تاریخ : Mon 03 Jan 2022 - 04:22
کد خبر : 67101
سرویس خبری : دانشگاه

مسئولان دانشگاهی می‌دانند  برگزاری حضوری امتحانات اشتباه محض است

نایب‌رئیس شورای صنفی علوم‌ پزشکی شهید بهشتی:‌

مسئولان دانشگاهی می‌دانند برگزاری حضوری امتحانات اشتباه محض است

وقتی آموزش به‌صورت مجازی است، گرفتن امتحانات حضوری توهین به شعور دانشجویان است. می‌خواهند نشان دهند که آموزش درستی در طول ترم داشته‌اند اما این‌طور نیست. وقتی ویروس امیکرون وارد کشور شده است، خوابگاه‌ها ظرفیت ندارند و دانشجویان و خانواده‌هایشان استرس دارند، برگزاری امتحانات حضوری اصلا جایز نیست.

مهدی تیزرو، نایب‌رئیس شورای صنفی دانشجویان علوم‌ پزشکی شهید بهشتی نیز درباره دلیل اعتراض به حضوری بودن امتحانات گفت: «وقتی آموزش به‌صورت مجازی است، گرفتن امتحانات حضوری توهین به شعور دانشجویان است. می‌خواهند نشان دهند که آموزش درستی در طول ترم داشته‌اند اما این‌طور نیست. وقتی ویروس امیکرون وارد کشور شده است، خوابگاه‌ها ظرفیت ندارند و دانشجویان و خانواده‌هایشان استرس دارند، برگزاری امتحانات حضوری اصلا جایز نیست.»

تیزرو افزود:‌ «از همان اول با معاون آموزشی دانشگاه و دانشکده نامه‌نگاری کردیم اما در جواب گفتند دستور وزارتخانه است وکاری نمی‌توان کرد. به زالی نامه‌ای زدیم و درجوابِ ما نامه‌ای به وزارتخانه زده شد. به دلیل پربودن ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه معاونت دانشجویی وزارتخانه نامه را به معاونت آموزشی داد. درحال حاضر تمامی مسئولان دانشگاه و مدیران از رئیس دانشگاه تا تمامی معاونان بر این موضوع واقف هستند که امتحانات حضوری اشتباه محض است، زیرا نه خوابگاه‌های ما ظرفیت دارند و نه در طول ترم آموزش درستی داشتیم. تنها کسی که بر امتحانات حضوری پافشاری می‌کند معاونت آموزشی وزارت بهداشت است.»  او با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز جوابی به نامه‌نگاری‌های صورت‌گرفته داده نشده است، افزود:‌ «قرار است دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران دراین‌باره تصمیم‌گیری کنند. درست است که کمی برای تصمیم‌گیری دیر شده اما اگر به همین صورت پیش برویم، دانشجویان دوباره اعتراض می‌کنند و ما امیدواریم خروجی در این مورد داشته باشیم.»