانند «هناس» در سینمای ایران کم است (لینک)
ضرورت بیشتر  روایت تاریخ معاصر (لینک)

در این رابطه بیشتر بخوانید:

سوژه خلاقانه و پرداخت ناامیدکننده (لینک)
هناس، دیدن آنچه تاکنون فقط شنیده اید (لینک)
«هناس»؛ روایت مظلومیت یک ملت (لینک)