تاریخ : Thu 12 May 2022 - 07:33
کد خبر : 71662
سرویس خبری : سیاست

به الیاس نادران اقبالی وجود ندارد

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

به الیاس نادران اقبالی وجود ندارد

من علی‌رغم اینکه با نادران دوست هستم و به ایشان احترام می‌گذارم، اما واقعیت این است که به ایشان اقبالی وجود ندارد و همان محمدباقر قالیباف به احتمال زیاد، با رای خیلی بالا دوباره ریاست مجلس را برعهده می‌گیرد.

این روزها آخرین خبرهایی که از مجلس یازدهم به گوش می‌رسد، درباره سومین انتخابات هیات‌رئیسه مجلس است. به همین جهت برای بررسی آخرین وضعیت فضای مجلس در انتخابات هیات‌رئیسه، با جلال رشیدی‌کوچی، یکی از نمایندگان یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم. رشیدی‌کوچی ابتدا با اشاره به اینکه این انتخابات هم برای نواب است، هم دبیران، هم ناظران و هم ریاست مجلس، گفت: «برای ریاست مجلس به‌جز محمدباقر قالیباف، فکر می‌کنم دو نفر دیگر هم اعلام آمادگی کرده‌اند. البته الیاس نادران به‌صورت رسمی کاندیداتوری خودش را اعلام کرده، فرد دیگری هم هست که در آینده اگر صلاح باشد، خودش به‌طور عمومی اعلام می‌کند.»
در ادامه از این نماینده مجلس پرسیدیم محمدباقر قالیباف در مدتی که ریاست مجلس را برعهده داشت، هم کارکرد مثبت داشت هم نقدهایی به کارکردش وارد بوده، فکر می‌کنید به‌صورت کلی دوباره بتواند رای بیاورد؟
جلال رشیدی‌کوچی در پاسخ گفت: «قطعا ایشان دوباره رای کامل را خواهد آورد.»
سوال دیگری که از رشیدی‌کوچی پرسیدیم مبنی‌بر اینکه الان با توجه به اعلام کاندیداتوری الیاس نادران، فکر می‌کنید چند درصد مجلس از او حمایت کنند؟
او گفت: «من چیزی که از صحن مجلس برداشت کردم این است که اقبالی به ایشان وجود ندارد. من علی‌رغم اینکه با نادران دوست هستم و به ایشان احترام می‌گذارم، اما واقعیت این است که به ایشان اقبالی وجود ندارد و همان محمدباقر قالیباف به احتمال زیاد، با رای خیلی بالا دوباره ریاست مجلس را برعهده می‌گیرد.»
در پایان این مصاحبه، از این نماینده مجلس درباره تعداد رای قالیباف و احتمال شکستن رای‌اش توسط رقبا و طرفداران آنها پرسیدیم و اشاره کردیم ممکن است رای قالیباف شکسته شود و زیر 200رای بیاید؟
جلال رشیدی‌کوچی در پاسخی کوتاه گفت: «فکر نمی‌کنم. عددش را دقیق نمی‌دانم ولی فکر نمی‌کنم رای‌شان شکسته شود.»

در این رابطه بیشتر بخوانید:

نادران؛ گزینه پایداری؟ (لینک)
الیاس نادران قواره‌ ریاست مجلس را دارد (لینک)
هدف بخشی از حامیان نادران، کاهش تعداد آرای قالیباف است (لینک)
حزب سالم موضعی نمی‌گیرد که نماینده را در تنگنا قرار دهد (لینک)