تاریخ : Mon 24 Jan 2022 - 01:15
کد خبر : 68349
سرویس خبری : دانشگاه

دیتالاگر، کیف قابل‌حمل برای دیتابرداری در محیط سخت کاری

دیتالاگر، کیف قابل‌حمل برای دیتابرداری در محیط سخت کاری

حوزه تخصصی ما به‌طور کلی ابزار دقیق و به‌صورت ویژه دیتالاگر است. دستگاه تولیدی ما یک دیتالاگر است که 15 کانال ورودی برای اتصال انواع سنسورهای ولتاژی، جریانی و... دارد که برای اندازه‌گیری المان‌های مختلف مثل ارتعاش، نیرو و... مناسب است. این دستگاه برای مسائل دفاعی، معادن، بیشتر کاربرد دارد؛ چراکه می‌تواند در شرایط محیطی سخت کار کند و در دماهای بالا و پایین مقاوم است.

هانیه باقری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «برنا فراگرد»، با معرفی محصول این شرکت، «دیتالاگر» بیان کرد: «شرکت برنا فراگرد، با حضور تعدادی از دانشجویان کارشناسی در رشته‌های برق، الکترونیک و فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین فعالیت می‌کند که در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مستقر است. شرکت از سال 1399 آغاز به‌کار کرده و درطول یک‌سال بیش از 10 محصول تولید کرده و به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان انتخاب شده‌ است.»

وی افزود: «حوزه تخصصی ما به‌طور کلی ابزار دقیق و به‌صورت ویژه دیتالاگر است. دستگاه تولیدی ما یک دیتالاگر است که 15 کانال ورودی برای اتصال انواع سنسورهای ولتاژی، جریانی و... دارد که برای اندازه‌گیری المان‌های مختلف مثل ارتعاش، نیرو و... مناسب است. این دستگاه برای مسائل دفاعی، معادن، بیشتر کاربرد دارد؛ چراکه می‌تواند در شرایط محیطی سخت کار کند و در دماهای بالا و پایین مقاوم است.»

باقری اشاره کرد: «این دستگاه هم یک کامپیوتر صنعتی و هم دیتالاگر است، انواع سنسورها به آن متصل شده، اطلاعات جمع‌آوری و ذخیره می‌شوند. این محصول یک دستگاه کاملا مستقل است و نیازی به سیستم کامپیوتری ندارد، تغذیه داخلی پشتیبان داشته و برای صنایعی مناسب است که کاربردهای خارج از منطقه شهری همچون محیط‌های سخت بیابانی، کوهستانی و... دارد، به این معنا که می‌توان دستگاه را به‌صورت یک کیف برای دیتابرداری و تحلیل داده‌ها حمل کرد.»

به‌گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، برنا فراگرد در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین مستقر است و توسط این دانشگاه حمایت‌ می‌شود و این حمایت‌ها در محور تخصیص منابع و امکانات، محیط کار و راهنمایی‌های لازمه بوده که البته امیدواریم بتوانیم حمایت‌های مالی‌ نیز از دانشگاه جذب کنیم.»