تاریخ : Wed 26 Jan 2022 - 02:05
کد خبر : 68506
سرویس خبری : دانشگاه

ارائه کارت واکسن یا تست منفی کرونا؛ شرط ورود به مسجد دانشگاه

مسئول برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی دانشگاه صنعتی‌شریف خبر داد

ارائه کارت واکسن یا تست منفی کرونا؛ شرط ورود به مسجد دانشگاه

ورود هر فرد به محل اعتکاف با برگه واکسن انجام می‌شود و اگر فردی کارت واکسن خود را ارائه ندهد، حتما باید جواب منفی تست کرونا را به مسئولان مربوطه ارائه دهد تا از این طریق بتوانند در مسجد دانشگاه صنعتی‌شریف راه پیدا کنند.

رسول اقبالیان، مسئول برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در دانشگاه صنعتی‌شریف با اشاره به برگزاری اعتکاف دانشجویی امسال در این دانشگاه به «فرهیختگان» گفت: «برنامه اعتکاف امسال از 26تا28 بهمن‌ماه در مسجد این دانشگاه برگزار می‌شود. قرار است 3 سخنران نیز در این مراسم شرکت کنند و تغییری در نحوه برنامه‌های مرتبط با اعتکاف به نسبت سال‌های گذشته نخواهیم داشت. اما مساله اصلی این است که به‌دلیل مسائل کرونایی اعتکاف دانشجویی امسال با ظرفیت محدودتری برگزار خواهد شد. به‌طوری‌که در سال‌های قبل از کرونا به‌‌طور معمول 700 تا 800 نفر از دانشجویان در مراسم اعتکاف دانشجویی شرکت می‌کردند که امسال این ظرفیت حدودا نصف شده است و با 300 یا 400 نفر مراسم را برگزار خواهیم کرد.»

او به رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی برای حضور دانشجویان در مراسم اعتکاف امسال اشاره و تصریح کرد: «ورود هر فرد به محل اعتکاف با برگه واکسن انجام می‌شود و اگر فردی کارت واکسن خود را ارائه ندهد، حتما باید جواب منفی تست کرونا را به مسئولان مربوطه ارائه دهد تا از این طریق بتوانند در مسجد دانشگاه صنعتی‌شریف راه پیدا کنند. البته باید به این مهم هم اشاره کنم که در مراسم ام‌داوود مردم عادی هم امکان شرکت در مراسم را دارند و فقط مخصوص معتکفان نیست، قطعا این مراسم اعلام عمومی می‌شود تا همگی بتوانند شرکت کنند.»

مسئول برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در دانشگاه صنعتی‌شریف اظهار داشت: «یکی از مباحث مهم درخصوص مراسم اعتکاف دانشجویی، زمان ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم است. مهلت ثبت‌نام در مراسم این دانشگاه از 23 دی‌ماه آغاز شده و روز گذشته نیز به پایان رسیده است. همچنین با وجود اینکه مردم عادی امکان حضور در این مراسم را دارند، اولویت ثبت‌نام با دانشجویان دانشگاه است و در وهله بعد پذیرش افراد عادی براساس قرعه‌کشی صورت‌گرفته، امکان‌پذیر خواهد بود.»

اقبالیان صحبت‌هایش را این‌طور به پایان رساند: «پذیرش افراد عادی در تاریخ بیست‌وپنجم بهمن از ساعت ۲۰:3۰ تا ساعت ۲۳:30 و از در اصلی مسجد به خیابان آزادی صورت می‌گیرد، البته تنها افرادی که براساس قرعه‌کشی صورت‌گرفته امکان حضور در مراسم را داشته باشند.»