تاریخ : Mon 23 May 2022 - 03:15
کد خبر : 71881
سرویس خبری : ورزش

امباپه چطور به تیم محبوبش پشت کرد؟

مهم‌ترین انتقال تابستان ناباورانه منتفی شد

امباپه چطور به تیم محبوبش پشت کرد؟

کیلیان امباپه سال‌هاست نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های حضور در رئال مادرید مطرح بود و گفته می‌شد بالاخره روزی پیراهن این تیم را به تن خواهد کرد.

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: کیلیان امباپه سال‌هاست نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های حضور در رئال مادرید مطرح بود و گفته می‌شد بالاخره روزی پیراهن این تیم را به تن خواهد کرد. عکس‌های زیادی از او در دوران کودکی درحالی که پوسترهای بازیکنان رئال مادرید به‌خصوص رونالدو را روی دیوار اتاقش چسبانده وجود دارد که نشان می‌داد چقدر به این تیم اسپانیایی علاقه‌مند است. رئالی‌ها در تابستان قبل 220 میلیون یورو برای خرید او پیشنهاد دادند که پاری‌سن‌ژرمن رد کرد و درحالی که به نظر می‌رسید با اتمام قراردادش با تیم فرانسوی بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای راهی برنابئو می‌شود در چرخشی غیرمنتظره به فلورنتینو پرز گفت می‌خواهد در پاریس بماند و فعلا تصمیمی برای حضور در لالیگا ندارد. به این ترتیب یکی از پرسروصداترین جابه‌جایی‌های سال‌های اخیر منتفی شد و رئال نه‌تنها امباپه را از دست داد بلکه در خرید هالند نیز ناموفق بود.
در این میان رسانه‌های فرانسوی و اسپانیایی از اعداد و ارقام عجیبی در این قرارداد سخن می‌گویند و از شروطی در قرارداد امباپه خبر می‌دهند که می‌تواند او را به نوعی به‌عنوان رئیس پشت پرده باشگاه مطرح کند. امباپه تا 2025 در پاریس می‌ماند و در این سه سال مجموعا قرار است 300 میلیون یورو از باشگاه به عناوین مختلف دریافتی داشته باشد که رقم اعجاب‌آوری محسوب می‌شود. این درحالی است که گفته می‌شد در رئال این عدد تنها 130 میلیون یورو بود. از دیگر شروطی که گفته می‌شود امباپه برای تمدید قراردادش عنوان کرده اخراج لئوناردو، مدیر ورزشی و پوچتینو، سرمربی تیم، حضور زیدان در این تیم و همچنین خرید عثمان دمبله به جای نیمار است. البته در بازی شنبه شب این تیم برابر متز در هفته آخر لیگ رابطه او و ستاره برزیلی به نظر خوب می‌رسید و از سوی دیگر شبکه تلویزیونی تله‌فوت فرانسه گزارش داده که زیدان در لیست گزینه‌های جانشینی پوچتینو نیست و لوئیس کامپوس که قرار است جانشین لئوناردو شود به دنبال به خدمت گرفتن یک مربی جوان برای فصل بعد است. البته چندین رسانه فرانسوی از تلاش این باشگاه برای متقاعد کردن زیزو برای حضور روی نیمکت این تیم خبر داده و معتقدند او به‌زودی مذاکراتش را با مدیران قطری باشگاه آغاز خواهد کرد. در سوی مقابل اما رئالی‌ها هنوز در شوک منتفی شدن این انتقال هستند و اصلا تصور نمی‌کردند یکی از پروژه‌های اصلی آنها برای تقویت تیم طی سال‌های آینده این‌چنین با شکست مواجه شود. اگر چه در ابتدا عنوان می‌شد که رئال به سرعت به سراغ گزینه‌های جانشین نخواهد رفت اما آنها برای آرام کردن جو هوادارای و همچنین جبران این شکست استراتژی جدیدی را برای تابستان شروع کرده‌اند. شاید از نظر ورزشی منتفی شدن خرید امباپه به ضرر آنها شد اما از سوی مقابل آنها می‌توانند پولی که قرار بود برای پرداخت دستمزد این ستاره فرانسوی هزینه کنند را صرف خرید چند بازیکن دیگر کنند. به جز دستمزد سالانه بسیار زیاد امباپه، رئالی‌ها در این تابستان با رفتن گرت بیل حدود 30 میلیون یورو در دستمزدهای پرداختی صرفه‌جویی خواهند کرد و از طرف دیگر ایسکو(12 میلیون یورو) و مارسلو(15 میلیون یورو) نیز از این تیم جدا می‌شوند و به این ترتیب بودجه خوبی برای خریدهای جدید فراهم می‌شود. از ولاهوویچ، مهاجم یوونتوس و جود بلینگهام، هافبک انگلیسی دورتموند به‌عنوان گزینه‌های اصلی رئال برای تقویت تیم در فصل بعد نام برده می‌شود اما در کنار اینها نام ستاره‌هایی چون محمد صلاح، سادیو مانه، رحیم استرلینگ، سرژ گنابری، کریستوفر انکونکو(لایپزیگ) و آنتونی(آژاکس) نیز به‌عنوان گزینه‌های احتمالی پرز برای تقویت خط حمله شنیده می‌شود. حتی برخی رسانه‌ها از احتمال هایجک روبرت لواندوفسکی از بارسلونا یا خرید هری کین از تاتنهام خبر می‌دهند که همه اینها فعلا در حد گمانه‌زنی است.