تاریخ : Sat 15 Jan 2022 - 13:24
کد خبر : 67827
سرویس خبری : جامعه

بویی که به مشام مسئولین نمی‌رسد!

منشا بوی نامطبوع تهران؛ همچنان نامعلوم

بویی که به مشام مسئولین نمی‌رسد!

عضو شورای شهر تهران در خصوص منشا بوی بد تهران گفت: من در جریان نیستم و تا کنون چنین چیزی به ما گزارش نشده است.

مریم رحمانی، خبرنگار «فرهیختگان»: اواخر هفته گذشته دوباره بوی بد تهران به مشام شهروندان رسید این معظل اما برای امسال و سال گذشته نیست و با یه جستجوی ساده در خبرها حداقل می‌توان خبرهایی در این باره را از سال 98 در سایت‌های خبری و روزنامه‌ها دید؛ اما اینکه منشا اصلی این بو کجاست؟ و راهکار مناسب برای مقابله با آن چیست؟ سوال‌هایی بود که با دو نفر از اعضای شورای شهر تهران درمیان گذاشتیم.

علی اصغر قائمی در این باره گفت: کمیسیون محیط زیست شورا هنوز نتیجه‌ای در این خصوص اعلام نکرده است. کمیسیون محیط زیست و سلامت پیگیری کرده‌اند و با حوزه خدمات شهری هم جلساتی در این زمینه گذشته‌اند و موضوع در حال بررسی است و ما منتظر نتیجه کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا هستیم.

وی گفت: این معظل مسبوق به سابقه است اما هیچ نهادی تاکنون منشا آن را بطور رسمی اعلام نکرده است و تنها حدسیاتی در این باره زده شده است.

قائمی ادامه داد: در شهرداری معاونت خدمات شهری و در شورا کمیسیون محیط زیست متولی پیگیری این موضوع هستند اما طبیعتا ممکن است بخش‌های دیگری هم مثل سازمان حفاظت از محیط زیست در این زمینه نقش آفرینی داشته باشد.

وی ادامه داد: در جلسه فردا اگر دوستان آمادگی داشته باشند شاید بتوان گزارش مربوط به این موضوع را مطرح کرد همچنین باید اشاره کرد الزام برای پیگیری از طرف شورا انجام می‌شود اما  باید کار علمی در این زمینه صورت بگیرد تا بتوان نتیجه دقیق ارائه داد.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیز در واکنش به سوال خبرنگار «فرهیختگان» در خصوص منشا بوی بد تهران گفت: تا کنون چنین چیزی به ما گزارش نشده است.

 عضو شورای شهر تهران گفت: من در جریان نیستم و بعد از کسب اطلاعات دراین باره توضیح می‌دهم و حقیقتا در این زمینه اطلاعاتی ندارم.