تاریخ : Mon 23 May 2022 - 05:57
کد خبر : 71891
سرویس خبری : ورزش

آقای جام

چهارمین قهرمانی سیتی با پپ در 5 سال

آقای جام

منچسترسیتی در هفته پایانی لیگ برتر جزیره در عرض 5دقیقه سرنوشت قهرمانی را عوض کرد و درحالی که بسیاری از هواداران این تیم در ورزشگاه اتحاد در آستانه ناامید شدن از قهرمانی بودند ناگهان یک تعویض باعث شد ورق به سود سیتی و سرمربی اسپانیایی‌اش برگردد.

منچسترسیتی در هفته پایانی لیگ برتر جزیره در عرض 5دقیقه سرنوشت قهرمانی را عوض کرد و درحالی که بسیاری از هواداران این تیم در ورزشگاه اتحاد در آستانه ناامید شدن از قهرمانی بودند ناگهان یک تعویض باعث شد ورق به سود سیتی و سرمربی اسپانیایی‌اش برگردد. ایلکای گوندوگان در دقیقه68 راهی زمین شد و دو گل زد تا تیمش که تا دقیقه76 با دو گل از استون‌ویلای استیون جرارد عقب بود درنهایت با برتری 3 بر 2 در این مسابقه چهارمین قهرمانی در 5فصل اخیر را تصاحب کند. لیورپول هم اگرچه با دردسر زیاد بالاخره توانست ولوز را 3 بر یک شکست دهد درنهایت نتوانست به توفیقی دست پیدا کند و به نایب‌قهرمانی رضایت داد.
گواردیولا با این قهرمانی به دومین سرمربی پرافتخار تاریخ لیگ برتر جزیره پس از الکس فرگوسن تبدیل شد و با رسیدن به چهارمین قهرمانی‌اش در این مسابقات، از ونگر و مورینیو عبور کرد. البته این آمار مربوط به دورانی است که نام این رقابت‌ها به لیگ برتر تبدیل شد و درمجموع تاریخ رقابت‌های سطح یک انگلیس جورج رمزی و باب پیسلی با 6، تام واتسون، مت باسبی و هربرت چپمن با 5 بالاتر از او قرار دارند و کنی دالگلیش هم مثل مرد اسپانیایی 4قهرمانی در این رقابت‌ها دارد. در پایان فصل تاتنهام به همراه چلسی و لیورپول و سیتی راهی لیگ قهرمانان شد و آرسنال و منچستریونایتد راهی لیگ اروپا شدند. برنلی هم سومین تیم سقوط‌کننده لقب گرفت و لیدز در لیگ ماندگار شد.