تاریخ : Thu 10 Feb 2022 - 14:00
کد خبر : 69396
سرویس خبری : سیاست

کمیسیون تلفیق به جای تکذیب واقعیت، مصوبه خودش را اصلاح کند

کمیسیون تلفیق به جای تکذیب واقعیت، مصوبه خودش را اصلاح کند

بهتر است نمایندگان به جای استفاده از تکنیک تکراری انکار واقعیت و چسباندن خبر به مخالفان سیاسی، مصوبه اخیر خودشان را اصلاح کنند.

  چهارشنبه شب خبری به خبرنگار «فرهیختگان» رسید مبنی بر اینکه در بررسی بودجه ۱۴۰۱ اعضای کمیسیون تلفیق نمایندگان مجلس را از ثبت حقوق و مزایا در سامانه پاکنا مستثنی کردند. بلافاصله با یکی اعضای این کمیسیون تماس گرفتیم و او با تایید این خبر جزییاتی از مصوبه تلفیق ارایه کرد.

در این گفتگو که صوت آن در «فرهیختگان» محفوظ است استدلال نمایندگان عضو تلفیق برای این مصوبه جمع شدن حقوق و مزایا با هزینه‌های اجرایی دفاتر نمایندگان عنوان شده، یعنی نمایندگان نگران هستند که جمع عدد دریافتی که همه آن حقوق خودشان نیست، فضای منفی علیه آنها شکل بگیرد.

در مقابل استدلال تفکیک حقوق‌ها از هزینه‌های جاری دفتر نمایندگان مطرح شده است ولی دست آخر تلفیق مصوب کرده است که حقوق نمایندگان مجلس از ماده ۲۹ قانون ششم توسعه که می‌گوید تمامی پرداخت‌ها به مقامات، روسا و مدیرانش تمامی دستگاه‌های اجرایی به جز وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در سامانه‌‌ای ثبت شود، مستثنی شود.

حالا از صبح امروز چند نماینده عضو تلفیق در واکنشی قابل پیش‌بینی این خبر را تکذیب کردند، بهتر است نمایندگان محترم به جای استفاده از تکنیک تکراری انکار واقعیت و چسباندن خبر به مخالفان سیاسی، مصوبه اخیر خودشان را اصلاح کنند.

مجلس یازدهم با شعار شفافیت بر سرکار آمد ولی گویا تعداد نمایندگانی که مخالف شفافیت آرا و دریافتی نمایندگان هستند بیشتر از موافقان است، ما امیدواریم با افشای مصوبه ضدعدالت تلفیق فرآیند اصلاح روند مجلس آغاز شود.