تاریخ : Tue 08 Feb 2022 - 02:29
کد خبر : 69240
سرویس خبری : ورزش

صیادمنش مقابل تیم رونی  فیکس می‌شود؟

تمجید رسانه‌ انگلیسی و هواداران هال‌سیتی از خرید جدید این تیم

صیادمنش مقابل تیم رونی فیکس می‌شود؟

صیادمنش در نیم‌فصل با انتقالی قرضی به هال‌سیتی رفت و با توجه به اینکه تیمش در جدول رده‌بندی جایگاه مناسبی ندارد و حتی خطر سقوط به دسته یک را حس می‌کند. او و یارانش کار سختی در ادامه فصل پیش رو دارند و باید تلاش کنند تا جای ممکن امتیازات حساس دیدارهای پیش رو را کسب کنند.

سیامک خاجی، خبرنگار گروه ورزش: اللهیار صیادمنش وقتی در سال 2019 از استقلال جدا شد و به لیگ ترکیه رفت، امیدوار بود که بتواند خیلی زود به یکی از نفرات تاثیرگذار فنرباغچه تبدیل شود و بتواند راه ستاره‌های فوتبال ایران را طی کند. بااین‌حال برای مهاجمی جوان حضور در یکی از تیم‌های باسابقه فوتبال ترکیه دشوارتر از چیزی بود که تصور می‌کرد و اگرچه در اردوی تدارکاتی تیمش حتی بازی برابر بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید را نیز تجربه کرد اما با شروع فصل اوضاع به شکلی دیگر برای او رقم خورد و نتوانست در ترکیب تیمش جایی پیدا کند. او حالا با مسیر موفقی که در یک سال و نیم گذشته طی کرده به لیگ چمپیونشیپ انگلیس راه پیدا کرده و اگرچه بازی در این رقابت‌ها بسیار دشوار است اما می‌تواند سکوی پرتاب دیگری برای این پدیده ایرانی باشد تا شاید راهش را حتی به تیم‌های لیگ برتری یا دیگر لیگ‌های معتبر اروپایی باز کند.

صیادمنش در نیم‌فصل با انتقالی قرضی به هال‌سیتی رفت و با توجه به اینکه تیمش در جدول رده‌بندی جایگاه مناسبی ندارد و حتی خطر سقوط به دسته یک را حس می‌کند. او و یارانش کار سختی در ادامه فصل پیش رو دارند و باید تلاش کنند تا جای ممکن امتیازات حساس دیدارهای پیش رو را کسب کنند. نخستین بازی این مهاجم ایرانی در تیم جدیدش البته خوب پیش نرفت و در حضور 6 دقیقه‌ای‌اش در زمین بازی را در هفته سی‌ام به پرستون باختند تا با 32 امتیاز در رده نوزدهم جدول 24 تیمی این رقابت‌ها قرار گیرند، البته آنها یک بازی عقب‌افتاده نیز دارند که درصورت کسب سه امتیاز آن مسابقه می‌توانند تا رتبه هفدهم هم صعود کرده و تا حدی از منطقه خطر فاصله بگیرند.

