تاریخ : Thu 30 Dec 2021 - 02:02
کد خبر : 66863
سرویس خبری : ورزش

مدیرعامل خلیج‌فارس:  می‌خواهیم گام بعدی را هم محکم برداریم

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شگفتی‌سازان جام‌حذفی

مدیرعامل خلیج‌فارس: می‌خواهیم گام بعدی را هم محکم برداریم

فوتبالی‌ها در ماهشهر بیشتر طرفدار خلیج فارس هستند. با وجود آنکه برای سال اول است که در لیگ دسته دوم حضور داریم، اما خلیج فارس طرفداران خاص خودش را دارد. درواقع ۸۰ درصد ماهشهر فوتبالی هستند و اگر کرونا نبود برای هر بازی ما حدود ۵ تا ۶ هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند.

کاپیتان خلیج‌فارس: حساسیت دربی خوزستان برای نفتی‌هاست

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: سفیدپوشان خلیج‌فارس ماهشهر با وجود آنکه در رقابت‌های لیگ دسته دوم تا این‌جای کار موفق عمل نکرده‌اند، اما در جام حذفی به‌عنوان یک تیم دسته‌دومی شاهکار کرده و به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها راه یافته‌اند. حالا نماینده ماهشهر در بین بزرگان فوتبال ایران در جام حذفی قرار دارد؛ تیمی که از بازیکنان مطرح کمتر بهره می‌برد، اما با این تفاسیر بازیکنانی مانند بهمن جهان‌تیغ که سابقه گلزنی با فولاد در آسیا را در کارنامه دارند یا کاوه مختاری بازیکن سابق تیم‌ملی جوانان یا مجید خمیس که سال‌ها قبل با گهر به پرسپولیس گلزنی کرده است، امروز در خلیج‌فارس حضور دارند و این تیم با تلفیقی از بازیکنان جوان و با‌تجربه به‌دنبال آن است تا به شگفتی‌سازی‌های خود در جام حذفی ادامه داده و به مراحل بالاتر صعود کند، هرچند نیم‌نگاهی نیز به صعود به لیگ دسته اول در اهداف مدیران و کادرفنی این باشگاه دیده می‌شود.

 بر همین اساس درخصوص آخرین شرایط این تیم دسته‌دومی که در رقابت‌های جام حذفی دست به کار بزرگی زده و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده است، با مدیرعامل و کاپیتان این تیم به گفت‌وگو پرداختیم.

 عسکری: جز صعود به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم

ایوب عسکری، مدیرعامل باشگاه خلیج فارس درباره صعود تیم فوتبال خلیج فارس ماهشهر به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران به «فرهیختگان» اظهار داشت: «در وهله اول خوشحالم که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتیم و در این چند روز حمایت خوبی از ما شده است و این موضوع باعث خرسندی ماست، در وهله بعدی باشگاه خلیج فارس در ماهشهر به این امید که بتواند در راستای شناسایی استعدادهای جنوب کشور به‌ویژه خوزستانی‌ها گام بردارد، با این هدف به تیمداری مشغول شده و این درحالی است که می‌دانیم در این خطه از کشور استعداد‌های فوتبالی زیادی حضور دارند و به همین دلیل کار را شروع کرده و باشگاه را ترغیب کردیم تا به این مهم دست پیدا کنیم و هدف این بود که بتوانیم به رشد جوانان منطقه کمک کنیم.»

وی ادامه داد: «در ابتدای امر در رشته فوتسال کار را آغاز کردیم، چون امتیاز تیم فوتبال نداشتیم اما در ادامه و در لیگ دو رقابت‌های فوتبال کشور با خرید امتیاز یکی از تیم‌ها به این رشته ورزشی روی آوردیم، اما با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور در تیمداری این توقع را داشتیم تا صنعت پتروشیمی در شهرستان ماهشهر از ما حمایت کند. این در‌حالی است که با توجه به اینکه نام باشگاه‌مان خلیج فارس است انتظار آن را داشتیم تا هلدینگ‌های بزرگ منطقه نیز از تیم فوتبال خلیج فارس حمایت‌های لازم را به عمل بیاورند، اما متاسفانه حمایت نمی‌شویم. ما از جیب هزینه می‌کنیم و هزینه‌ها نیز سرسام‌آور و وحشتناک است تا جایی که بنده به‌عنوان وکیل دادگستری همه حقوقم را هم برای امور تیمداری صرف و هزینه می‌کنم.»

