تاریخ : Tue 22 Feb 2022 - 00:48
کد خبر : 69858
سرویس خبری : ورزش

بازگشت فاینورد به کورس با جهانبخش

تمجید سایت هلندی از نمایش خوب ستاره ایرانی

بازگشت فاینورد به کورس با جهانبخش

جهانبخش پس از شروع خود در بازگشت به هلند دچار افت شد و حتی مدتی هم روی نیمکت نشست اما ناامید نشد و با تلاش مضاعف نه‌تنها جایگاهش در ترکیب اصلی این تیم پرسابقه هلندی را پس گرفت بلکه موفق شد روند گلزنی‌اش را دوباره از سر بگیرد و حالا برای سومین‌بار در چهار بازی اخیر تیمش موفق به گشودن دروازه رقبا شده است.

به گزارش «فرهیختگان»، علیرضا جهانبخش، وینگر ایرانی فاینورد در دیدار این هفته تیمش برابر کامبور دوباره پایش به گلزنی باز شد و این‌بار یکی‌دیگر از گل‌های تماشایی دوران فوتبالش را به ثمر رساند. شوت پای چپ مهارنشدنی جهانبخش تیر خلاصی به تیم حریف بود که تلاش می‌کرد بازی را به تساوی بکشاند اما وقتی نتیجه 3 بر یک شد دیگر امیدی برای بازگشت به بازی نداشت و درنهایت سه امتیاز را به فاینورد واگذار کرد. جهانبخش پس از شروع خود در بازگشت به هلند دچار افت شد و حتی مدتی هم روی نیمکت نشست اما ناامید نشد و با تلاش مضاعف نه‌تنها جایگاهش در ترکیب اصلی این تیم پرسابقه هلندی را پس گرفت بلکه موفق شد روند گلزنی‌اش را دوباره از سر بگیرد و حالا برای سومین‌بار در چهار بازی اخیر تیمش موفق به گشودن دروازه رقبا شده است.

برای جهانبخش بازی با تیم سابقش یعنی نایمخن بسیار خوش‌یمن بود؛ چراکه وقتی در هفته بیستم برابر این تیم به میدان رفت توانست دومین گلش در این فصل اردویسه را بزند. دربی شهر روتردام بازی بعدی این ملی‌پوش ایرانی بود که در آن مسابقه هم گل زد و برابر والویک هم اگرچه گل نزد اما یکی از بازیکنان خوب فاینورد بود. به لطف نمایش خوب او در زمین، این تیم هلندی هر چهار بازی اخیرش را برده و با 51 امتیاز رتبه سوم را در اختیار دارد. اگرچه رسیدن به آژاکس که فصلی فوق‌العاده را سپری می‌کند کمی سخت است اما فاصله 6 امتیازی دو تیم، در ادامه فصل غیرقابل‌جبران نیست. آیندهوون نیز که 52 امتیازی است جدال نزدیکی را با هم‌بازیان جهانبخش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان و کسب رتبه دوم دارد و باید دید در انتهای فصل آیا جهانبخش می‌تواند تیمش را به این تورنمنت مهم اروپایی برساند یا بازهم باید برای موفقیت در لیگ اروپا تلاش کنند.

سایت «NU» هلند در گزارشی از این مسابقه و گل زیبای جهانبخش نوشته است: «در بازی این هفته فاینورد شاهد یکی از زیباترین گل‌های این هفته و شاید این فصل لیگ هلند بودیم. علیرضا جهانبخش با یک شوت عالی پای چپ کار کامبور را تمام کرد و نشان داد پس از شروع نه‌چندان خوبی که در لیگ داشت حالا به ثبات رسیده و هفته به هفته بهتر می‌شود.» جالب اینکه او خودش این گل را بهترین گل دوران فوتبالش دانسته و می‌گوید: «توپ کمی خیس بود و همین موضوع کار را راحت‌تر کرد. سرعت حرکت توپ بیشتر شده بود و همین امر باعث شد مهار آن برای گلر سخت‌تر شود. فکر می‌کنم این زیباترین گل عمرم بود.» با این حال او گلی زیبا را در دوران حضورش در برایتون به چلسی زده بود و با یک ضربه آکروباتیک دروازه تیم قهرمان اروپا در فصل قبل را گشوده بود. او به‌قدری از این گل هیجان‌زده شده بود که پس از پایان بازی چهار یا پنج بار پشت‌سر هم آن را تماشا کرده و از این ضربه خودش لذت برده است. البته این تنها گل زیبای فاینورد در این بازی نبود و پیش از آن لوئیس سینیسترا با یک شوت دیدنی گلی دیگر را برای فاینورد به ثمر رسانده بود که این وینگر ایرانی معتقد است شاید به‌عنوان گل هفته یا حتی فصل هم انتخاب شود اما با این حال هردو گل را بسیار تماشایی و زیبا می‌خواند. از سوی دیگر آرنه اسلات، سرمربی جوان فاینورد از اینکه تیمش در این مسابقه دو گل در کلاس بالا به ثمر رسانده بسیار خوشحال بود و معتقد است این دو گل باعث شد جذابیت بازی بسیار بالاتر رفته و هواداران از یک فوتبال خوب لذت ببرند. البته اسلات معتقد است ضربه سینیسترا از جهانبخش زیباتر بوده و است. اسلات همچنین به تمجید از جهانبخش پرداخته و می‌گوید از اینکه توانسته دوباره به فرم خوبش برگردد و یکی از عناصر تاثیرگذار تیمش شود، خوشحال است. فاینورد در این مسابقه توانست نمایش خوبی ارائه دهد و دوباره خود را به‌عنوان یکی از مدعیان این فصل مطرح کرد. با توجه به اینکه هنوز فاصله زیادی تا انتهای فصل باقی مانده است این تیم می‌تواند امیدوار باشد که شاید حتی بتواند برای کسب عنوان قهرمانی نیز تلاش کند.

آژاکس در 23 هفته‌ای که از لیگ هلند گذشته تنها دوبار شکست خورده و در آمار فوق‌العاده پنج گل خورده را به ثبت رسانده است.

در این شرایط کار فاینورد برای جبران فاصله دو تیم بسیار دشوار است اما شاید دیدار هفته بیست‌وهفتم دو تیم سرنوشت آنها را برای ادامه فصل خیلی زودتر از هفته پایانی مشخص کند.