تاریخ : Tue 08 Mar 2022 - 00:42
کد خبر : 70438
سرویس خبری : دانشگاه

ارائه شکل متفاوت و نوآوری از کتابفروشی  در سرای نوآوری صنایع خلاق

مدیرعامل اپلیکیشن طاقچه به «فرهیختگان» خبر داد

ارائه شکل متفاوت و نوآوری از کتابفروشی در سرای نوآوری صنایع خلاق

سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی یک فضای کار است و طبیعتا قرار است ما نیز بخشی از فضای کار خود را به این ساختمان منتقل کنیم. همچنین یک واحد فروش در ساختمان این سرا وجود دارد که قرار است در این واحد یک کتابفروشی راه‌اندازی کنیم.

سارا طاهری- یگانه عرب، گروه دانشگاه: طاقچه یک سایت و اپلیکیشن فروش کتاب الکترونیکی و صوتی است. طاقچه مثل یک کتابفروشی بزرگ است که می‌توان در میان کتاب‌های آن گشت‌وگذار کرد، بین دسته‌بندی‌های مختلف آن چرخید و دست آخر تصمیم به خرید یک کتاب گرفت. اپلیکیشن طاقچه نیز دیروز در فضای اشتراکی سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی مستقر شد. امیرحسین لطیفی، مدیرعامل اپلیکیشن طاقچه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی یک فضای کار است و طبیعتا قرار است ما نیز بخشی از فضای کار خود را به این ساختمان منتقل کنیم. همچنین یک واحد فروش در ساختمان این سرا وجود دارد که قرار است در این واحد یک کتابفروشی راه‌اندازی کنیم.»  مدیرعامل اپلیکیشن طاقچه ادامه داد: «در این واحد کتابفروشی ارتباط فیزیکی با مخاطبان طاقچه برقرار می‌شود. درحال‌حاضر درحال توسعه فعالیت‌های خود از بازار دیجیتال هستیم، طبیعتا این محل کار فیزیکی نیز برای ما اهمیت داشت و فکر می‌کنم شکل متفاوت و نوآوری از کتابفروشی را بتوانیم در سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی ارائه دهیم.»

او در ادامه تصریح کرد: «سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی از دو جنبه می‌تواند به بحث صنایع خلاق کمک کند. در ابتدا اینکه محل این سرا در مکانی واقع شده که به‌عنوان بازار کتاب شناخته می‌شود، بنابراین می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. نکته دوم اینکه ما همیشه در حوزه شرکت‌های فناور با چالش منابع انسانی روبه‌رو بودیم و طبیعتا در محیط کاری که بخشی از آن اشتراکی بوده و بخشی از آن شرکت‌های نوآور حضور دارند، فرصتی فراهم می‌شود تا ارتباط نزدیک‌تر با منابع انسانی داشته و فرصت‌هایی را برای دوستانی که بخواهند عضو اپلیکیشن طاقچه شوند، فراهم کنیم.»

لطیفی در ادامه خاطرنشان کرد: «معتقدم با ورود به سرای نوآوری صنایع خلاق دانشگاه آزاد اسلامی و استقرار در این سرا، گام بزرگی برای مسیرمان برداشته خواهد شد؛ عمیق‌تر کردن تجربه و بهتر کردن تجربه در دستورکارمان قرار می‌گیرد و درنهایت تجربه خاصی برای مخاطبان ساخته و تجربه جدیدتری از کتابفروشی به آنها ارائه خواهیم داد.»