مدیرعامل باشگاه دسته‌دومی خلیج فارس ماهشهر در این خصوص یادآور شد: «با حضور در رقابت‌های لیگ دو، مدیرعامل شرکت رامین ماهشهر به کمک ما آمد و بخش اعظم از باری که روی دوش ما بوده را برداشته است، با همه این تفاسیر ما نیاز به حمایت‌های بیشتر داریم و اگر مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیریم مطمئنا حامیان مالی و اسپانسر‌های بیشتری به‌سمت خلیج‌ فارس خواهند آمد. نمی‌خواهم بگویم دست گدایی دراز می‌کنیم، اما از رسانه‌ها مطالبه‌گری می‌کنیم تا باشگاه ما بیشتر دیده شود و در ادامه آن‌طور که باید حمایت شویم. میلیون‌ها تومان در ماه از جیب هزینه می‌کنیم اما توقع داریم که حداقل یک‌سوم از این مبلغ را شرکت‌های صنعتی بزرگ در ماهشهر به ما کمک کنند تا بتوانیم از ‌انگیزه لازم برخوردار شویم. کسی کمک‌مان نمی‌کند و این موضوع کار را سخت می‌کند. هر چند مسئولان سیاسی شهرستان از جمله فرمانداری و نمایندگان همکاری‌های لازم را به‌عمل می‌آورند، اما توقع بیشتری داریم.»

 مدیرعامل خلیج‌ فارس ماهشهر درباره شرایط فنی این تیم اظهار داشت: «تیم خوبی را با کمترین هزینه جمع کردیم و از کادر فنی باتجربه‌ای برخورداریم و به‌دنبال آن هستیم تا گام بعدی جام حذفی را هم محکم برداریم تا ان‌شاءالله بتوانیم مردم ماهشهر را در دوران کرونا و مشکلات و سختی‌های سپری شده خوشحال و شادمان کنیم. در رقابت‌های لیگ دسته‌دوم نیز به‌خاطر بازی‌های عقب‌افتاده در رده دهم جدول هستیم، اما در چشم‌انداز و اهداف‌مان صددرصد جز صعود به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم و مطمئن باشید در پایان این جای جدول نمی‌مانیم، چون تمام هدف و ‌انگیزه ما صعود به لیگ دسته‌اول است و برای انجام این کار همه تلاش خود را می‌کنیم.»

 قاسمی: ماهشهر 50درصد بودجه کشور را تامین می‌کند اما استادیوم ندارد

میلاد قاسمی کاپیتان تیم فوتبال خلیج فارس ماهشهر درباره آخرین وضعیت این تیم در رقابت‌های لیگ دسته دوم در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» اظهار داشت: «تیم ما پارسال در لیگ دسته‌سوم حضور داشت و با بدشانسی نتوانستیم صعود کنیم. در‌حالی که پتانسیل و ظرفیت‌های لازم برای حضور در لیگ دسته‌دوم را داشتیم، اما درنهایت مسئولان امر به این جمع‌بندی رسیدند که امتیاز یکی از تیم‌ها را بخریم و در رقابت‌های لیگ دسته دوم در فصل جاری نیز شرکت کنیم. درحال‌حاضر نیز تیم خوبی داریم و از پتانسیل بالایی برای قدرت‌نمایی برخوردار هستیم. شاید بازیکنان مطرح نداشته باشیم اما فوتبالی‌ها ما را خوب می‌شناسند و درمجموع از بازیکنان قابل و باتجربه‌ای برخوردار هستیم که از لیگ‌های بالاتر، امسال به خلیج فارس آمدند تا بتوانیم در کنار هم کارهای بزرگ انجام دهیم. تیم ما یک تیم خصوصی محسوب می‌شود و اگر کمک و حمایت شویم تیم قوی‌ای خواهیم بود و برای همه حریفان یک لقمه گلوگیر محسوب خواهیم شد. خلیج فارس ماهشهر از تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه تشکیل شده و صددرصد به آینده تیم امیدوارم و دوست دارم تا به لیگ دسته اول صعود کنیم.»

