تاریخ : Wed 19 Jan 2022 - 02:09
کد خبر : 68079
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

میزان مخاطب فراتر  از حد تصور من بود

محمدرضا تاجداری، مجری مجموعه «ده»:

میزان مخاطب فراتر از حد تصور من بود

خیلی‌ها به من می‌گفتند چرا به موضوعات داخل ایران نپرداختید و آنها را انتخاب نکردید. سلیقه نویسنده برنامه در این موضوع تاثیر داشت و نبود آرشیوهایی برای به نمایش گذاشتن از اتفاقات داخل ایران هم بی‌تاثیر نبود.

محمدرضا تاجداری، مجری برنامه «ده» در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره این برنامه گفت: «به نظرم بازخورد مجموعه و مقداری که دیده شد فراتر از حد تصور من بود و فکر می‌کنم نسبت به چیزی که قبل از شروع تولید تصورش را داشتم بهتر دیده شد و در نگاه عموم جذاب بود. هرچند قطعا ایرادها و نقطه‌ضعف‌هایی دارد اما درمجموع دیدگاهم با توجه به بازخوردها مثبت بود.»

وی در پاسخ به اینکه آیا اجرای خودتان را نقطه‌قوت «ده» می‌دانید یا خیر، گفت: «با توجه به شکل و موضوع که 10 تای برتر موضوعات را بررسی می‌کند، مخاطبان آن از کودکان تا بزرگسال هستند و اینکه وقتی مجموعه را ببینند برایشان جذاب است و به اطلاعات عمومی آنها اضافه می‌شود، من هم تلاشم را کردم تا بهترین خودم را بگذارم. من خودم معلم دبستان هستم و شاگردهایم برنامه را می‌بینند و برایشان جذاب است. قطعا ایرادهایی داشتم و سعی کردم آنها را حل کنم.»

ما بیشتر از اجرای پیچیده به آرشیو خوب نیاز داشتیم

این مجری در پاسخ به اینکه آیا این مدل از اجرا با این دکور ساده به دل مخاطب می‌نشیند یا خیر، گفت: «طبیعتا هرچقدر روی دکور بیشتر فکر کنی و هزینه بگذاری و آیتم‌های بیشتری به برنامه اضافه کنی به جذابیت برنامه اضافه می‌شود. اما سیاست‌ها درباره قسمت‌های ابتدایی این نبود. معمولا اگر مدل جدیدی از برنامه بخواهد ساخته شود سعی می‌کنند که ساده باشد و به آن پیچیدگی اضافه نکنند تا عیب و ایرادهای کار مشخص شود و در قسمت‌های بعد جبرانش کنند و سلیقه مخاطب هم دست‌شان بیاید. من موافق هستم که شاید اگر دکور تغییر می‌کرد یا مدل اجرا پیچیدگی داشت می‌توانست به جذابیت‌های مجموعه اضافه کند اما خیلی تاثیرگذار نبود. مدل تاپ‌تن‌ها این‌گونه است که در فضای ساده و با اطلاعات عمومی بالا و داشتن تصاویر جذاب دست به تولید زد و ما این کار را کردیم.»

نواقصی در اجرا داشتم

تاجداری در رابطه با میزان رضایتش از خروجی این مجموعه گفت: «اجرای من نواقصی داشت و به گوشم هم رسید و پیگیر این قضیه از صاحب‌نظران بودم. افراد کارشناس قسمت‌هایی را فرستادند و نظرات‌شان را هم گفتند. اما درمجموع کلیت کار را پسندیده بودند و امیدوارم روند برنامه هم بهتر شود.»

وی در ادامه درباره تغییر فرم این برنامه گفت: «موضوع تاپ‌تن جهانی است و من کارهای مشابهش را به‌صورت تصویری ندیدم که یک مجری به همراه عکس وجود داشته باشد. معمولا تاپ‌تن‌ها فرم پیچیده‌ای ندارند و صدای روی تصویر هستند، اما ما مجری داشتیم درکنار عکس‌ها تا جذابیت آن بیشتر شود و مخاطب حوصله‌اش سر نرود. مهم‌تر از همه مسائل متنی است که نوشته می‌شود و عکسی است که ما دراختیار داریم. اینها به نسبت دکورهای پیچیده برای ما در اولویت هستند. درمجموع خیلی نمی‌توان فرم برنامه را تغییر داد.»

دوست دارم کنار برنامه باشم اما تصمیم‌گیرنده نیستم

این مجری در پاسخ به اینکه در صورت تولید فصل دوم کنار برنامه خواهید بود یا خیر، گفت: «من در این مجموعه نقش مجری را دارم و اگر فصل دومی باشد تهیه‌کننده و کارگردان باید برای حضور من تصمیم بگیرند. قسمت‌های پخش‌شده برایم دلنشین بودند و دوست دارم این کار را ادامه دهم. اما تصمیم‌گیرنده من نیستم.»

گفتند چرا موضوعات داخل ایران را بررسی نکردید

تاجداری در ادامه راجع به انتخاب موضوعات گفت: «ما یک نویسنده و پژوهشگر داشتیم و اصل سختی کار برعهده آنها بود. خیلی‌ها به من می‌گفتند چرا به موضوعات داخل ایران نپرداختید و آنها را انتخاب نکردید. سلیقه نویسنده برنامه در این موضوع تاثیر داشت و نبود آرشیوهایی برای به نمایش گذاشتن از اتفاقات داخل ایران هم بی‌تاثیر نبود.»

وی در آخر درباره حضورش در مجموعه «ده» گفت: «برای من این مدل از اجرا تجربه خوبی بود و تیمی هم که کنارشان بودم بسیار همراه و دلچسب بودند و درکل همه اتفاقات خوب بود و امیدوارم ادامه‌دار هم باشد.»