تاریخ : Tue 28 Dec 2021 - 00:58
کد خبر : 66715
سرویس خبری : ورزش

روابط‌عمومی وزارت‌های اقتصاد و صمت: بی‌اطلاعیم!

ابهامات درباره واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به وزارتخانه‌های دیگر

روابط‌عمومی وزارت‌های اقتصاد و صمت: بی‌اطلاعیم!

هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای درخواست کرد مجوزهای حرفه‌ای اعطاشده به سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ابطال شوند و به فدراسیون فوتبال و این باشگاه‌ها تا دیروز مهلت داد تا دفاعیات خود را در این زمینه ارسال کنند.

به گزارش «فرهیختگان»، هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای درخواست کرد مجوزهای حرفه‌ای اعطاشده به سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ابطال شوند و به فدراسیون فوتبال و این باشگاه‌ها تا دیروز مهلت داد تا دفاعیات خود را در این زمینه ارسال کنند. پرونده مجوز حرفه‌ای صادرشده برای این باشگاه‌ها به کمیته انضباطی ارسال و این موضوع وارد فاز جدیدی شده است. وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان مالک و متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌دنبال روزنه‌ای برای حل مشکلات این باشگاه‌ها بود، بلکه بتواند با اقناع AFC بازگشت آنها به لیگ قهرمانان آسیا فصل 2022 را رقم بزند. ازهمین‌رو در فرصت 5روزه‌ای که AFC تعیین کرده بود، دو مشکل بزرگ و مانع اصلی حرفه‌ای‌سازی دو باشگاه حل‌وفصل شد، یکی از مشکلات اصلی استقلال و پرسپولیس، بدهی‌های مالیاتی سنگین بود که در این خصوص اختلاف‌نظرهایی میان دو باشگاه و همچنین سازمان امور مالیاتی وجود داشت، درنهایت این مشکل حل شد تا دو باشگاه دیگر بدهی مالیاتی نداشته باشند، یکی از ایرادهایی که AFC نسبت به دو باشگاه داشت، مالکیت مشترک آنها بود که این مساله نیز حل شده است. با وجود اینکه چندی پیش مساله مجمع مشترک این باشگاه‌ها برای ورود به فرابورس حل شد و هرکدام صاحب مجمع جداگانه‌ای شدند اما بحث مالکیت آنها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع هم حل شود. بااین‌حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت امور اقتصادی و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده تا امیدها برای حل مشکلات کمی بیشتر شوند.

نکته جالب اما به واکنش‌های مسئولان وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت به خبر اعلام‌شده برمی‌گردد. حسین قربان‌زاده، معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد اختیار مالکانه دو باشگاه به وزیران اقتصاد و صمت سپرده شده و استفاده از واژه سپرده شدن «مالکیت» اشتباه است و دولت مالک این دو باشگاه محسوب می‌شود. از سوی دیگر «فرهیختگان» با روابط‌عمومی هر دو وزارتخانه تماس گرفت و عجیب اینکه هر دو نسبت به خبر اعلام‌شده ابراز بی‌اطلاعی کردند!