تاریخ : Wed 09 Mar 2022 - 03:59
کد خبر : 70479
سرویس خبری : ورزش

لیون نگران آمادگی بالای طارمی

پورتو امشب در لیگ اروپا به مصاف حریف فرانسوی می‌رود

لیون نگران آمادگی بالای طارمی

نگرانی اصلی پیتر بوش و شاگردانش برای دیدار امشب آمادگی فوق‌العاده مهدی طارمی در دیدارهای اخیر پورتو است که می‌تواند شب بسیار سختی را برای مدافعان لیون رقم بزند.

به گزارش «فرهیختگان»، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا از امشب آغاز می‌شود که در یکی از دیدارهای مهم دو تیم پورتو و لیون در ورزشگاه دراگائوی پرتغال رودرروی هم قرار می‌گیرند. شاگردان سرجیو کونسیسائو درحالی برای مسابقه امشب آماده می‌شوند که ابتدای هفته در دیداری پرگل با نتیجه 4 بر 2 پاسوس‌ده‌فریرا را مغلوب کرد و با روحیه‌ای خوب مهیای حضور در این دیدار می‌شود. لیون هم در شرایط مناسبی راهی پرتغال می‌شود؛ چراکه این تیم فرانسوی هم در دیدار این هفته خود در لیگ نتیجه خوبی کسب کرد و با نتیجه 4 بر یک لورین را مغلوب کرد. پورتو فصل را در لیگ قهرمانان اروپا خوب آغاز کرد اما پس از اینکه در گروه دشوار خود پس از لیورپول و اتلتیکومادرید و بالاتر از میلان در رده سوم قرار گرفت راهی مرحله پلی‌آف لیگ اروپا شد که از این فصل برای نخستین‌بار برگزار می‌شد. آنها در این دور قرعه دشواری داشتند و به‌سختی و با درخشش مهدی طارمی در دیدار برگشت موفق شدند درمجموع حریف ایتالیایی خود را حذف و به یک‌هشتم نهایی راه پیدا کنند.

پورتو در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای در لیگ داشته و تاکنون بدون شکست مانده تا با 6امتیاز برتری نسبت به اسپورتینگ صدر جدول را دراختیار داشته باشد. شاگردان کونسیسائو روند فوق‌العاده‌ای در هفته‌های اخیر داشته‌اند و پس از شکست برابر اتلتیکومادرید در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان که 7دسامبر برگزار شد تاکنون در هیچ مسابقه‌ای طعم باخت را نچشیده‌اند و در 18بازی در تمامی رقابت‌ها شکست‌ناپذیر بوده‌اند. پورتو آمار قابل‌توجه دیگری نیز در این مسابقات دارد و آن هم برتری در 5بازی از 7مسابقه رفتی است که در مراحل حذفی این تورنمنت داشته و امیدوار است این روند خوب را در بازی امشب نیز ادامه دهد. آخرین رویارویی دو تیم به فصل 2004-2003 برمی‌گردد که پورتو با مربیگری ژوزه مورینیو موفق شد در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در مجموع 4 بر 2 به برتری رسیده و درنهایت نیز در آن سال جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نگرانی اصلی پیتر بوش و شاگردانش برای دیدار امشب آمادگی فوق‌العاده مهدی طارمی در دیدارهای اخیر پورتو است که می‌تواند شب بسیار سختی را برای مدافعان لیون رقم بزند. طارمی در 6بازی اخیر تیمش 4گل و 7پاس‌گل داشته و در بازی امشب می‌تواند این آمار را بهبود بخشیده و بازهم یکی از شب‌های درخشانش را در ترکیب دراگون‌ها رقم بزند.

* حسن نعمتی