تاریخ : Sat 05 Feb 2022 - 01:04
کد خبر : 69050
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

به وقت عاشقی

مریم رحمانی:

به وقت عاشقی

ملاقات خصوصی دومین فیلم یک کارگردان فیلم اولی جشنواره است که تا الان به نمایش درآمده و به این ترتیب توانسته کفه ترازو کارگردان‌های فیلم اولی مستقل از پدران و... را سنگین کند و به این ترتیب در دسته فیلم‌های خوب امسال قرار بگیرد.

مریم رحمانی: ملاقات خصوصی اولین فیلم امید شمس با موضوعی اجتماعی در قالب یک درام عاشقانه ساخته شده است. فیلمی که در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه به نمایش درآمد. فیلمی آرام که طراحی صحنه و لباس در کنار بازی پریناز ایزدیار در نقش پروانه این حس را به خوبی منتقل می‌کنند. داستان روی یک خط عاشقانه آغاز می‌شود و در ادامه روی یک شیب ملایم به سمت فرازوفرودهای داستان می‌رود. داستان عاشقانه‌ای که روی یک صدا آغاز می‌شود و پیش می‌رود و در روند داستان این موقعیت تغییر می‌کند و یک خیالبافی عاشقانه جای خود را به یک نقشه از پیش تعیین شده می‌دهد و... .

موقعیت ضبط فیلم در مناطق حاشیه یک کلانشهر به درستی درآمده است. صحنه‌های زندان در فیلم هم زیاد دیده می‌شود اما این موقعیت را از زاویه‌ای به تصویر می‌کشد که شاید تاکنون کمتر دیده شده است.

ترکیب بازیگران این فیلم پربازیگر به پیشبرد هدف کارگردان کمک زیادی کرده است و معصومیت پریناز ایزدیار در کنار مرد عاشق‌پیشه فیلم که هوتن شکیبا در نقش فرهاد آن را بازی کرده به درستی از آب درآمده و مخاطب را برای حدس زدن در مورد اینکه گره اصلی داستان حول چه موضوعی قرار است اتفاق بیفتد دچار تعلیق می‌کند. در مورد هوتن شکیبا البته پیش‌تر هم بازی در چنین نقش‌هایی را از او دیده بودیم ولی در این فیلم باظرافت هر چه تمام‌تر سعی در ایجاد تمایز بین مرد شبی که ماه کامل شد با مرد این قصه دارد. از حضور ریما رامین‌فر هم نباید غافل شد. بازیگری که با پیشینه طنزی که در ذهن مخاطب دارد جای هرگونه حدس و گمان و رفتن این شخصیت در قالب یک شخصیت منفی را می‌بندد. گویا شمس در ملاقات خصوصی می‌خواهد تلخی صحنه‌های پایانی قصه را با ایجاد هیجان در تغییر شخصیت فیلم‌ها کم کند و به این ترتیب مخاطب با سطح بالایی از احساسات درگیر می‌شود که در طول فیلم ایجاد شده تا تلخی داستان‌های پایانی را بیشتر و بهتر درک کند و گویا زهر این داستان در شیرین‌ترین لحظه به جان مخاطب ریخته می‌شود.

از نقاط قوت فیلم ملاقات خصوصی بخش فنی این فیلم است. فیلمبرداری و انتخاب صحنه‌ها در جذابیت اثر تاثیر زیادی داشته است و استفاده از رنگ‌های آبی، سبز و سفید در محیط دشت‌گونه حس رهایی و آرامش را به بیننده منتقل می‌کند.

ملاقات خصوصی دومین فیلم یک کارگردان فیلم اولی جشنواره است که تا الان به نمایش درآمده و به این ترتیب توانسته کفه ترازو کارگردان‌های فیلم اولی مستقل از پدران و... را سنگین کند و به این ترتیب در دسته فیلم‌های خوب امسال قرار بگیرد. این فیلم به تهیه‌کنندگی امیر بنان ساخته شده و طراحی صحنه توسط امیرحسین قدسی و طراح لباس را سارا خالدی انجام داده است که احتمال نامزد شدن در این بخش را هم دارد.