 احتمال حضور در ترکیب اصلی

هال‌سیتی امشب و در هفته سی‌و‌یکم این رقابت‌ها دیداری حساس و جذاب را با دربی کانتی که تنها یک پله با قعر جدول فاصله دارد برگزار خواهد کرد که کسب امتیاز در این دیدار خارج از خانه می‌تواند در بهتر شدن شرایط این تیم در جدول نقش مهمی داشته باشد و به‌نوعی یک دیدار 6 امتیازی بین تیم‌های پایین جدولی محسوب می‌شود. حضور وین رونی، ستاره سابق منچستریونایتد روی نیمکت حریف می‌تواند یکی از جذابیت‌های این دیدار باشد. سایت فوتبال لیگ ورلد انگلیس درباره این دیدار و شانس حضور صیادمنش در ترکیب اصلی نوشت: «عصر شوتا آرولادزه در هال‌سیتی به بهترین نحو ممکن آغاز شد و او توانست در نخستین بازی تیمش یک برد ارزشمند را کسب کند اما شنبه این هفته اوضاع برای این مربی گرجستانی خوب پیش نرفت و خیلی زود فهمید که کار در فوتبال انگلیس بسیار سخت‌ است و هنوز باید نکات جدیدی را یاد بگیرد. ببرها در دیدار خانگی برابر سوانسی با دو گل به برتری رسیدند تا سرمربی جدید تیم که پس از برکناری گرنت مک‌کان هدایت هال‌سیتی را برعهده گرفته بود، شروعی رویایی را تجربه کند اما بازی برابر پرستون سرنوشت دیگری را برای آرولادزه رقم زد و این بار در ورزشگاه MKM شکستی تلخ برای او و تیمش رقم خورد. بازیکنان هال‌سیتی البته در این دیدار فرصت‌های خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کردند اما نتوانستند درنهایت گلی به ثمر برسانند و سه امتیاز بازی را به پرستون واگذار کردند. بازی بعدی آرولازده سه‌شنبه‌شب (امشب) در زمین دربی‌کانتی برگزار خواهد شد و این مربی گرجستانی احتمالا تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد خواهد کرد، البته او هنوز شناخت کاملی از نفرات تیمش ندارد و بعید است دست به تغییرات گسترده بزند. بااین‌حال گفته می‌شود احتمالا از برخی خریدهای جدیدش در نیم‌فصل در ترکیب اصلی بهره خواهد برد. در خط دفاعی بعید است این تیم با توجه به نمایش نسبتا خوبی که مدافعان داشته‌اند، تغییری داشته باشد و البته بازگشت ناتان باکستر، گلر تیم که بازی روز شنبه را به‌دلیل بیماری از دست داده بود، محتمل است. در خط حمله البته باید منتظر بازی دادن به یکی از تازه‌واردان تیم باشیم. صیادمنش، مهاجم تیم ملی ایران که به‌صورت قرضی در ژانویه راهی این باشگاه شد شانس خوبی دارد تا از ابتدا راهی زمین شود. این مهاجم جوان که از فنرباغچه به انگلیس آمده است در دیدار قبلی تیمش نیز دقایقی فرصت بازی پیدا کرد اما در نیم‌فصل نخست که به‌صورت قرضی در تیم زوریای اوکراین به میدان می‌رفت در 16 مسابقه تیمش 7 گل به‌ثمر رساند و یکی از بازیکنان تاثیرگذار این باشگاه بود. این بازیکن 20 ساله به‌نظر می‌رسد در فرم خوبی قرار داشته باشد و آماده تاثیرگذاری در تیم جدید خود است.»

هال‌سیتی در شروع فصل روند خوبی نداشت و ناکامی‌های پیاپی سبب شد به‌تدریج به رده‌های انتهایی جدول سقوط کنند اما مک‌کان در ادامه توانست روند بهتری در تیمش ایجاد کند تا کمی از نگرانی هواداران کاسته شود. بااین‌حال تغییر مالکیت باشگاه باعث شد شرایط تیم کاملا متفاوت شود. مالک جدید که ترک‌تبار است تغییرات در کادر فنی و همچنین خرید بازیکنان جدید برای تقویت در نیم‌فصل دوم را سراغ گرفت و همین اتفاقات باعث شده هواداران به آینده تیم امیدوارتر شوند.

یکی از طرفداران تیم در توئیتر خود نوشته است: «صیادمنش در دیدار برابر پرستون از دقیقه 86 راهی زمین شد و فرصت زیادی نداشت. چند لمس توپ، یک‌بار لو دادن آن و یک خطا در محوطه جریمه حریف مهم‌ترین کارهای او در این بازی بود، بااین‌حال فکر می‌کردم آرولادزه او را زودتر به زمین بفرستد. او جوان و آینده‌دار است و به عقیده من در بازی بعدی مقابل دربی کانتی شانس بیشتری برای بازی خواهد داشت.» یکی دیگر از کاربران نیز درباره او نوشته است: «به‌نظر من در بازی قبلی تیم در خط میانی نیاز به تغییرات داشت و نتوانستیم در این بخش موفق کار کنیم. از سوی دیگر صیادمنش هم در همان دقایق کوتاه نشان داد که بازیکنی سرعتی و توانمند است و در آینده می‌تواند بیشتر به کمک تیم بیاید.»