تاریخ : Wed 11 May 2022 - 04:43
کد خبر : 71613
سرویس خبری : ورزش

کاوه رضایی در دوراهی

اودهورلی تصمیمی برای تمدید قرارداد مهاجم ایرانی‌اش ندارد

کاوه رضایی در دوراهی

کاوه رضایی که در سال‌های اخیر یکی از مهاجمان خوب و تاثیرگذار لیگ بلژیک بوده پس از فصلی کابوس‌وار در تیم نه‌ چندان شناخته‌شده اودهورلی حالا قرار است به‌عنوان بازیکن آزاد به‌دنبال یافتن باشگاهی جدید برای خود باشد.

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: کاوه رضایی که در سال‌های اخیر یکی از مهاجمان خوب و تاثیرگذار لیگ بلژیک بوده پس از فصلی کابوس‌وار در تیم نه‌‌چندان شناخته‌شده اودهورلی حالا قرار است به‌عنوان بازیکن آزاد به‌دنبال یافتن باشگاهی جدید برای خود باشد. رسانه‌های بلژیکی روز گذشته خبر دادند که اودهورلی تصمیم ندارد قرارداد این مهاجم ایرانی را تمدید کند و به این ترتیب با توجه به اینکه فصل عادی لیگ به پایان رسیده است، رضایی 30ساله می‌تواند مذاکراتش را برای پیوستن به باشگاهی جدید آغاز کند. رضایی از زمان پیوستنش به شارلروا در سال 2017 توانست خیلی زود شم بالای گلزنی خود را با پیراهن این تیم به رخ رقبا کشیده و با قراردادی سنگین‌قیمت به بروژ رفت اما بازگشت او به شارلروا نشان داد که فقط در این تیم می‌تواند بهترین فرمش را ارائه کند و در این فصل هم نمایش ضعیفش در اودهورلی این موضوع را بار دیگر ثابت کرد. رضایی حالا در دوراهی ماندن در بلژیک یا حضور در لیگی دیگر قرار دارد و البته در این میان گزینه بازگشت به ایران و بازی در تیم‌های مطرح داخلی را نیز پیش‌رو دارد. بااین‌حال شایعاتی نیز مطرح است درمورد اینکه او برای اینکه بتواند پاسپورت بلژیکی‌اش را بگیرد، نیاز دارد همچنان در این کشور به بازی بپردازد و به همین دلیل از میان پیشنهادهایی که در ابتدای فصل داشت، ترجیح داد راهی اودهورلی شود.

12 مسابقه و فقط یک پاس گل
رقابت‌های فصل عادی لیگ بلژیک چند هفته پیش به پایان رسید و اودهورلی با توجه به اینکه در رده یازدهم جدول قرار گرفت، نتوانست شانس حضور در هیچ‌یک از پلی‌آف‌های یک و دو برای حضور در رقابت‌های اروپایی را کسب کند و به این ترتیب عملا فصل برای بازیکنان این تیم به پایان رسیده است. در چنین اوضاعی رضایی هم که قراردادی یک‌ساله با این تیم امضا کرده بود با توجه به شرایطی که دارد امیدی به تمدید قرارداد ندارد و به نوشته سایت «HLN» به‌زودی از این تیم جدا خواهد شد. این سایت در گزارشی در این‌باره آورده است: «اودهورلی تمایلی به مذاکره برای تمدید قرارداد مهاجم ایرانی خود ندارد و به این ترتیب کاوه رضایی پس از تنها یک فصل حضور در این تیم از جمع بازیکنان اودهورلی جدا می‌شود. رضایی که قراردادش یک‌ساله بود حالا در 30سالگی به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند تیم آینده‌اش را انتخاب کند. او در این فصل هرگز نتوانست بازیکن موثری برای تیمش باشد و در 12 مسابقه‌ای که برای این تیم بلژیکی به میدان رفت حتی یک گل هم نزد. همین آمار ضعیف کافی بود تا سران این تیم به‌دنبال ادامه همکاری با او نباشند. این مهاجم ملی‌پوش ایرانی در تابستان سال گذشته پس از اینکه بروژ او را به‌عنوان بازیکن آزاد اعلام کرد راهی اودهورلی شد تا شاید در این تیم بتواند موفقیت‌های قبلی‌اش را تکرار کند اما اوضاع برای او خوب پیش نرفت. او بهترین فصلش در فوتبال بلژیک را در سال 2018 سپری کرد، زمانی‌که در شارلروا عضویت داشت و با گلزنی‌های پیاپی خود توانست نامش را بر سر زبان‌ها انداخته و مشتریان زیادی پیدا کند. البته رضایی تنها بازیکن این تیم نیست که در پایان فصل قراردادش تمدید نمی‌شود؛ چراکه یانیک آگمون فرانسوی هم که از سال 2017 در این تیم عضویت دارد هم در آستانه ترک این باشگاه قرار دارد و باید به‌دنبال باشگاهی تازه برای خود باشد. تغییرات در اودهورلی تنها در جمع بازیکنان نیست؛ چراکه نتایج نه‌چندان خوب این تیم در لیگ باعث شده سران باشگاه برای ادامه همکاری با ویم دی‌کورت، مدیرفنی تیم هم دچار تردید شوند و او هم که 6 سال گذشته را در این سمت مشغول فعالیت بوده به‌سمت درهای خروجی باشگاه هدایت شده است. اودهورلی با این تغییرات امیدوار است بتواند فصل بهتری درپیش داشته و سال بعد در این برهه از سال جایگاه بهتری در جدول رده‌بندی داشته باشد و فصل برای آنها اینقدر زود به پایان نرسد.»