وی درباره حضور این تیم در رقابت‌های جام حذفی اظهار داشت جام حذفی جام شگفتی‌هاست و ما هم تیم جوان و دونده‌ای داریم و با همین نیروی جوانی و دوندگی توانستیم در مقابل هوادار پیروز شویم. این در‌حالی است که در مرحله بعدی مقابل مسجدسلیمان نیز تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم و تلاش می‌کنیم تا حریف را شکست بدهیم و به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی راه پیدا کنیم. برای این دیدار و درمجموع برای رقابت‌های جام حذفی همه با هم، هم‌قسم شدیم تا با تمام قوا در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده و بدرخشیم، البته دو فصل پیش دیگر نماینده ماهشهر یعنی شهرداری ماهشهر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به پرسپولیس خورد که اگر اشتباه نکنم آن دیدار در شهر آبادان برگزار شد و با وجود آنکه عضو شهرداری ماهشهر بودم، اما در آن بازی این تیم را همراهی نکردم. با همه این تفاسیر خدا کریم است و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا بتوانیم نفت مسجدسلیمان را هم از پیش رو برداشته و به مرحله بعدی صعود کنیم.»

قاسمی گفت: «درواقع باید دربی خوزستان را مقابل نفت مسجدسلیمان برگزار کنیم، اما اگر این دیدار به‌خاطر اسم دربی حساسیت هم داشته باشد این حساسیت باید برای آنها باشد. ما بچه‌های پرتلاشی داریم و از این فرصت می‌خواهیم به بهترین شکل استفاده کنیم، بنابراین اگر حساسیت وجود داشته باشد این حساسیت برای تیم‌هایی است که از لیگ‌های بالا‌تر می‌آیند، چون ما چیزی برای از دست دادن نداریم. در رقابت‌های لیگ دسته دوم نیز با وجود آنکه در رده دهم جدول قرار داریم، اما می‌خواهیم در دیدارهای آینده به جایگاه اصلی خود بازگشته و از همین حالا قول صعود به مرحله بعدی را می‌دهم، اما مطمئن باشید اگر به ما کمک شود شرایط خیلی خوبی خواهیم داشت.»

 کاپیتان تیم فوتبال خلیج فارس درباره اینکه در این شهر تا چه اندازه این تیم مورد حمایت و استقبال هواداران فوتبال قرار دارد، گفت: «فوتبالی‌ها در ماهشهر بیشتر طرفدار خلیج فارس هستند. با وجود آنکه برای سال اول است که در لیگ دسته دوم حضور داریم، اما خلیج فارس طرفداران خاص خودش را دارد. درواقع ۸۰ درصد ماهشهر فوتبالی هستند و اگر کرونا نبود برای هر بازی ما حدود ۵ تا ۶ هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند.»

میلاد قاسمی درباره امکانات این تیم در ماهشهر گفت: «ما متاسفانه استادیوم نداریم و این دردی است که همیشه می‌گوییم و هیچ‌کس هم به آن توجه نمی‌کند و فایده‌ای ندارد. ورزشگاه ما در ماهشهر قدیمی و فرسوده است، اگرچه قول‌های لازم را دادند اما هنوز که هنوز است هیچ اتفاقی نیفتاده. به شخصه خودم به یاد دارم که ۶ سالم بود و تیم عملیات ماهشهر در همین ورزشگاه با همین امکانات بازی می‌کرد و الان هم بعد از حدود بیست  سی سال هنوز این ورزشگاه همین شرایط را دارد و فقط یک مقدار رختکن‌های آن تغییر پیدا کرده است. امیدوارم به این شرایط رسیدگی شود و ما هم یک استادیوم نو در شهر داشته باشیم. باعث تاسف است که با وجود شرکت‌های پتروشیمی بی‌شمار و دارا بودن نفت در ماهشهر و درحالی که این شهر ۵۰ درصد بودجه کشور را تامین می‌کند، اما خودش هیچ زیرساخت و استادیومی برای تیم‌های فوتبال ندارد.»