تاریخ : Tue 08 Mar 2022 - 00:58
کد خبر : 70439
سرویس خبری : دانشگاه

در سرای نوآوری صنایع خلاق  نیروی کار موردنیاز را پیدا می‌کنیم

مدیرپروژه استارتاپ چیکو در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

در سرای نوآوری صنایع خلاق نیروی کار موردنیاز را پیدا می‌کنیم

ما استارتاپی را راه‌اندازی کردیم که می‌تواند در زمینه مدیریت مزارع میگو به مزرعه‌داران کمک کرده و این ریسک و چالش را برای آنها کاهش دهد. این اقدام باعث می‌شود تعداد افرادی که وارد این حوزه می‌شوند، هر روز بیشتر از گذشته شود.

سارا طاهری- یگانه عرب، گروه دانشگاه: مبینا آقاطاهریان، مدیرپروژه استارتاپ چیکو است؛ استارتاپ چیکو در زمینه مدیریت مزارع پرورش میگو و حوزه شیلات مشغول فعالیت است و دیروز به‌عنوان یکی از شرکت‌ها در حوزه صنایع خلاق در این سرای نوآوری مستقر شد. آقاطاهریان در گفت‌‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص حوزه فعالیت این استارتاپ و نحوه استقرار در سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد، گفت: «این استارتاپ در حوزه شیلات فعالیت کرده و تمرکز خود را روی پرورش میگو گذاشته است. مزارع پرورش میگو یکی از صنایع سودده و پربازده ایران است که به‌دلیل چالش‌های این صنعت، تعداد کمی از افراد وارد این صنعت می‌شوند.»
او اضافه کرد: «ما استارتاپی را راه‌اندازی کردیم که می‌تواند در زمینه مدیریت مزارع میگو به مزرعه‌داران کمک کرده و این ریسک و چالش را برای آنها کاهش دهد. این اقدام باعث می‌شود تعداد افرادی که وارد این حوزه می‌شوند، هر روز بیشتر از گذشته شود.»

آقاطاهریان با بیان اینکه درحال‌حاضر در منطقه گواتر چابهار از استارتاپ چیکو استفاده می‌کنند، توضیح داد: «در ایران حدود 3 هزار مزرعه راه‌اندازی شده است که از این تعداد 280 مزرعه با ما همکاری دارند. ما یک هوش مصنوعی را در این استارتاپ در دست داریم که به مزرعه‌داران هشدار می‌دهد و به‌طور مثال به آنها می‌گوید در برابر فلان پارامتر مزرعه، ممکن است میگوها درمعرض یک بیماری خاص قرار بگیرند.»  او خاطرنشان کرد: «در این استارتاپ یک هوش مصنوعی داریم که می‌تواند برای مزرعه‌داران تخمین بزند که در سال آینده چه میزان غذا خریداری کنند. 50درصد هزینه مزارع پرورش میگو، هزینه خرید غذاست و ممکن است هرساله مقداری از این غذا دورریز شود؛ AI یا همان هوش مصنوعی که در استارتاپ چیکو در اختیار داریم می‌تواند با توجه به دیتایی که در طول سال گذشته ثبت شده است، به مزرعه‌داران اعلام کند چه میزان غذا خریداری کنند.»  مدیرپروژه استارتاپ چیکو در پاسخ به اینکه استقرار در فضای سرای نوآوری صنایع خلاق چقدر می‌تواند به توسعه فعالیت‌های شما کمک کند، گفت: «استقرار در فضای کار اشتراکی می‌تواند کمک کند تا در حوزه‌های متفاوت از یکدیگر کمک بگیریم. به‌عبارت بهتر ممکن است ما به نیروی کاری نیاز داشته باشیم که بتوانیم در فضای اشتراکی سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی این افراد را پیدا کنیم.»
او تصریح کرد: «اگر یک‌سری حمایت‌های معنوی ازجمله استانداردهایی به این استارتاپ داده شود، در دید فعالان صنعت پرورش میگو یک استارتاپ تاییدشده دیده می‌شود و به آن اعتماد می‌کنند.»