تاریخ : Tue 11 Jan 2022 - 10:30
کد خبر : 67606
سرویس خبری : جامعه

تحولات امیرکبیر برای دشمنان گران تمام شد

مهدی چمران:

تحولات امیرکبیر برای دشمنان گران تمام شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تحولات امیرکبیر برای دشمنان کشور گران تمام شد تا نهایتا به حذف او منجر شد، گفت: در آن دوره که کشور به هم ریخته بود امیرکبیر در کمتر از ۴ سال تحولی را به وجود آورد که آثار آن تا سالها باقی ماند. به این ترتیب نباید بگوییم که در کوتاه مدت نمی توان کارهای تاثیر گذاری انجام داد.

به گزارش «فرهیختگان»، مهدی چمران در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به ۲۰ دی ماه سالگرد شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر گفت: امیرکبیر یکی از فرزندان این ملت و از خانواده معمولی و روستا زاده بود که توانست رشد پیدا کند و در مناسب آن دوره مقامی کسب کند و صدارت را به عهده بگیرد.

وی افزود: امیرکبیر شخصیتی مستقل و دارای عرق ملی بود که در کوتاه مدتی اقدامات بسیار موثری را انجام داد و همین باعث شد دشمنان کشور به ویژه انگلیس که نمی خواستند کشور مستقل باشد نهایتا او را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: در آن دوره که کشور به هم ریخته بود میرزا تقی خان امیر کبیر  در کمتر از ۴ سال تحولی را به وجود آورد که آثار آن تا سالها باقی ماند. به این ترتیب نباید بگوییم که در کوتاه مدت نمی توان کارهای تاثیر گذاری انجام داد. تحولات امیرکبیر برای دشمنان کشور گران تمام شد تا نهایتا به حذف او منجر شد. تاسیس دارالفنون توسط امیر کبیر همزمان بود با تاسیس مدرسه ای در ژاپن. لذا نام و یاد او را گرامی می داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ۲۲ دی ماه روز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی گفت: امام قبل از ورود به کشور نسبت به تاسیس شورای انقلاب فرهنگی اقدام کرد و این شورا شکل گرفت. تا مسائل داخلی کشور از داخل کشور هدایت و دنبال شود. جلسات شورای انقلاب فرهنگی به صورت مخفیانه تشکیل و تصمیمات آنها تاثیر بسیاری در مسائل داخلی کشور داشت این شورا تا تشکیل مجلس شورای اسلامی جایگاه پارلمان کشور را داشت.