تاریخ : Tue 04 Jan 2022 - 02:32
کد خبر : 67160
سرویس خبری : ورزش

پایان‌آقای رئیس

حکم بازنشستگی مرادی تایید شد

پایان‌آقای رئیس

مرادی در چند روز گذشته و پس از حضور تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی انتقادهای تند و تیزی روانه وزیر ورزش و جوانان کرد که ظاهرا به این دلیل بوده که می‌دانسته قرار نیست مانند برخی دیگر از مدیران با وجود بازنشستگی راهی برای ماندن پیدا کند و وزارت هم با او همراهی نکرده است. در زمان مسعود سلطانی‌فر هم بحث بازنشستگی علی مرادی مطرح شده بود که این اتفاق رخ نداد.

به گزارش «فرهیختگان»، طی روزهای گذشته اعلام شد که حکم ماموریت علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری به دلیل بازنشستگی تمدید نخواهد شد و به همین دلیل از سوی وزارت ورزش سرپرست جدید انتخاب می‌شود و تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی مسئولیت وزنه‌برداری را برعهده خواهد داشت. با این وجود فدراسیون وزنه‌برداری تا صبح دیروز تاکید داشت که هنوز حکم بازنشستگی علی مرادی به فدراسیون ابلاغ نشده و تا زمانی که حکم ابلاغ نشود، وی به کارش ادامه خواهد داد. درنهایت عصر دیروز به‌طور رسمی اعلام شد که حکم بازنشستگی علی مرادی ابلاغ شده و او که 33 سال فعالیت کرده رسما بازنشسته شده و باید از ریاست این فدراسیون کنار برود. در نامه بازنشستگی مرادی آمده است: «به استناد ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری از تاریخ اول دی 1400 به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوید.» مرادی در سال 98 برای دومین دوره متوالی رئیس فدراسیون شد که پیش از پایان دوره‌اش مجبور به ترک این سمت شد. مرادی در چند روز گذشته و پس از حضور تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات جهانی انتقادهای تند و تیزی روانه وزیر ورزش و جوانان کرد که ظاهرا به این دلیل بوده که می‌دانسته قرار نیست مانند برخی دیگر از مدیران با وجود بازنشستگی راهی برای ماندن پیدا کند و وزارت هم با او همراهی نکرده است. در زمان مسعود سلطانی‌فر هم بحث بازنشستگی علی مرادی مطرح شده بود که این اتفاق رخ نداد.

حالا ظاهرا نوبت به قدرت گرفتن منتقدان اصلی مرادی رسیده است. سجاد انوشیروانی که رقیب اصلی مرادی در انتخابات اخیر بود و نایب‌قهرمانی المپیک لندن را هم در کارنامه دارد، گزینه اصلی سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری است. البته از سوی دیگر گفته می‌شود پروژه اصلی برای بازگشت حسین رضازاده استارت خورده و رکورددار سابق دسته فوق‌سنگین جهان قصد دارد بعد از چند سال بار دیگر برای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری آستین‌ها را بالا بزند.

ازجمله انتقادها به عملکرد مرادی ناکامی ایران در المپیک اخیر بود. وزنه‌برداری که در المپیک لندن ۳ طلا و ۲ نقره و در ریو ۲ طلا کسب کرده بود در توکیو فقط به یک مدال نقره رسید که برای فدراسیون علی مرادی ناکامی به‌شمار می‌رفت.