تاریخ : Sun 06 Mar 2022 - 00:50
کد خبر : 70308
سرویس خبری : ورزش

برخی بازیکنانم در حد انتظار نبودند

سرمربی تیم واترپلو دانشگاه آزاد اسلامی درگفت‌وگو با «فرهیختگان»:

برخی بازیکنانم در حد انتظار نبودند

قطعا مسابقات هرچه کیفیت بالاتری داشته باشد می‌تواند در کیفیت تیم ملی و ارتقای سطح واترپلو تاثیرات خیلی مطلوبی بگذارد، چون تا زمانی که بازیکنان میدان نبینند، بازی نکنند، استعدادها شناخته نشود نمی‌شود در تیم ملی از آنها استفاده کنیم.

به گزارش «فرهیختگان»، دانشگاه آزاد اسلامی که دور قبل قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شده بود امسال هم روی سکو ماند و با نایب‌قهرمانی‌اش نشان داد که میل به سکو در وجود واترپلوییست‌ها تمامی ندارد. علیرضا شهیدی‌پور، سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد که در ادامه متن آن را خواهید خواند.

کیفیت و کمیت تیم‌ها و مسابقات نسبت به سال گذشته چگونه بود؟

با اینکه تیم‌های زیادی حضور پیدا نکردند ولی سه، چهار تیم اول خیلی نزدیک بودند و رقابت‌ها خیلی نزدیک پیش‌می‌رفت و نتایج واقعا قابل حدس نبود. کیفیت لیگ امسال خوب بود، البته نمی‌توانم آن را با سال قبل قیاس کنم ولی به‌نوبه خودش امسال کیفیت مسابقات خوب بود.

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از تیم و برنامه‌های شما چطور بود؟

مثل قبل خیلی‌عالی بود، چه از لحاظ اسکان ما که تا آخرین دوره مسابقه‌ها ما در هتل بودیم و امکانات خیلی خوبی در اختیار داشتیم و البته از لحاظ نحوه پرداخت پول‌ها، امکانات رفاهی ما خیلی از دانشگاه آزاد اسلامی ممنون هستیم.

درمورد عملکرد بازیکنان بگویید. ترکیب تیم از سال گذشته چقدر تغییر کرده بود؟

با اینکه ما خیلی از بازیکنان تیم ملی را امسال در اختیار داشتیم ولی از یک تعداد از بازیکنان راضی نبودم و در حد خودشان ظاهر نشدند، آنها بازیکنان تیم ملی بودند و ما انتظارات بیشتری داشتیم که زیاد در حد مطلوب و انتظار ما ظاهر نشدند.

مسابقات لیگ می‌تواند به تیم ملی کمک کند؟

قطعا مسابقات هرچه کیفیت بالاتری داشته باشد می‌تواند در کیفیت تیم ملی و ارتقای سطح واترپلو تاثیرات خیلی مطلوبی بگذارد، چون تا زمانی که بازیکنان میدان نبینند، بازی نکنند، استعدادها شناخته نشود نمی‌شود در تیم ملی از آنها استفاده کنیم.

باشگاه‌ها چطور می‌توانند به پشتوانه‌سازی تیم ملی و آماده کردن بازیکنان کمک کنند تا بالاخره شاهد ورود بازیکنان آماده از باشگاه‌ها به تیم ملی باشیم؟

باشگاه‌ها با سرمایه‌گذاری و حمایتی که از تیم‌ها دارند، اسپانسرهایی که تیم‌ها را حمایت می‌کنند و بازیکنان می‌توانند امرار معاش‌شان را از باشگاه تامین کنند قطعا در روند پیشرفت آن ورزش تاثیر می‌گذارد و زمانی که بازیکن دغدغه مالی نداشته باشد می‌تواند خیلی بهتر تمرین کند و تمام فکر و ذکرش را روی هدف و هنری که می‌خواهد ایفا کند بگذارد.

وضعیت قراردادهای این رشته نسبت به سال پیش تغییر خوبی داشته است؟

قراردادها نسبت به سال گذشته بهتر شده ولی به‌طورکلی واترپلو از لحاظ مبلغ قراردادها رشد آنچنانی نسبت به خیلی از رشته‌های ورزشی دیگ نداشته و درصد پایینی دارد، دانشگاه آزاد اسلامی تنها تیمی است که خیلی به پرداخت‌ها متعهد هست ولی بقیه تیم‌ها از لحاظ مالی آنچنان رشدی ندارند و این یکی از بزرگ‌ترین معضل بازیکنان واترپلو هست.

تیم ملی ما برای حضور بهتر در مسابقات پیش‌رو به چه چیزهایی از نگاه شما نیاز دارد و آیا بازیکنان را آماده رقابت‌های برون‌مرزی می‌بینید؟

تیم ملی ما نیاز به یک‌سری برنامه‌ریزی‌ها، یک‌سری مسابقات برون‌مرزی دارد که بتوانند آمادگی لازم برای مسابقات را داشته باشند و درحال‌حاضر به‌نظر من تیم ملی نیاز به یک‌سری تمرینات منسجم دارد، به مسابقاتی نیاز دارد که به آمادگی مطلوب برسند و با بازی که این سری بازیکنان انجام دادند، من می‌گویم یک مقدار تیم ملی احتیاج به تمرین دارد و نیاز به یک نگاه ویژه‌ای دارد تا به نتایج مطلوبی در مسابقات برسند.

حرف آخر شما؟

از رسانه‌ها برای پیگیری درخصوص این رشته ممنونم و امیدواریم که نگاه ویژه‌ای، چه از لحاظ صدا و چه از لحاظ سیما به این رشته انجام شود تا بهتر دیده شوند و بازیکن‌ها انگیزه بهتری داشته باشند.