تاریخ : Sat 28 May 2022 - 04:03
کد خبر : 71953
سرویس خبری : ورزش

اصلا فدراسیون نداریم که توقع تقویم و برنامه داشته باشیم

روشن در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: توافق با کانادا برای بازی دوستانه از اول اشتباه بود

اصلا فدراسیون نداریم که توقع تقویم و برنامه داشته باشیم

مشخص بود که این بازی کنسل می‌شود و ما هم شک نداشتیم که این اتفاق می‌افتد اما دیر کنسل شدن آن به خاطر عدم‌دخالت نخست‌وزیر کانادا بود.

حسن روشن بازیکن اسبق تیم ملی درباره لغو بازی ایران با کانادا به «فرهیختگان» گفت: «مشخص بود که این بازی کنسل می‌شود و ما هم شک نداشتیم که این اتفاق می‌افتد اما دیر کنسل شدن آن به خاطر عدم‌دخالت نخست‌وزیر کانادا بود. درواقع نخست‌وزیر این کشور به صورت غیرمستقیم گفت لغو این بازی دست ما نیست و اداره مهاجرت باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند تا به‌صورت غیرمستقیم در این امر دخیل باشد.»  وی ادامه داد: «برگزاری این بازی از همان ابتدا کار درستی نبود و نمی‌دانم اصلا چه کسی تقاضای برگزاری این دیدار را داده است چون از اساس تقاضا برای برگزاری این بازی باتوجه به سابقه سیاسی و مناسبات بین دو کشور اشتباه بود. شما مطمئن باشید اگر این بازی برگزار می‌شد تبعات برگزاری آن بدتر بود. این درحالی است که باتوجه به فضا و شرایط موجود، مسلم بود که این بازی به‌هم می‌خورد.»  بازیکن اسبق تیم ملی درباره اینکه به نظر می‌رسد برخی اتفاقات از اختیار مسئولان فدراسیون خارج است، گفت: «اعضای هیات‌رئیسه که اصلا کاره‌ای نیستند. اتفاقا اینها هم خوش‌شان آمد که بازی کنسل شد. در هر صورت یک تیری انداختند که این بازی انجام شود. این درحالی است که ما اصلا فدراسیونی نداریم که کسی بخواهد تعهدی درباره موضوع خاصی بدهد. حالا شاید برخی رایزنی‌ها جواب بدهد تا بتوانیم با تیم‌هایی در داخل بازی کنیم. امیدها هم در ایران نیستند که با تیم ملی بازی دوستانه برگزار کنند!»
حسن روشن یادآور شد: «ما اصلا فدراسیونی نداریم که توقع تقویم و برنامه از آنها داشته باشیم. نه رئیس داریم و حتی اعتبار فدراسیون را هم زیرپا گذاشته‌ایم. نه می‌دانیم این وسط چه کسی راست می‌گوید، اما اگر تخلفات رئیس قبلی صحت داشت اجازه می‌دادند بعد از جام‌جهانی با چاقو همدیگر را بزنند اما با این کار نشان دادند که منافع خودشان به منافع ملی و تیم ملی ارجحیت دارد.»
وی در پایان درباره اینکه به نظر می‌رسد با این وضع رویای صعود به مرحله حذفی جام‌جهانی باز هم محقق نمی‌شود، گفت: «در هر صورت بچه‌های زحمتکشی داریم. البته تیم ملی ما را صددرصد لژیونرها تشکیل می‌دهند و آنها فقط می‌توانند هر چند ماه یک بار، 10 روز دورهم جمع شوند و چون سبک فوتبال کشورها با هم متفاوت است، بنابراین فکر نمی‌کنم در جام‌جهانی بتوانیم بازی خاصی را از آب دربیاوریم اما در هر صورت با وجود اینکه تیم ملی خوبی نداریم اما بازیکنان ما تک‌تک خوب هستند.»