تاریخ : Wed 01 Jun 2022 - 03:45
کد خبر : 72059
سرویس خبری : دانشگاه

منتظر حرکت چشمگیر دانشگاه آزاد در حوزه اقتصاد دیجیتال هستیم

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

منتظر حرکت چشمگیر دانشگاه آزاد در حوزه اقتصاد دیجیتال هستیم

خوشبختانه در حوزه اقتصاد دیجیتال کم؛ اما کارهای خوب شروع شده و امیدواریم با توجه به اینکه جامعه جوانی داریم و دانشگاه آزاد نیز دانشگاه پردانشجویی است، بتوانیم شاهد اتفاقات خوب در این حوزه باشیم.

زهرا رمضانی، خبرنگار گروه دانشگاه: سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای‌عالی فضای مجازی میهمان سومین روز از نمایشگاه و رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی بود. او در حضور چندساعته خود از غرفه‌های بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد و در حاشیه بازدید خود میهمان غرفه روزنامه «فرهیختگان» شد. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از امکانات پرتوان جمهوری اسلامی بوده و دانشگاهی به وسعت ایران است، گفت: «این دانشگاه با توجه به شبکه گسترده‌ای که دارد، توانسته در بسیاری از شهرهای کشور حضور داشته باشد و در رویداد عصر امید یک آیینه‌ای از وضعیت کشور دیدیم و دانشگاه آزاد ظرفیتی داشته که این وضعیت را به نمایش درآورد. نکته مهم رویداد عصر امید، تنوع موضوعاتی است که محصولات و ایده‌ها در آن به معرض نمایش درآمده است.» او بیان داشت: «در این نمایشگاه تنها نگاه علم برای علم حاکم نیست، بلکه علم‌وفناوری برای خدمت به جامعه دنبال شده است. یک غرفه را هم ندیدم که در آن علم برای علم بوده است. نباید فراموش کرد که قطعا بسیاری از مواردی که برای حل معضلات جامعه کار شده است، به‌ مراتب بالای علمی نیاز دارد.»
دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه در حوزه فضای مجازی کار بسیار زیادی وجود دارد و امروز با یک توسعه و گستردگی موضوعی در این حوزه روبه‌رو هستیم، گفت: «وسعت این تنوع نیز به اندازه تمام جامعه علمی دنیاست، باید به نیازهای امروز در حوزه فضای مجازی توجه شود و یکی از چالش‌های ما در این حوزه بحث حکمرانی و اقتصاد است. متاسفانه تقریبا اکثر کشورهای دنیا در این دو حوزه دچار تاخیر هستند و باید این مهم را در حوزه حکمرانی و اقتصادی رفع کنیم.» فیروزآبادی اظهار داشت: «خوشبختانه در حوزه اقتصاد دیجیتال کم؛ اما کارهای خوب شروع شده و امیدواریم با توجه به اینکه جامعه جوانی داریم و دانشگاه آزاد نیز دانشگاه پردانشجویی است، بتوانیم شاهد اتفاقات خوب در این حوزه باشیم. این دانشگاه با توجه به اینکه در بازمعماری و راهبردهایش به فضای مجازی به‌عنوان یکی از راهبردهای یازده‌گانه توجه کرده، امیدوارم در نمایشگاه بعدی که سال آینده برگزار می‌شود، ما شاهد حرکت چشمگیر در حوزه اقتصاد دیجیتال باشیم؛ چراکه این حرکت چشمگیر هم مورد قبول دانشجویان و موردنیاز جامعه است.»