تاریخ : Sat 05 Mar 2022 - 01:23
کد خبر : 70257
سرویس خبری : ورزش

باشگاه: کارها انجام‌شده، جای نگرانی نیست

کارت بازی مهاجم ازبکستانی پرسپولیس امروز صادر می‌شود؟

باشگاه: کارها انجام‌شده، جای نگرانی نیست

مدیران باشگاه پرسپولیس در قدم بعدی با امضای قراردادی به مدت یک سال و نیم اقدام به جذب تمیروف کردند. سه روز قبل هم مجوز بازی بازیکن جدید ازبکستانی پرسپولیس صادر شد تا او مشکلی برای همراهی تیمش در دیدار برابر صنعت نفت آبادان نداشته باشد اما اقدام برای ثبت و دریافت کارت بازی این بازیکن تا روز قبل بی‌نتیجه بود‌.

روزبه دلاور، خبرنگار: سومین خرید خارجی پرسپولیس هم از آسیای میانه است. شیرزاد تمیروف، مهاجم ۲۳ ساله ازبکستانی که در فصل قبل برای پاختاکور ازبکستان به‌میدان رفت و عملکرد‌ بدی هم نداشت در فصل جاری پیراهن سرخ  قهرمان پنج دوره اخیر فوتبال ایران را برتن می‌کند. پرسپولیسی‌ها که قبل‌تر منوچهر صفروف و وحدت هنانوف را از کشور تاجیکستان جذب کردند، حالا امیدوارند با جذب این مهاجم ازبک مشکلات خط حمله‌شان را برطرف کنند. نکته جالب درخصوص هر سه بازیکن خارجی پرسپولیس اینکه آنها زیر ۲۳ سال هستند و اگر قرارداد اصولی با آنها بسته شود می‌توانند در آینده از آنها درآمدزایی هم کنند.
در مراحل ثبت قرارداد تمیروف و صدور کارت بازی این بازیکن مسائلی به‌وجود آمد که در ادامه این گزارش می‌خوانید، مساله‌ای که به‌نظر نمی‌رسد جدی باشد و کارت بازی شیرزاد احتمالا شنبه صادر می‌شود.

 پاسخ استعلام از فدراسیون ازبکستان

اولین نکته به قبل از امضای قرارداد با شیرزاد برمی‌گشت تا این بازیکن به‌عنوان ‌بازیکن‌ آزاد به عضویت پرسپولیس دربیاید. مدیران پرسپولیس برای اینکه ابهامات رفع شود و با خیال آسوده پیگیر جذب این مهاجم شوند مکاتباتی را با باشگاه پاختاکور و فدراسیون کشور ازبکستان انجام دادند. بر همین اساس ابتدا باشگاه پاختاکور و پس از آن فدراسیون فوتبال ازبکستان در نامه‌ای پاسخ استعلام باشگاه پرسپولیس را دادند و اعلام کردند که این مهاجم جوان ۱۰ فوریه قراردادش را فسخ کرده است، بنابراین مشخص شد که او مشکلی برای قرارداد با پرسپولیس ندارد. ‌

 قرارداد امضا شد و‌ آی‌تی‌سی رسید اما ثبت نشد

مدیران باشگاه پرسپولیس در قدم بعدی با امضای قراردادی به مدت یک سال و نیم اقدام به جذب تمیروف کردند. سه روز قبل هم مجوز بازی بازیکن جدید ازبکستانی پرسپولیس صادر شد تا او مشکلی برای همراهی تیمش در دیدار برابر صنعت نفت آبادان نداشته باشد اما اقدام برای ثبت و دریافت کارت بازی این بازیکن تا روز قبل بی‌نتیجه بود‌، هرچند در تمرینات حضور فعالی داشت و به‌محض صدور کارت بازی احتمالا فرصت بازی هم به او خواهد رسید.

پرسپولیسی‌ها برای دریافت مجوز ثبت قرارداد و سپس کارت بازی تمیروف نیاز به مجوز از جانب کمیته وضعیت فدراسیون‌ داشتند. قرمزها به گفته مسئولان ذی‌ربط به‌دلیل اینکه بدهی خارجی ندارند مشکلی هم برای جذب ثبت قرارداد بازیکن ازبک وجود ندارد و بدهی به پدیده هم مشکلی برای ثبت ایجاد نمی‌کند اما مشکل اصلی به ارائه ضمانتنامه بانکی از جانب باشگاه پرسپولیس به فدراسیون فوتبال و همچنین تکمیل و ارسال بعضی از مدارک تمیروف برمی‌گردد.

 باشگاه پرسپولیس: جای نگرانی نیست

باشگاه پرسپولیس برای حل مشکل وارد عمل شد و قرار است با رفع مشکلات تا امروز قرارداد شیرزاد را ثبت کنند. مصطفی لشگری، مدیر روابط‌عمومی پرسپولیس در این خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «کارهای مرتبط برای ثبت قرارداد و صدور کارت بازی شیرزاد تمیروف انجام‌شده است و جای نگرانی نیست.»

با توجه به تعطیلی آخر هفته ‌و همین‌طور انجام مراحل اداری جهت دریافت ضمانتنامه بانکی و کارهای مرتبط برای ثبت قرارداد و دریافت کارت بازی تمیروف به‌نظر نمی‌رسد مشکلی وجود داشته باشد و به‌احتمال بسیار زیاد کارت بازی این بازیکن امروز صادر خواهد شد و این بازیکن همراه با سایر پرسپولیسی‌ها به آبادان سفر می‌کند تا در صورت نیاز اولین بازی‌اش را برای قرمزها انجام دهد.

 تمیروف جنگنده اما آرام

درخصوص مهاجم‌ جوان پرسپولیس می‌شود نوشت یک شخصیت آرام در بیرون از زمین دارد اما درون مستطیل سبز یک مهاجم دونده و پرتلاش محسوب می‌شود. این مهاجم یک متر و 85 سانتی که مسلمان است با منوچهر صفروف و وحدت هنانوف دو بازیکن تاجیک پرسپولیس ارتباط صمیمانه‌ای دارد و بیشتر از سایر بازیکنان معمولا کنار این دو آفتابی می‌شود. او فصل پیش برای پاختاکور هشت گل به‌ثمر رساند و درون محوطه جریمه حریفان خطرناک نشان داده است و باید دید می‌تواند در تیم پرسپولیس برای خودش جایگاه مناسبی به‌دست بیاورد یا خیر. این بازیکن البته در تمرینات اخیر بیش از آنکه مهاجم اصلی باشد در نقش مهاجم دوم ظاهر شده و در سیستم گل محمدی برای مسابقات نیز طبعا همین نقش را خواهد داشت.