تاریخ : Wed 27 Apr 2022 - 02:33
کد خبر : 71413
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

«بچه‌های  مسجد» به بازار رسیدند

«بچه‌های مسجد» به بازار رسیدند

مجموعه نمایشنامه «بچه‌های مسجد» با محوریت نوجوان و مسجد، ازجمله تازه‌های انتشارات سوره مهر است که در مرکز هنرهای نمایشی تهیه و تولید شده است.

مجموعه نمایشنامه «بچه‌های مسجد» با محوریت نوجوان و مسجد، ازجمله تازه‌های انتشارات سوره مهر است که در مرکز هنرهای نمایشی تهیه و تولید شده است.
به‌تازگی 6جلد به مجموعه نمایشنامه بچه‌های مسجد که به همت مرکز هنرهای نمایشی منتشر شده بود توسط انتشارات سوره مهر اضافه و راهی بازار نشر شد. ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور (فهما) نیز در تولید این آثار سهیم بوده‌اند..
در ابتدای هریک از کتاب‌ها، تعداد شخصیت‌ها و مکان مورد نظر برای مخاطبان ذکر شده است. به‌علاوه اینکه زبان نمایشنامه بسیار ساده و روان است که به جذب مخاطب نوجوان و جوان کمک می‌کند.
عناوین و نویسندگان این 6 جلد به شرح زیر است:
درام زباله/ عقیل جماعتی
تاب مستوری/ حسین جهانگیری، عزیزالله محمدپور و حسام خدادادی
همسایه دیوار به دیوار/ احسان عارف، هومن میرمعنوی، علیرضا قاسمی و میرعظیم رفیق‌نیا
ساعت حرکت/ سیدمحمدعلی موسوی، سیده‌فائزه هاشمی و مهدی صالح‌یار
پناهگاه/ پژمان شاهوردی و رضا بیات
خواب صدساله/ یلدا منتظری، رکسانه عبقری و ماندانا عبقری
در مقدمه مجموعه نمایشنامه بچه‌های مسجد آمده است:
نمایشنامه به ‌نوان یکی از ارکان اصلی شکل‌گیری هر اثر نمایشی همواره دارای اهمیت و جایگاه ویژه در دنیای نمایش بوده است؛ چراکه نمایشنامه در اصل نقشه‌‌راه برای گروه‌های نمایشی محسوب می‌شود؛ مسیری که اگر به‌درستی توسط نمایشنامه‌نویس تدوین شده باشد می‌تواند انرژی و توان گروه را به‌خوبی منسجم کند و آنان را به‌سوی هدف نهایی پیش ببرد. دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری با توجه به این امر مهم و به‌منظور تولید محتوای نمایش برای گروه‌های اجرایی، اقدام به تهیه و انتشار مجموعه نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد کرده است. مهم‌ترین ویژگی نمایشنامه‌های گردآوری‌شده در این مجموعه، علاوه‌بر داشتن محتوا و مضمون دینی و مسجدی، هماهنگی و تناسب این آثار با فضا، امکانات و شرایط مسجد و گروه‌های مسجدی به‌لحاظ اجرایی است.