تاریخ : Sun 09 Jan 2022 - 03:03
کد خبر : 67426
سرویس خبری : سیاست

حاج‌قاسم گفت تحلیل‌های هاشمی از واقعیت فاصله گرفته

حاج‌قاسم گفت تحلیل‌های هاشمی از واقعیت فاصله گرفته

[سردار سلیمانی] حتی به ما انتقاد می‌کرد که شما چه سیاستمدارهایی هستید که حزب، سیاست و جبهه دارید اما ضعیف ظاهر می‌شوید.

پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران شنبه 18 دی‌ماه متن مصاحبه‌ای با حسین مرعشی، دبیرکل جدید حزب کارگزاران را روی سایت خود منتشر کرد که در آن به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و پنجمین سالگرد درگذشت هاشمی‌رفسنجانی به ارتباط این دو شخصیت با یکدیگر پرداخته شده بود.  مرعشی به‌دلیل اصالت کرمانی‌اش، چندین‌سال مسئولیت داشتن در این استان و نیز پیوند خویشاوندی با هاشمی‌رفسنجانی یکی از افرادی است که با هر دوی این شخصیت‌ها در ارتباط بوده است. در ادامه بخش‌های مهمی از این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد.

مرعشی در بخشی از گفت‌وگویش با جماران از انتقاد سردار سلیمانی به حرکت کند مسئولان دولتی یاد کرد و گفت: «[سردار سلیمانی] حتی به ما انتقاد می‌کرد که شما چه سیاستمدارهایی هستید که حزب، سیاست و جبهه دارید اما ضعیف ظاهر می‌شوید.»

او در ادامه به یک نکته مهم در روابط شهید سلیمانی با مرحوم هاشمی اشاره کرد و در این باره گفت: «آقای سلیمانی برای آقای هاشمی به‌عنوان یکی از بزرگان کشور احترام خاصی قائل بود و روابط خود را نیز با ایشان به‌طور کامل حفظ کرده بود ولی به نظر من نه آقای سلیمانی در ماه‌ها و سال‌های آخر خیلی تحلیل‌ها و مواضع آقای هاشمی را قبول داشت و نه آقای هاشمی همه آنچه را توسط سردار سلیمانی انجام می‌شد، قبول داشت. در آخرین حرفی که از آقای سلیمانی شنیدم، گفت که چون مدتی است سیستم اطلاعاتی کشور، اطلاعات دقیق را به آقای هاشمی نمی‌دهد و دسترسی به اطلاعاتش ضعیف شده، تحلیل‌هایش از واقعیت فاصله گرفته است. این برداشت آقای سلیمانی نسبت به آقای هاشمی در سال‌های آخر بود، یعنی به آنچه آقای هاشمی تحلیل می‌کرد، خوش‌بین نبود.»

مرعشی مصداقی از این عدم خوش‌بینی را اختلاف‌نظر سردار سلیمانی و هاشمی بر سر مسائل سوریه عنوان کرد و در این‌باره گفت: «آقای هاشمی با آقای سلیمانی درباره مسائل سوریه اختلاف نظر داشت، آقای سلیمانی هم با آقای هاشمی درباره مسائل سوریه اختلاف‌نظر داشت. در جنگ سوریه اختلاف‌نظر وجود دارد و به‌هرحال این حضور مخالفانی هم داشت، از جمله مرحوم آقای هاشمی که منتقد این بخش بود.»

مرعشی در پاسخ به این سوال که بسیاری از اصولگرایان می‌گویند آقای هاشمی عوض شد، شما چه پاسخی برای آنها دارید، گفت: «اگر بگوییم که آقای هاشمی تغییر نکرده حرف درستی نزده‌ایم. هرچند خود ایشان می‌گفت من تغییری نکرده‌ام.»