تاریخ : Mon 17 Jan 2022 - 11:48
کد خبر : 67953
سرویس خبری : اقتصاد

۳۰ بهمن،‌ آخرین مهلت پرداخت مالیات خودروهای لوکس

رستم پور خبر داد

۳۰ بهمن،‌ آخرین مهلت پرداخت مالیات خودروهای لوکس

رئیس مرکز دادرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: افراد از روز دوشنبه 27 دی ماه با مراجعه به سایت my.tak.gov.ir سازمان مالیاتی می توانند میزان مالیات پرداختی خودروهای خود را مشاهده و تا پایان بهمن ماه مهلت دارند مالیات خود را پرداخت کنند.

به گزارش «فرهیختگان»، علی رستم‌پور رئیس مرکز دادرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی درخصوص دریافت مالیات بر خودروهای لوکس در برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: محاسبات اولیه سازمان مالیاتی بر میزان مالیات قابل وصول در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۴ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح خودروی گران قیمت مدنظر قانون گذار نیست، افزود: با برنامه ریزی انجام شده در این اقدام، ارزش واقعی خودرو محاسبه می گردد؛ به این معنا که اگر شخصی خود و افراد زیر ۱۸ سالش خودرویی دارند، مجموع ارزش خودروها اگر از قیمت یک میلیارد تومان عبورکرد، مشمول مالیات می شود.

رستم پور اضافه کرد: ما هر ساله ارزش خودروهای وارداتی و داخلی را بر اساس سه محور مالیات نقل و انتقال، عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه محاسبه می کنیم و مبنای محاسبه مالیات، مجموعه قیمت های خودروها با احتساب سال ساخت خودرو است.

رئیس مرکز دادرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: مالیات های اعلام شده در فضای مجازی نادرست است و مردم نگران آن نباشند و مالیات ها هرگز براساس قیمت خودروهای بازار محاسبه نمی شود.

وی اظهار کرد: مبنای محاسبه به این شکل است که خودروی بالای یک میلیارد تا سقف یک و نیم میلیارد یک درصد مالیات تعلق می گیرد و براساس آن نیز پلکانی است و خودروی بالای ۴ میلیارد در مجموع ۴ درصد مشمول مالیات می شود.

رستم پور خاطر نشان کرد: افراد از روز دوشنبه 27 دی ماه با مراجعه به سایت my.tak.gov.ir سازمان مالیاتی می توانند میزان مالیات پرداختی خودروهای خود را مشاهده و تا پایان بهمن ماه مهلت دارند مالیات خود را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت مالیات خودروها توسط افراد، سازمان مالیاتی موظف است تا از طریق عملیات اجرایی اقدام به وصول مالیات کند.