تاریخ : Wed 11 May 2022 - 05:00
کد خبر : 71614
سرویس خبری : ورزش

۲ بازیکن رقیب ایران به‌دنبال تغییر تابعیت

مهاجم آرسنال و وینگر چلسی، غنا را به انگلیس ترجیح می‌دهند؟

۲ بازیکن رقیب ایران به‌دنبال تغییر تابعیت

حضور انبوهی از ستاره‌ها در ترکیب تیم ملی انگلیس باعث شده برخی از بازیکنان دورگه این کشور که توانایی بازی در تیم‌های ملی دیگر را دارند به فکر تغییر تابعیت و حضور در تیمی دیگر باشند.

 حضور انبوهی از ستاره‌ها در ترکیب تیم ملی انگلیس باعث شده برخی از بازیکنان دورگه این کشور که توانایی بازی در تیم‌های ملی دیگر را دارند به فکر تغییر تابعیت و حضور در تیمی دیگر باشند. رسانه‌های انگلیسی دیروز خبر دادند که دو بازیکن مستعد و آینده‌دار فوتبال این کشور که امید زیادی به حضور در جمع سه‌شیرها ندارند ممکن است در آینده در ترکیب تیم ملی غنا به میدان بروند. ادی انکتیا، مهاجم جوان آرسنال و کالوم هادسون اودوی، مهاجم چلسی دو بازیکنی هستند که ظاهرا درحال بررسی شریط حضور در تیم ملی غنا هستند و احتمالا به‌زودی بازی در این تیم آفریقایی را به انتظار برای دعوت از سوی گرت ساوت‌گیت ترجیح خواهند داد. مهاجم 22 ساله توپچی‌ها بهترین گلزن تاریخ تیم ملی زیر 21‌ساله‌های انگلیس به‌شمار می‌رود اما هنوز نتوانسته نظر مثبت ساوت‌گیت برای حضور در اردوهای تیم ملی این کشور را جلب کند و وینگر چلسی هم که در سال 2019 سه بازی در ترکیب تیم ملی انگلیس انجام داده است مشکلی برای تغییر تابعیت ندارد.

به نوشته روزنامه‌های بریتانیایی این دو بازیکن ظاهرا امید چندانی ندارند که با توجه به ترافیکی که در خط حمله انگلیس وجود دارد بتوانند یکی از نفرات حاضر در لیست نهایی تیم ملی انگلیس در جام‌جهانی باشند و به همین دلیل تصمیم دارند پیشنهاد غنا را قبول کرده و در فاصله نه‌چندان زیادی که تا شروع رقابت‌های جام جهانی باقی مانده است در تیم ملی این کشور بازی کنند. انکیتا در این هفته‌ها در فرم بسیار خوبی قرار دارد و در 4 بازی آخر آرسنال 4 گل به ثمر رسانده است. او پیش از این 17 بازی ملی نیز در تیم زیر 21 ساله‌های انگلیس انجام داده بود که رکورد جالب 16 گل زده را در این بازی‌ها به ثبت رسانده است اما با توجه به حضور بازیکنانی چون هری کین، رحیم استرلینگ و مارکوس رشفورد بعید است فرصتی به او برای درخشش در این تورنمنت مهم داده شود، درحالی‌که اگر راهی غنا شود با توجه با اینکه سرشناس‌ترین مهاجم این تیم درحال حاضر جورده آیو است که در کریستال پالاس بازی می‌کند حتی شانس حضور در ترکیب اصلی این تیم را خواهد داشت. هادسون اودوی هم بازیکنی است که در این سال‌ها در چلسی کمتر به آنچه استحقاقش را داشته رسیده است و این باشگاه لندنی حتی پیشنهاد وسوسه‌کننده بایرن‌مونیخ برای خرید او را رد کرد اما کمتر شانس بازی در ترکیب این تیم را پیدا می‌کند. او در سال 2019 و در دیدارهای انتخابی یورو 2020 سه بار پیراهن تیم ملی انگلیس را به تن کرده اما با توجه به قوانین جدید فیفا که سپتامبر 2020 ابلاغ شد تغییر تابعیت بازیکنانی که تا قبل از 21 سالگی در تیم ملی یک کشور حداکثر سه بازی انجام داده‌اند را مجاز دانسته و می‌تواند راهی تیم ملی غنا شود.
البته این دو بازیکن باید هرچه زودتر تصمیم نهایی خود را در این زمینه گرفته و مراحل اداری این کار را تکمیل کنند تا بتوانند شانس حضور در جام‌جهانی 2022 قطر را کسب کنند. غنا که یکی از 5 نماینده آفریقا در جام‌جهانی پیش‌رو است در گروه H این مسابقات با تیم‌های پرتغال، اروگوئه و کره‌جنوبی هم‌گروه است. شاگردان اوتو اودو در این مسابقات در بازی نخست باید به مصاف پرتغال مدعی بروند و با توجه به شرایط این گروه بازی آخر آنها در گروه برابر اروگوئه که یادآور رویارویی سال 2010 دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات است که در دیداری تماشایی و پرهیجان که به وقت اضافه کشیده شد و هند تاریخی لوئیس سوارز که باعث اخراج او و اعلام پنالتی به سود غنا شد که درنهایت هم به گل تبدیل نشد. اروگوئه در آن دیدار در ضربات پنالتی پیروز شد و به نیمه‌نهایی رفت و حالا غنا فرصت خوبی برای انتقام پس از 12 سال به دست آورده و امیدوار است با کمک دو ستاره لیگ برتر بتواند با قدرت بیشتری راهی قطر شود.