تاریخ : Tue 12 Apr 2022 - 08:43
کد خبر : 71071
سرویس خبری : دانشگاه

انعقاد اولین تفاهمنامه حضور نهادهای مالی در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد

انعقاد اولین تفاهمنامه حضور نهادهای مالی در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد

مطابق این تفاهمنامه، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باید بسترهای لازم جهت حضور صندوق توسعه فناوری‌های پیشرفته صنعتی در رویداد ملی گام دوم و بهره‌برداری حداکثری این صندوق از فرصت‌های مشارکت، سرمایه‌گذاری و سایر خدمات مدنظر را فراهم کند.

تفاهمنامه همکاری مشترک بین صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری‌های پیشرفته صنعتی و صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری‌های پیشرفته صنعتی در راستای تحقق اهداف رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد به امضای غلامرضا شمشیری، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری‌های پیشرفته صنعتی و عسکری‌غلام‌زاده، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری این دانشگاه رسید.
در جلسه امضای تفاهمنامه شمشیری و غلام‌زاده به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری در زیست‌بوم نوآوری کشور پرداختند و خدمات قابل ارائه به شرکت‌کنندگان، استارتاپ‌ها، صاحبان ایده، تیم‌ها و شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان حاضر در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی را تبیین کردند.
مطابق این تفاهمنامه، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی باید بسترهای لازم جهت حضور صندوق توسعه فناوری‌های پیشرفته صنعتی در رویداد ملی گام دوم و بهره‌برداری حداکثری این صندوق از فرصت‌های مشارکت، سرمایه‌گذاری و سایر خدمات مدنظر را فراهم کند.
همچنین صندوق توسعه فناوری‌های پیشرفته صنعتی تا سقف 500 میلیارد ریال در رویداد ملی گام دوم در قالب تسهیلات، مشارکت مدنی و حقوقی، سرمایه‌گذاری، صدور ضمانت‌نامه، مشاوره و سایر خدمات مشارکت می‌کند.
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌عنوان متولی دعوت و میزبانی از نهادهای مالی و سرمایه‌گذاری کشور در این رویداد، منابعی تا سقف 500/2 میلیارد ریال را به این رویداد اختصاص داده است.

سرپرست اداره کل روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد
دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، سیدامیر محجوب را به‌عنوان سرپرست اداره کل روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.
در متن حکم دکتر طهرانچی آمده است:
«برادر گرامی جناب آقای سیدامیر محجوب
با سلام
با عنایت به مراتب تعهد و سوابق ارزنده جنابعالی و بنا به پیشنهاد مشاور اینجانب و رئیس محترم مرکز حوزه ریاست، روابط‌عمومی و هماهنگی استان‌ها، به موجب این حکم با حفظ سمت به‌عنوان «سرپرست اداره کل روابط‌عمومی دانشگاه» منصوب می‌شوید.
از جنابعالی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی و مادی و سرمایه‌های انسانی دانشگاه، در جهت تحقق منویات مقام‌معظم‌رهبری مبنی‌بر گسترش فضای انقلابی، حفظ کیان دانشگاه، ارتقای علمی و همچنین اجرای برنامه پنج‌ساله دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام ورزید.
امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت در راه خدمت به اسلام و مسلمین و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران موفق و موید باشید.
محمدمهدی طهرانچی»

سیدامیر محجوب درحال‌حاضر به‌عنوان سرپرست باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت است.  همچنین دکتر طهرانچی طی نامه‌ای جداگانه، ضمن قبول درخواست ماموریت رضا همدانچی مدیرکل سابق روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به بانک سپه، از زحمات و تلاش‌های وی در زمان مسئولیت در دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد.
رضا همدانچی با صدور حکمی از سوی مدیرعامل بانک سپه به‌سمت رئیس اداره کل روابط‌عمومی و مدیریت برند بانک سپه منصوب شده است.

جلسه مشترک «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
جلسه مشترک «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های ایلام، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، قزوین و واحد قزوین امروز با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت مجازی برگزار شد.
جهان‌بین در این جلسه با بیان اینکه «خانواده» ازجمله اقطاب اثرگذار است، گفت: «بدون خانواده هیچ‌فعالیت تحولی امکان‌پذیر نیست؛ چراکه خانواده مهم‌ترین سلول اجتماعی است. اگر خانواده نتواند به کارکردهای خود جامه عمل بپوشاند، قطعا جامعه و اجتماع نیز دچار مشکل خواهند شد.»
وی اظهار داشت: «اساسا کمیته تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی با هدف پرداختن به موضوع خانواده تشکیل شده است. خانواده از نظر دین مبین اسلام دارای جایگاه بسیار مهم و حساسی است.»
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه زن نقش‌ محوری در خانواده دارد، افزود: «مسئولیت کلان خانواده با مرد و مسئولیت داخل خانه با زن است. رشد و ارتقای جامعه به رشد و انسجام خانواده‌ها بستگی دارد. اگر به‌دنبال تحول و تعالی در دانشگاه هستیم، باید به نقش خانواده اهمیت بدهیم.»
جهان‌بین در ادامه به وظایف کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: «مساله‌یابی، راه‌حل‌یابی و تصمیم‌گیری، طراحی برنامه‌ها و اجرایی کردن آنها از وظایف این کمیته‌ها است. اعضای کمیته‌ها باید جلسات را به‌طور منظم برگزار و مسائل استان‌ها را رصد کنند سپس با اولویت‌بندی و شناسایی علل بروز مسائل، راه‌حل‌ها را استخراج و عملیاتی کنند.»
عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده نیز در ادامه این جلسه گفت: «خانواده مرکزی‌ترین و اصلی‌ترین نهادی است که در یک نظام اجتماعی وجود دارد. خانواده پایدار سبب ایجاد جامعه پایدار می‌شود.»  وی با بیان اینکه دانشگاه درواقع خانواده دوم دانشجویان محسوب می‌شود که هنوز تربیت در آن ادامه دارد، افزود: «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی باید رابطه عمیقی بین خانواده و دانشگاه ایجاد کنند.»
در ادامه این جلسه، اعضای «کمیته‌های تعامل دانشگاه و خانواده» دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های ایلام، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، قزوین و واحد قزوین به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.