تاریخ : Thu 02 Jun 2022 - 03:38
کد خبر : 72080
سرویس خبری : دانشگاه

به هر غرفه‌ای سر زدم، مجذوب شدم

عضو مجلس خبرنگان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به هر غرفه‌ای سر زدم، مجذوب شدم

با دنیای بزرگی در این نمایشگاه مواجه شدم. دانشگاه آزاد اسلامی از قدیم نشان داده که دانشگاه مهمی است، اما این نمایشگاه بسیاری از آنچه را نمی‌دانستیم و نمی‌دانستند، آشکار کرد. دانشگاه آزاد حقیقتا اندیشمندان، ایده‌پردازان و نهادهای فکری بسیار نیرومندی دارد، به‌طوری که به هر غرفه‌ای که سر زدم، مجذوب شدم.

زهرا رمضانی، خبرنگار گروه دانشگاه: احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری میهمان غرفه روزنامه «فرهیختگان» در رویداد ملی «عصر امید» بود. او پس از بازدید از این نمایشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با بیان اینکه شاهد غرفه‌هایی بودیم که پر از کالا و اندیشه‌های تبدیل‌شده به تکنولوژی در حوزه‌های مختلف اعم از علوم انسانی بود، گفت: «با دنیای بزرگی در این نمایشگاه مواجه شدم. دانشگاه آزاد اسلامی از قدیم نشان داده که دانشگاه مهمی است، اما این نمایشگاه بسیاری از آنچه را نمی‌دانستیم و نمی‌دانستند، آشکار کرد. دانشگاه آزاد حقیقتا اندیشمندان، ایده‌پردازان و نهادهای فکری بسیار نیرومندی دارد، به‌طوری که به هر غرفه‌ای که سر زدم، مجذوب شدم.»
او افزود: «آنچه در این نمایشگاه بیشتر برایم جالب بود، این بود که ایده‌های پنهان و نیمه‌پنهان در آن خودش را به‌صورت کالا و تکنولوژی نشان داده و این مساله بااهمیتی است. امید بسیاری به دانشگاه آزاد بود که با این رویداد دوچندان شده است. این نمایشگاه نشان داد دانشگاه آزاد می‌تواند پیشتاز آبادانی و عمرانی باشد.»
مبلغی درباره ظرفیت رویداد عصر امید در تحقق شعار سال بیان داشت: «حسن این نمایشگاه دانش‌بنیان بودن آن است. دانش‌بنیانی یک حرکت پرعمق است و اساسا دانش به‌معنی جایگاهی برای عمق‌اندیشی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و تکنولوژی به‌شمار می‌رود که دانشگاه آزاد در این مسیر به‌خوبی درخشیده و رویداد عصر امید هم نشان داد شعار سال هم قابل‌تحقق بوده و هم می‌تواند به‌سرعت و در راستای خدمت به نیازهای جامعه باشد.»
او خاطرنشان کرد: «کسانی که دچار یأس هستند و نمی‌توانند پیشرفت داخلی را باور کنند، اگر سری به رویداد عصر امید بزنند و از سمتی هم شعار سال را در نظر بگیرند، متوجه پیشرفت‌ها و مسیری که در این زمینه در نظر گرفته شده، خواهند شد.»