تاریخ : Sun 16 Jan 2022 - 12:35
کد خبر : 67897
سرویس خبری : اقتصاد

طرح «اختصاص بنزین به افراد» شرایط زندگی را سخت‌تر می‌کند

رئیسی‌فرد در شبکه افق:

طرح «اختصاص بنزین به افراد» شرایط زندگی را سخت‌تر می‌کند

رئیس انجمن صنفی شرکتهای زنجیره ای فرآورده‌های نفتی گفت: طرح اختصاص بنزین به شخص، شرایط زندگی مردم را سخت تر می کند و کرامت انسانی آنها را زیر سوال می برد.

به گزارش «فرهیختگان»، ناصر رئیسی‌فرد رئیس انجمن صنفی شرکتهای زنجیره ای فرآورده‌های نفتی در برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: من به عنوان یکی از مخالفین سرسخت سهمیه‌بندی بنزین و سوختگیری با کارت هستم به این دلیل که اقدام دولت در طرح اختصاص بنزین به شخص به جای خودرو باعث ایجاد ناهنجاری‌، فساد و رانت می شود و این طرح جدید شرایط برای جایگاه داران را سخت تر می کند.  

وی با اشاره به اینکه دولت با این اقدام هیچ گونه خدماتی به مردم ارائه نمی دهد، اضافه کرد: دولت در کنار یارانه ها کرامت انسانی مردم را نیز زیر سوال می‌برد.

رئیسی فرد توضیح داد: با محاسبه ما به التفاوت واریز طرح اختصاص بنزین به شخص و طرح در جریان متوجه این موضوع می شوید که این اقدام به ضرر مردم تمام خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی شرکتهای زنجیره ای فرآورده‌های نفتی ادامه داد: بنزین یک کالای سرمایه‌ای نیست بلکه مصرفی است و مردم آنقدر باید توانمند شوند که کسی که بنزین مصرف می کند باید هزینه آن را نیز بپردازد.

وی یادآور شد: اگر دولت در این طرح قصد دارد تا به مردم کمک کنند باید یارانه ها تجمیع، بخش خصوصی تقویت و کارآفرین و کارفرما حمایت و زمینه های افزایش سرمایه را فراهم کند تا بتواند زیرساخت های لازم در تولید و در کمک به بنگاه های کوچک و بزرگ را فراهم کند تا با این عمل زمینه های اشتغال مردم ایجاد شود.

رئیسی فرد اظهار کرد: منابع فسیلی آرام‌آرام از بین می‌رود و قابل تجدید نیستند و آنچه برای نسل آینده باقی می ماند، استفاده از منابع در شرایط حاد و استفاده از زیرساخت ها است. دنیا باید این درآمد را در زیرساخت ها سرمایه گذاری و اشتغال ایجاد کند تا ناهنجاری و فساد کم شود.

رهاسازی سهام عدالت بجای آزادسازی آن توسط دولت روحانی

اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در گفتگو با برنامه «فرامتن» شبکه افق گفت: در سال گذشته دولت به جای آزادسازی سهام عدالت، رهاسازی آن را در دستور کار خود قرار داد و مشکلاتی پیش آورد که بر ابهامات و مشکلات مردم افزود.

وی اظهار کرد: در سال پایانی دولت، آشفتگی و شتابزدگی آنها باعث شد تا سهام عدالت دچار مشکلات و مسائل مختلفی شود و بر این اساس فرایند آزادسازی هم متوقف گردید تا با بازآرایی طرح سهام عدالت و انطباق آن با فرامین مقام معظم رهبری بار دیگر طرح سهام عدالت در دستور کار دولت جدید قرار بگیرد.

حیدری اضافه کرد: طرح سهام عدالت، به معنای افزایش ثروت خانواده های ایرانی از طریق گسترش بخش تعاون جهت بهره مندی از عواید این منابع بود و باید به نحوی این طرح انجام می شد که مردم علاقمند به نگهداری این دارایی و استفاده از منافع سود سالیانه آن می شدند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت یادآور شد: اگر ارزش دارایی سهام عدالت با همکاری نهادهای مرتبط به درستی بازآرایی شود به سرعت می توان سهام عدالت را به قیمت واقعی آن بازگرداند. ارزش آن چیزی که به عنوان ارزش واقعی سهام عدالت در افکار عمومی منتشر می شود اساساً تطابقی با مجموع دارایی مردم در شرکتهای بورسی ندارد و بالاتر از این ارقام است.

وی اظهار کرد: با پیگیری وزیر اقتصاد و دارایی و با تصویب شورای عالی بورس و به واسطه ورود سازمان اوراق بهادار، کارگروه ویژه‌ای جهت بازآرایی سهام عدالت تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

حیدری ادامه داد: این کارگروه وظیفه دارد تا آیین‌نامه را اصلاح و برای روش مستقیم و غیرمستقیم تعیین تکلیف کند. من امیدوارم که همه مسئولین اراده جمعی داشته باشند که سال آینده سال شکوفایی سهام عدالت باشد و مردم به حدی از منافع سهام عدالت استفاده کنند که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آخرین گزینه آنها فروش سهام عدالت باشد.