تاریخ : Tue 12 Apr 2022 - 16:30
کد خبر : 71091
سرویس خبری : دانشگاه

وزارت ارشاد در ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی در حد شعار عمل کرده است

محمدحسین کاظمی

وزارت ارشاد در ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی در حد شعار عمل کرده است

باید مشخص شود که وزارت ارشاد چه برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای تحقق «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» که مقام‌معظم‌رهبری آن را مطرح کردند، درنظر گرفته است.

محمدحسین کاظمی، دبیر ‌اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: باید مشخص شود که وزارت ارشاد چه برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای تحقق «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» که مقام‌معظم‌رهبری آن را مطرح کردند، درنظر گرفته است. قطعا ما انتظار معجزه در این بخش نداریم و می‌دانیم مسائل فرهنگی کشور نیز یک‌شبه حل نمی‌شود اما طبیعتا وضع موجود باید متحول شود و برنامه‌ها در راستای ریل اصلی قرار بگیرد. یکی دیگر از نکاتی که باید مدنظر قرار بگیرد سبک زندگی ایرانی- اسلامی است و وظیفه سنگین تحقق آن که تنها در حد شعار باقی ماند نیز برعهده وزارت ارشاد است. از سوی دیگر با معضل پروانه‌ساخت روبه‌رو هستیم؛ مجوزی که حقی را برای عده‌ای ایجاد می‌کند، درحالی‌که باید پروانه نمایش، جزء مجوزها تلقی شود. به‌عبارت دیگر اثری باید دیده شود و بعد مورد تایید قرار بگیرد، نه اینکه صرفا روی یک کاغذ یک اثر را تایید و پروانه‌ساخت برای آن صادر کرد.
یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید به آن توجه ویژه شود، مباحث قومیتی است؛ امروز دورتادور کشور ما اندیشکده‌های مختلف قرار گرفته‌اند که بر آتش اختلافات می‌افزایند و هویت ملی و دینی ما را هدف قرار داده‌اند. قطعا هویت دینی ما را اسلام و هویت ملی‌مان را ایرانی بودن و قومیت‌ها تشکیل می‌دهند‌ اما اگر بنا باشد تنها قومیت‌ها اولویت اول قرار بگیرند، باعث شقه شدن بدنه هویت ملی می‌شود. متاسفانه شاهد آن هستیم برخی نشریات که اداره‌کل‌های وزارت ارشاد صاحب‌امتیاز آن هستند،‌ اصطلاحاتی را به‌کار می‌برند که در میان پان‌ها رواج دارد و این مساله شایسته نشریه‌ای نخواهد بود که صاحب‌امتیاز آن این وزارتخانه است.