تاریخ : Tue 29 Mar 2022 - 15:31
کد خبر : 70806
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

سیلی در اسکار یک بازی برای ساخت سری دوم فیلمی بود که ۲۵ سال از نمایش آن می‌گذرد؟

سیلی در اسکار یک بازی برای ساخت سری دوم فیلمی بود که ۲۵ سال از نمایش آن می‌گذرد؟

با حضور کریس راک صحنه‌ای در اختتامیه اسکار نود و چهارم رخ داد که اگر نبود، شاید در اکثر نقاط دنیا، حتی خیلی‌ها خبردار نمی‌شدند در چنین روزی چنین مراسمی برگزار شده.

فرهیختگان: اسکار نود و چهارم شاید سردترین دوره این مراسم در تمام ادوار آن بود.فیلم‌ها کنجکاوی کمی برانگیخته بودند، بحران اقتصادی رمقی برای مردم نگذاشته بود تا چنین تفریحاتی را دنبال کنند، به علاوه این‌ها رویای آمریکایی که از ابتدا برگ برنده هالیوود بحساب می‌آمد، رفته‌رفته از صحنه جامعه حذف شده و این روی اقبال به فیلم‌ها هم تاثیر می‌گذارد. حتی مردم آمریکا به شیوه برگزاری همین مراسم طعنه می‌زدند که اسپانسر آن کمپانی فایزر است چون هیچ‌کس ماسک نزده بود و در ردیف‌های جلو فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شد. توییتر پر شده بود از این تحلیل که آکادمی بعد از اینکه خیالش از رفتن ترامپ راحت شد، وجود کرونا را فراموش کرده است.

استقبال سرد بود و روی همین حساب، برگزار کنندگان مراسم بیش از بحث خود فیلم‌ها، روی شوی تلویزیونی مراسم اهدای جوایز حساب کردند.
تا حدی شوی اختتامیه مهم‌تر از داوری فیلم‌ها شده بود که بیش از یک ماه پیش اعلام شد از ۲۳ جایزه اسکار، ۸ جایزه آن پخش زنده تلویزیونی نمی‌شوند، چون مخاطب کمی دارند؛ یعنی بیش از یک‌سوم جوایز؛ اما زمان برگزاری مراسم که معمولاً سه ساعت بود، کم نشد و فرصت خالی شده، به شوخی و استندآپ‌کمدی مجریان اختصاص یافت. سه مجری مراسم امسال هم بنا به رویکرد فمینیستی هالیوود در سال‌های اخیر، هر سه زن انتخاب شدند؛ رجینا هال، ایمی شومر و واندا سایکس و این‌ها روی پوستر اسکار نود و چهارم هم رفتند. اما یک مجری دیگر هم به این سه‌نفر اضافه شد، یک مرد سیاه‌پوست؛ کریس راک.

با حضور کریس راک صحنه‌ای در اختتامیه اسکار نود و چهارم رخ داد که اگر نبود، شاید در اکثر نقاط دنیا، حتی خیلی‌ها خبردار نمی‌شدند در چنین روزی چنین مراسمی برگزار شده.

کریس به همسر ویل اسمیت که با موهای تراشیده در سالن نشسته بود رو کرد و گفت منتظر سری دوم فیلم جی.آی.جین هستم. این یک اکشن دهه نودی به کارگردانی ریدلی اسکات بود که نقش اول آن را یک زن با سر طاس بازی می‌کرد.
جادا پینکت اسمیت که همسر ویل اسمیت است و کنار دست او در مراسم امسال حضور داشت، از سال ۲۰۱۸ در مورد ریزش موهایش صحبت کرده بود. حتی ویدیویی از خود را در دسامبر ۲۰۲۱ از طریق اینستاگرام به اشتراک گذاشت و از اینکه با بیماری آلوپسی دست و پنجه نرم می‌کند حرف زد. پس شک نکنیم که شوخی بی‌موردی بود، آن هم جلوی میلیون‌ها نفر. البته اگر به زعم خیلی‌ها همه چیز تمرین‌شده و مصنوعی نباشد. اما ماجرای فیلم جی.آی.جین چیست؟ بعد از این قضایا، جستجوها درباره این فیلم بشدت افزایش پیدا کرد. آیا این یک بازی برای ساخت سری دوم فیلمی بود که ۲۵ سال از نمایش آن می‌گذرد؟