تاریخ : Mon 04 Apr 2022 - 12:00
کد خبر : 70877
سرویس خبری : دانشگاه

محبوبیت مرحوم شفیعی بین دانشگاهیان به‌دلیل تواضع و اخلاق حسنه‌اش بود

مدیر اجرایی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان:

محبوبیت مرحوم شفیعی بین دانشگاهیان به‌دلیل تواضع و اخلاق حسنه‌اش بود

او روحانی و یک طلبه و انسانی مخلص و وارسته، ساده‌زیست، مجاهد و عالم به تمام معنا و روحانی پارسا و دارای روحیه‌ای انقلابی و مردمی بود.

حجت مرساق، مدیر اجرایی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با اشاره به شخصیت والای مرحوم شفیعی گفت: «او روحانی و یک طلبه و انسانی مخلص و وارسته، ساده‌زیست، مجاهد و عالم به تمام معنا و روحانی پارسا و دارای روحیه‌ای انقلابی و مردمی بود. از مقام و منسب اداری دوری می‌کرد اما مدیری مقتدر و درعین‌حال بسیار بااخلاق بود. عاشق انقلاب و نظام و نگاهش به آینده بود و تلاش می‌کرد در تربیت نسل جوان چه در دانشگاه و چه در حوزه موثر باشد. در دانشگاه و نهاد خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد. استادی به تمام معنا و فرزانه بود و سعی می‌کرد به بهترین نحو آرمان‌های رهبری را در محیط دانشگاه و برای دانشگاهیان عرضه کند.» 
معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان تصریح کرد: «این روحانی وارسته، خستگی‌ناپذیر و خودساخته بود و در خدمت به دین و دانشگاه کوتاهی نمی‌کرد. در بخش‌های دانشجویی و استادی، جلسات دانشجویی، نشست‌های دوستانه و همدلی‌هایی داشت که دانشجویان را به شوق و ذوق وا می‌داشت. محبوبیت وی در بین دانشگاهیان به‌دلیل تواضع و اخلاق حسنه‌‌اش بود. رفتاری پدرانه با دانشجویان داشت. دانشجو برایش تفاوتی نداشت، چه دانشجویان قشر مذهبی و مومن و چه دانشجویان معمولی و خاکستری با تمامی آنها ارتباط می‌گرفت.» 
وی افزود: «مرحوم شفیعی روحانی مردمی بود و خود را از مردم جدا نمی‌دانست و خود را مکلف به انجام وظایف طلبگی می‌کرد. در انجام این وظایف کوتاهی نمی‌‌کرد و در همین راستا در مسجد محل خود امام جماعت بود و منبر می‌رفت و بعد از نماز با مردم وقت می‌گذراند. در انجام این وظایف از کاری کوتاهی نمی‌کرد، در گوش نوزادان اذان می‌گفت، نماز میت می‌خواند، بین زوج‌های دانشجو یا معمولی خطبه عقد جاری می‌کرد و حتی برای این کارها تا شهرستان‌های دیگر استان نیز می‌رفت.» 
مرساق درباره ویژگی اصلی مرحوم شفیعی گفت: «ویژگی‌ای که ایشان را در بین مردم محبوب کرد، ساده‌زیستی بود. مردم وقتی می‌بینند کسی در منبر حرفی می‌زند و آنها را به ساده‌زیستی دعوت می‌کند اما خود به آن عمل نمی‌کند از وی زده می‌شوند اما مرحوم شفیعی این‌طور نبود. اکثر اوقات پیاده به محل کار یا مسجد می‌آمد. ماشین معمولی داشت. خانه‌ای معمولی در مرکز شهر داشت. این خصایص را مردم لمس کرده‌اند و می‌دانند که حرف و عمل وی یکی بوده است. به همین دلیل محبوب بود. نسبت به شهدا و خانواده شهدا ادای دین می‌کرد. برای مشکلات و کارهایی که داشتند بدون هیچ کوتاهی کار انجام می‌داد.» 
وی در ادامه گفت: « قریب 18 سال با حاج‌آقا شفیعی زندگی کردم. در این 18 سال وی عضو کارگروه‌های مختلفی در استان بود و در شوراهای مختلف دانشگاهی نیز عضو بود. بابت حضور در این جلسات هیچ حق‌الجلسه‌ای دریافت نکرد. هیچ‌وقت برای منبری که می‌رفت حق‌القلم یا پولی نمی‌گرفت. از منزل و ماشین سازمانی استفاده‌ای نکرد و این‌طور شد که در بین دانشگاهیان محبوب شد. پیام رهبر معظم انقلاب نیز فصل‌الختام بود. جایی که رهبر معظم انقلاب می‌گویند: «ایشان نقش ارزشمندی در عرصه‌های علمی و دانشگاهی خوزستان ایفا کرده است و از امیدهای آینده بوده است و فقدان این عالم خدوم و پرتلاش و بصیر خسارتی است که جبران آن را از خداوند متعال مسالت می‌کنم.» این مورد نشان‌دهنده آن است که وی نقش خود را به‌خوبی در جامعه دانشگاهی ایفا کرده و رضایت خوبی از وی بوده و قطعا گزارش فعالیت‌های ایشان به دفتر مقام‌معظم‌رهبری منعکس شده است که اینچنین پیام ارزشمند و کاملی را برای ایشان بیان می‌کنند.»