درخشش فقط در شارلروا
کاوه البته کمی دیر به ترکیب تیم جدیدش اضافه شد و در تابستان گذشته پس از کش‌وقوس‌های زیاد توانست رضایتنامه‌اش را از بروژ گرفته و سراغ انتخاب تیم جدیدش برود. نخستین بازی او در ترکیب اودهورلی به هفته پنجم این فصل برمی‌گردد که پس از اینکه تیمش نیمه نخست را با دو گل به یوپن باخت در بین دو نیمه راهی زمین شد اما حضورش نه‌تنها برای تیمش موثر نبود بلکه در پایان بازی را 4 بر یک باختند. در سه بازی بعدی او از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و تنها تاثیرگذاری‌اش روی گل‌های اودهورلی نیز در همین مقطع بود که یک پاس گل را در جریان برتری 2 بر یک تیمش برابر کورتریک داد. پس از آن به‌تدریج غیبت‌ها و نیمکت‌نشینی‌های او در ترکیب تیم آغاز شد و از هفته یازدهم تا پایان لیگ تنها 100 دقیقه فرصت بازی در ترکیب تیمش را به دست آورد. البته رضایی پیش از دیدار برابر سرکل بروژ در هفته بیست‌وهفتم با مصدومیتی شدید مواجه شد که عملا باعث شد فصل در همان ماه فوریه برایش به پایان برسد و فرصت حضور در آخرین اردوی تیم ملی برای دو بازی برابر کره‌جنوبی و لبنان را نیز پیدا نکرد. 407 دقیقه حضور در لیگ و یک نیمه بازی در جام‌حذفی که فقط با یک پاس گل همراه بود، مجموع عملکرد این مهاجم ملی‌پوش ایرانی در این فصل محسوب می‌شود که برای یک مهاجم نوک آماری بسیار بد محسوب می‌شود.
البته رضایی در فصول گذشته توانایی‌هایش را در لیگ بلژیک بارها به رخ کشیده اما در این فصل بدشانسی، مصدومیت و البته افت عجیبی که با آن مواجه شد، دست‌به‌دست هم داد تا نتواند سال خوبی را سپری کند و در فاصله نه‌چندان زیادی که تا جام‌جهانی مانده شاید فرصت حضور در آخرین جام‌جهانی‌اش را از دست بدهد. این مهاجم اهل اسلام‌آباد غرب در تابستان 2017 از استقلال جدا شد تا فوتبالش را در بلژیک دنبال کند. نخستین فصل حضورش در این کشور با آماری عالی همراه بود و او تنها 5 هفته زمان می‌خواست تا پایش به گلزنی باز شود و برابر زولته وارگم، بریس کرد. یک فصل فوق‌العاده که با 12 گل و 6 پاس گل در فصل عادی و 4 گل در مرحله پلی‌آف همراه بود، سبب شد بروژ با پیشنهادی 5 میلیون یورویی برای خرید او دست به‌کار شود و مدیران شارلروا هم به‌سرعت به این پیشنهاد وسوسه‌کننده پاسخ مثبت دادند تا رضایی به‌عنوان گران‌ترین خرید بروژ تا آن زمان راهی این باشگاه شود. او شروع خوبی در این تیم داشت و گل هم زد اما یک مصدومیت بدموقع باعث شد بخش عمده فصل را از دست بدهد و نتواند در تیم جدیدش موفق باشد. بروژ در دو فصل پیاپی او را به شارلروا قرض داد و رضایی به ترتیب در فصل اول 15 گل و 5 پاس گل و در فصل دوم 7 گل و یک پاس گل در تمامی رقابت‌ها در کارنامه‌اش به ثبت رسید تا مشخص شود که شارلروا بهترین تیم برای این مهاجم ایرانی است. البته در ابتدای این فصل او پس از جدایی از بروژ تصمیم گرفت چالشی تازه را تجربه کند که اصلا موفقیت‌آمیز نبود و حالا باید دید در فصلی که به جام‌جهانی منتهی می‌شود و تنها نیم‌فصل برای درخشش و یافتن جایی در لیست نهایی اسکوچیچ برای حضور در قطر 2022 فرصت دارد چه تیمی را برای ادامه بازی انتخاب خواهد کرد.
ترانسفرمارکت ارزش کنونی این مهاجم 185سانتیمتری را 900 هزار یورو برآورد کرده اما بعید است تیمی حاضر شود با شرایطی که او دارد چنین مبلغی را برای به خدمت‌گرفتن او پرداخت کند. البته با توجه به اینکه رضایی هم‌اکنون بازیکن آزاد محسوب می‌شود تنها باید بر سر دستمزدش با تیم جدید به توافق برسد.